Google Chrome - Oplichtende pinned tabs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 23:46
Ik heb vroeger vaak gebruik gemaakt van pinned tabs. Ik vond dat handig voor mijn Gmail, Whatsapp web en dergelijke dingen. Altijd als er een nieuw mailtje/appje/whatever binnen kwam lichtte de tab op. Zo zag je in 1 oogopslag dat er iets nieuws was.

Nou is mijn systeem een antiek ding, uit 2012. Hoewel het voor destijds een alleraardigst systeem was, zit er nog geen eens een SSD in om maar eens iets te noemen. Het is dus allemaal vrij traag geworden dus om het een beetje te helpen gebruik ik al jaren geen pinned tabs meer. Gisteren heb ik echter een nieuwe pc opgehaald, dus ik wil weer gebruik gaan maken van de pinned tabs. Ik heb nu Gmail, WhatsApp web en Slack als pinned tabs staan, maar het oplichten van de tabs lijkt niet meer te gebeuren. Alleen bij WhatsApp verandert het logo van de telefoontje in een 1 als je een appje binnen krijgt, maar dat valt nauwelijks op.

Ik heb gegoogled en ik zie vooral heel veel mensen die ook klagen dat de tabs niet meer oplichten. Klopt het dat dit uit Chrome is gehaald? En zo ja, is er een extensie beschikbaar die dit weer mogelijk maakt? Behalve die klachten kon ik niet echt een eenduidig antwoord vinden of het er nou nog in zit of niet....

Ik heb wel wat extensies gevonden dat een getalletje in het rood toevoegt aan de pinned tabs met het aantal ongelezen notificaties, maar dan moet je weer allemaal onthouden hoeveel notificaties je eerst had enzo. Ik wil gewoon dat weer oplicht als er een nieuwe bijkomt, waarna het niet meer oplicht als ik de tab open. Ongeacht of ik de nieuwe notificatie nou lees of niet.