Toon posts:

Monitor switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit in het goede forum staat....
Maar ik wil een Monitor switch kopen, maar heeft er iemand ervaring met deze dingen(is er nou veel kwalliteits verschil tussen verschillende merken?).En wat is een goede?

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik heb er thuis zo een liggen... De kwaliteit van het beeld was ronduit slecht! Ik heb er wel al gezien waar de kwaliteit er niet zo straf op achteruit ging. Bij mij was het niet te doen! (was alsof mijn monitor onder water lag en dat er golven in 't water waren; rare vergelijking: I know :)).

Mijn advies zou zijn: ga voor een elektronische switch (en geen mechanische zoals bij mij) en zorg ervoor dat ie goed geïsoleerd vanbinnen.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb hier nog een mechanische switch liggen, maar die gebruik ik eigenlijk niet omdat het beeld te slechts is voor woorden. Dus als je een switch wil kopen geef dan iig genoeg geld uit.
Andere oplossing: sommige monitoren hebben 2 aansluitingen 1 sub-d en 1 BNC. Vaak kan je dit ook gebruiken om te switchen.

Verwijderd

Tja,

Als geld niet het probleem is kun je overwegen een KVM (Keyboard Video Mouse) switch te regelen, die gebruik ik al een hele tijd en zonder problemen, mag ik wel zeggen.

Maar ja, da's op het werk en daar is geld niet zo'n probleem, mijn 4 poorts KVM switch kostte rond de 400,= en betekend dus 1 monitor / muis / keyboard voor 4 PC's.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een mechanische KVM-switch gekocht op een beurs voor een paar tientjes... Bij mij is het beeld er niet slechter op geworden, maar je moet wel goede monitor kabel kopen en een niet overdreven hoge refresh rate doet ook vaak wonderen. Die van mij gaat lelijk doen bij refreshrates van 85 Hz op 1024*768. Bij mij hangen mijn Freesco-router en mij linux-server aan die monitor, dus hij staat ook meer uit dan aan....

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Als je echt kwaliteit wil moet je voor een Belkin gaan:
www.belkin.com
te koop bij de betere electroboeren

¯\_(ツ)_/¯

• L_Jinx
  • Laatst online: 21-08 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Op dinsdag 04 september 2001 15:12 schreef teigetjuh het volgende:
Ik heb een mechanische KVM-switch gekocht op een beurs voor een paar tientjes... Bij mij is het beeld er niet slechter op geworden, maar je moet wel goede monitor kabel kopen en een niet overdreven hoge refresh rate doet ook vaak wonderen. Die van mij gaat lelijk doen bij refreshrates van 85 Hz op 1024*768. Bij mij hangen mijn Freesco-router en mij linux-server aan die monitor, dus hij staat ook meer uit dan aan....
Hmm, slechte kabel en te hoge refresh zouden dan bij mij wel eens het probleem kunnen zijn.
Dat krijg je met afgedankte spullen van een ander. :'(

Verwijderd

Heb een tijdje geleden een digitale Cybex-switch gekocht.. Hier kun je zowel beeld als toetsenbord + muis mee switchen
Op mijn werk verkopen we die ook aan klanten die meerdere servers hebben. Op zich werkt het perfect en in principe heb ik nu op alle computers een 19" Iiyama monitor. Er zijn voor mij twee kleine minpunten:

1. Refresh rate heb ik terug moeten zetten naar 72Hz omdat anders het beeld niet meer strak was. (misschien dat de extra adapter hier een oplossing voor is maar dat heb ik nog niet geprobeerd.)
2. Door de CTRL-toets twee keer snel in te drukken kan met het toetsenbord gewisseld worden tussen de 4 computers. Dat blijkt niet zo handig te zijn als je bv. UnReal Tournament speelt want daar is CTRL springen.. (get my point?)

Voor de rest heb ik alleen maar voordelen.. Dat ding was destijds 440 gulden ofzo en daar heb je echt niet 3 x 19" monitoren voor. En wat ook errug handig is is dat je een computer zo kunt aanzetten zonder dat je fouten krijgt dat keyboard en muis niet gevonden worden. (wat wel het geval is bij handmatige, oudere switches)

Succes bij je besluit!!

Bart

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 15:12 schreef teigetjuh het volgende:
Yep, en binnen een maand had ik mijn toetsenbord opgeblazen ! :(

Let op, dat is dus echt een 1 op 1 switch zonder elektronica. Dus alle statische vonken etc, knalt zo over en weer.
Pagina: 1