Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
Ik heb de optie gekregen om mijn huidige leaseauto prive over te kopen tegen een zeer aantrekkelijk tarief (circa 10k onder de gemiddelde 2ehandse verkoopprijzen)
  • Bouwjaar auto november 2018
  • Aanbod is 26.000 EUR inclusief BTW
  • Goedkoopste prijs vergelijkbaar model 37.000 EUR
Contract loopt dus in November af en vanaf dat moment zou ik deze dan prive kunnen kopen.

Mijn bedoeling is om deze auto weer direct met winst door te verkopen omdat ik vanaf November heb gekozen voor het mobiliteitsbudget en prive een elektrische auto wil kopen.

Mijn vraag zit hem meer in de BTW.
Is het voor bedrijven/particulieren aantrekkelijker om een BTW auto te kopen?
Ik mag de auto namelijk door aan een familielid laten overnemen en mijn broer heeft een eigen onderneming.
Hij zou dan de auto kunnen kopen en de BTW terug vragen zodat het een BTW auto blijft maar hij moet dan natuurlijk wel weer BTW afdragen op het moment van verkoop.

Wat zou financieel gezien het meest verstandige zijn om te doen om de winst te maximaleren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bobo221 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:27:
hij moet dan natuurlijk wel weer BTW afdragen op het moment van verkoop.
en winstbelasting.

Ben je zeker van de prijzen? Welk merk en type? Het verschil lijkt me erg fors tenzij je heel bewust wordt bevoordeeld.

Voorts kan jij als particulier een auto voor +- 30K niet makkelijk verkopen. Je zal al gauw mensen met vragen over inruil en garantie moeten overslaan.

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 08-08-2023 13:32 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Je zou hem in kunnen ruilen op je nieuwe auto. Voor een autobedrijf zou het gunstiger kunnen zijn om een auto met BTW aan te bieden voor het geval een ondernemer hem zou willen kopen. Maar het hangt er een beetje vanaf hoeveel gunstiger men dat ziet. Kijk maar eens naar de verkoopprijzen van gebruikte auto's met en zonder BTW.

Wellicht werkt dit: je broer's bedrijf koopt van jouw werkgever de huidige auto (met nog BTW). Ruilt die in op een nieuwe die zijn bedrijf koopt. Daardoor heb je bij inruil het (beperkte) voordeel dat het een BTW auto is.
Vervolgens verkoopt hij de nieuwe auto dan aan jou als particulier tegen de nieuwprijs min de inruilwaarde.

Jij koopt dan dus de nieuwe auto inclusief BTW van je broer's bedrijf. Daarmee wordt het een particuliere auto. Als je hem verkoopt is het een marge auto.

Maar het is even de vraag, want voor jou als particulier zit er alleen een voordeel in als het beter is voor de inruilprijs. Ik verwacht dat dat beperkt is en zou het afraden. Dit is geen fiscaal advies, ik ben techneut, geen fiscalist.

[ Voor 7% gewijzigd door Springuin op 08-08-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
De vraag is of je markt zoveel groter wordt.

Een auto waar de BTW nog aftrekbaar is, is dan interessanter voor ondernemers om te kopen. Maar hoeveel ondernemers kopen een personenauto van 5 jaar oud, zakelijk?

Voor kleine ondernemingen/ZZP-ers is dat alleen interessant als ze er niet privé mee rijden. Want anders kost de bijtelling meer dan het voordeel om de auto als zakelijk vermogen te hebben. De bijtelling is namelijk even hoog als voor een nieuwe, totdat de auto in de youngtimer-regeling valt. Er zullen uitzonderingen zijn, maar door de bank genomen is het alleen zinvol om nieuwe of jonge 2ehands auto's als zakelijk vermogen aan te merken. Ik heb voor mezelf al eens zitten rekenen aan een tweedehands middenklasser van 2 jaar oud, maar die zou ik goedkoper privé kunnen rijden dan zakelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 15:58
Wild Chocolate schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:59:

Een auto waar de BTW nog aftrekbaar is, is dan interessanter voor ondernemers om te kopen. Maar hoeveel ondernemers kopen een personenauto van 5 jaar oud, zakelijk?
Geen omdat je bijtelling krijgt over de nieuw waarde en je dus echt geen 2de handse 5 jaar oude wagen gaat kopen waar je wel over nieuwwaarde bijtelling moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
Mirved schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

Geen omdat je bijtelling krijgt over de nieuw waarde en je dus echt geen 2de handse 5 jaar oude wagen gaat kopen waar je wel over nieuwwaarde bijtelling moet betalen.
Zoals ik schreef, je zou het kunnen doen als je hem alleen zakelijk gebruikt, en dus geen bijtelling hoeft te betalen. Vandaar dat ik niet zo stellig beweer dat er niemand is die dat doet. Maar ik zou geen tweedehands autozaak beginnen die alleen aan ondernemers levert :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 15:10
Dus je hebt de mogelijkheid om via je werkgever een auto met flinke korting over te nemen, waarbij je van plan die korting meteen te verzilveren door de auto door te verkopen. Dat is opzichzelf al bedenkelijk en ik zou het daarbij laten.
Daarnaast heeft de constructie met de broer geen meerwaarde en maakt het zelfs minder aantrekkelijk. De broer verdient uiteraard niet aan de btw en moet over de waarde toename wel winstbelasting betalen.
Een 5 jaar oude auto wordt hoogstwaarschijnlijk aan een particulier verkocht (tenzij het bijv. een bus is oid), de zakelijke markt voor zo'n auto is veel kleiner. Bij verkoop zakelijk aan een particulier krijg heb je nog de wettelijke garantie etc waar je gedoe over kunt krijgen.
Kortom, als je dit überhaupt een goed plan vindt dan gewoon zelf in de btw kopen en doorverkopen aan een particulier of inruilen bij de aankoop van de EV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
10k onder de marktprijs, dat klinkt als een niet reële verkoopprijs/verkapt loon. Ik neem aan dat dit geen lease maatschappij is maar een onderhandse deal met je werkgever. Ik zou even uitzoeken bij wie het bonnetje van de loonbelasting komt te liggen als de belastingdienst hier vragen over gaat stellen.

Vervang leaseauto in dit voorbeeld door 'aandelen in bedrijf X tegen 10k minder dan de huidige marktprijs' of 'Laptop van de zaak met waarde X gratis meenemen'. Allemaal voorbeelden van zaken waarover loonbelasting betaald moet worden.
Springuin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:40:
Wellicht werkt dit: je broer's bedrijf koopt van jouw werkgever de huidige auto (met nog BTW). Ruilt die in op een nieuwe die zijn bedrijf koopt. Daardoor heb je bij inruil het (beperkte) voordeel dat het een BTW auto is.
Vervolgens verkoopt hij de nieuwe auto dan aan jou als particulier tegen de nieuwprijs min de inruilwaarde.

Jij koopt dan dus de nieuwe auto inclusief BTW van je broer's bedrijf. Daarmee wordt het een particuliere auto. Als je hem verkoopt is het een marge auto.
Zijn broer zal BTW op nieuw - BTW op oud moeten afdragen aan de belastingdienst, en dus daar ook geld op 'verliezen'

[ Voor 40% gewijzigd door Sander op 09-08-2023 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 16:10

Barrycade

Through the...

Nou marktprijs is nog geen koersprijs.

Als de taxatiewaarde hoger ligt dan de verkoopprijs is het inderdaad verkapt loon.

En de onderneming van je broer is nog niet een familielid tenzij je broer een ZZPer is. Als het een bv ofzo is gaat het hele verhaal qua familielid niet op.

Winstmaximalisatie is ding kopen en inruilen op het een EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zodra de auto overgaat op een privé-persoon wordt het een marge-auto en kan de BTW niet meer teruggevorderd worden. (Tenzij diegene een ZZP'er is)

Dus zodra jij hem koopt kan je broer de BTW niet meer terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sander schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:21:
10k onder de marktprijs, dat klinkt als een niet reële verkoopprijs/verkapt loon. Ik neem aan dat dit geen lease maatschappij is maar een onderhandse deal met je werkgever. Ik zou even uitzoeken bij wie het bonnetje van de loonbelasting komt te liggen als de belastingdienst hier vragen over gaat stellen.
Externe lease maatschappij bied het soms tegen handelaars prijs aan.

Uiteindelijk is dat wat ze zelf uiteindelijk ook vangen als ze em weg doen op andere wijze.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:44
YakuzA schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Uiteindelijk is dat wat ze zelf uiteindelijk ook vangen als ze em weg doen op andere wijze.
En wat TS waarschijnlijk ook ongeveer krijgt bij inruil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

FreakNL

Well do ya punk?

Dat.. Reken je niet rijk...

Als ik het kenteken van mijn (in vergelijking met de cijfers uit de TS zeer bescheiden) 2018 auto invoer op diverse "wat is mijn auto waard??" site (ook de ANWB) komt daar een inruilbedrag uit waar ik al over twijfel...

@Bobo221, als jij je auto invoert op https://www.anwb.nl/auto/koerslijst/koerslijst wat komt er dan bij de meeneemprijs en veilingprijs te staan? En is dat echt 10k hoger dan wat jij gaat betalen nu?

Overigens zeg je in je TS:
circa 10k onder de gemiddelde 2ehandse verkoopprijzen
Wat een BOVAG garage vraagt voor een vergelijkbare auto is NIET wat jij ervoor gaat vangen..

Om nogmaals naar mijn auto te gaan;
BOVAG garages vragen er 22k voor. Maar ik heb al mazzel als ik hem voor 17k ergens slijt en waarschijnlijk voor minder...

Daarom nogmaals, kijk naar de veilingprijs op de ANWB koerslijst.. Eventueel kun je met wat onderhandelen iets verder komen.. Maar je wordt altijd genaaid ;)

Je kan ook aan de dealer van de EV vragen wat hij er als inruil voor geeft… Dat is makkelijke winst. Maar als je verwacht dat ding particulier te verkopen, succes. Hoger dan de veilingprijs van ANWB kom je niet.

Ik zou dat zelf ook nooit doen, zo’n bedrag uitgeven bij een particulier. Voor die prijs ga ik naar een dealer.

[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 09-08-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Sander schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:21:

Vervang leaseauto in dit voorbeeld door 'aandelen in bedrijf X tegen 10k minder dan de huidige marktprijs' of 'Laptop van de zaak met waarde X gratis meenemen'. Allemaal voorbeelden van zaken waarover loonbelasting betaald moet worden.
Dit is wel een leasemaatschappij die de optie aanbiedt om de auto's door te verkopen aan de berijders, mijn werkgever staat hier volledig buiten. In het voorstel staat ook beschreven "Jij ontvangt een factuur voor de aankoop van de auto. Je werkgever ontvangt dan na afloop van het leasecontract een eindafrekening"

Hoe ik het lees is dit een overeenkomst tussen mij en de leasemaatschappij en de werkgever staat hier volledig buiten.
FreakNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:55:
Dat.. Reken je niet rijk...

Als ik het kenteken van mijn (in vergelijking met de cijfers uit de TS zeer bescheiden) 2018 auto invoer op diverse "wat is mijn auto waard??" site (ook de ANWB) komt daar een inruilbedrag uit waar ik al over twijfel...

@Bobo221, als jij je auto invoert op https://www.anwb.nl/auto/koerslijst/koerslijst wat komt er dan bij de meeneemprijs en veilingprijs te staan? En is dat echt 10k hoger dan wat jij gaat betalen nu?

Overigens zeg je in je TS:

[...]

Wat een BOVAG garage vraagt voor een vergelijkbare auto is NIET wat jij ervoor gaat vangen..

Om nogmaals naar mijn auto te gaan;
BOVAG garages vragen er 22k voor. Maar ik heb al mazzel als ik hem voor 17k ergens slijt en waarschijnlijk voor minder...

Daarom nogmaals, kijk naar de veilingprijs op de ANWB koerslijst.. Eventueel kun je met wat onderhandelen iets verder komen.. Maar je wordt altijd genaaid ;)

Je kan ook aan de dealer van de EV vragen wat hij er als inruil voor geeft… Dat is makkelijke winst. Maar als je verwacht dat ding particulier te verkopen, succes. Hoger dan de veilingprijs van ANWB kom je niet.

Ik zou dat zelf ook nooit doen, zo’n bedrag uitgeven bij een particulier. Voor die prijs ga ik naar een dealer.
toon volledige bericht
De veilingprijs (tevens ook de laagste prijs volgens de ANWB check) geeft 27.000 EUR aan.

Maar daar wordt geen rekening gehouden met de lage kilometerstand, de rijke uitrusting van de auto, en natuurlijk het feit dat het een leaseauto betreft die altijd dealeronderhouden is geweest en netjes op zijn beurt alles servicebeurten heeft gehad met maar 1 eigenaar)

Voor de geïnteresseerde het betreft een BMW X3 (bouwjaar 11-2018 / cat. waarde 75.000 EUR / diesel) met een km-stand van 80.000

Het is mij wel duidelijk geworden dat de BTW in mijn geval geen meerwaarde biedt dus ik ga mijn familie ook niet mee opzadelen met alle administratieve rompslomp dat dit met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nog een diesel ook.

Ik zou maar gewoon van (ongeveer) de veilingwaarde uitgaan bij particuliere verkoop of inruil. Dus niet interessant om over te nemen en door te schuiven… Maar het staat je vrij om het te proberen natuurlijk, wellicht pak je er 4-6k op.

10k “winst” kun je echt vergeten.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 09-08-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 15:10
Particulier een redelijk recente luxe auto verkopen is extreem lastig.
Ik heb recent een BMW 4 grand coupe uit 2018 verkocht voor een vriend van mij (expat die terug ging naar Australië). Bij de dealer gekocht, altijd binnen geparkeerd, alle denkbare opties. De afslag die je op zo'n auto moet nemen t.o.v. van de marktprijs is enorm. En eigenlijk komen er alleen maar handelaren op af die auto poetsen volspuiten met cockpitspray, en voor een paar duizend meer weer te koop zetten.
Dat is in mijn geval in ieder geval wel gebeurd en denk dat hetzelfde geldt voor een X3 diesel, zeker als het een 4 cylinder is.
Ik denk dat zo'n auto overnemen alleen interessant is als je er zelf in gaat rijden, dan pik je 'm goedkoop op. Anders heb je hoop gedoe en waarschijnlijk met geluk 2 tot 4 k winst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Diesel... doei waarde! Daarom wilt de lease maatschappij er ook graag vanaf want diesels zijn rap in populariteit aan het verliezen.

Een lease maatschappij gaat jou nooit de winst gunnen dus de prijs die ze vragen is minstens de prijs die ze zelf kunnen vangen bij verkoop en waarschijnlijk zelfs wat meer

Vanaf 35k bij een bovag garage dus trek er 20% vanaf 28k inkoop voor de garage.

https://www.gaspedaal.nl/...2018&kmax=100000&srt=pr-a

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 10-08-2023 01:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bobo221 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:26:
[...]

De veilingprijs (tevens ook de laagste prijs volgens de ANWB check) geeft 27.000 EUR aan.

Maar daar wordt geen rekening gehouden met de lage kilometerstand, de rijke uitrusting van de auto, en natuurlijk het feit dat het een leaseauto betreft die altijd dealeronderhouden is geweest en netjes op zijn beurt alles servicebeurten heeft gehad met maar 1 eigenaar)

Voor de geïnteresseerde het betreft een BMW X3 (bouwjaar 11-2018 / cat. waarde 75.000 EUR / diesel) met een km-stand van 80.000
Een leasemaatschappij is een expert op het gebied van restwaardes. Als het je werkgever was geweest die de auto aan je zou verkopen, dan was het nog een kans geweest op een (onverstandig) cadeautje voor jou. Maar geen leasemaatschappij laat 10k lopen als ze dat makkelijk extra kunnen krijgen voor verkoop van jouw leaseauto. Er is een reden waarom ze het jou aanbieden voor dit bedrag en dat is niet om jou een plezier te doen.

Een diesel is erg lastig te verkopen. Ik heb het onlangs gedaan en de anwb koers lijst kwam niet in de buurt. Dat icm het gewicht (dus wegenbelasting) zal het denk ik een flinke kluif worden.

En als particulier, ondanks die dealer onderhouden, eerste eigenaar, etc kan jij geen garantie bieden. Dus voor 35k moet je een koper hebben die ook nog eens denkt: garantie niet nodig.

Gun je de winst van harte maar die 10k verschil: zie graag de update wanneer het verkocht is ;)

• Bobo221
FreakNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:45:
Nog een diesel ook.

Ik zou maar gewoon van (ongeveer) de veilingwaarde uitgaan bij particuliere verkoop of inruil. Dus niet interessant om over te nemen en door te schuiven… Maar het staat je vrij om het te proberen natuurlijk, wellicht pak je er 4-6k op.

10k “winst” kun je echt vergeten.
4-6k winst klinkt nog best verleidelijk.
10K winst kan ik inderdaad vergeten maar dat had ik ook nooit verwacht, de prijzen in mijn openingpost waren puur ter indicatie, 5k winst in een maandje verdienen met zeer tot weinig inspanning is mij de moeite wel waard.
Gentry schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:03:
Particulier een redelijk recente luxe auto verkopen is extreem lastig.
Ik heb recent een BMW 4 grand coupe uit 2018 verkocht voor een vriend van mij (expat die terug ging naar Australië). Bij de dealer gekocht, altijd binnen geparkeerd, alle denkbare opties. De afslag die je op zo'n auto moet nemen t.o.v. van de marktprijs is enorm. En eigenlijk komen er alleen maar handelaren op af die auto poetsen volspuiten met cockpitspray, en voor een paar duizend meer weer te koop zetten.
Dat is in mijn geval in ieder geval wel gebeurd en denk dat hetzelfde geldt voor een X3 diesel, zeker als het een 4 cylinder is.
Ik denk dat zo'n auto overnemen alleen interessant is als je er zelf in gaat rijden, dan pik je 'm goedkoop op. Anders heb je hoop gedoe en waarschijnlijk met geluk 2 tot 4 k winst.
Daar heb je ook gelijk in, ik zou persoonlijk ook nooit 30K of meer betalen voor een auto bij een particulier zonder garantie, dat maakt de verkoopcurve inderdaad een stuk stijler.
We Are Borg schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 01:28:
[...]

Een leasemaatschappij is een expert op het gebied van restwaardes. Als het je werkgever was geweest die de auto aan je zou verkopen, dan was het nog een kans geweest op een (onverstandig) cadeautje voor jou. Maar geen leasemaatschappij laat 10k lopen als ze dat makkelijk extra kunnen krijgen voor verkoop van jouw leaseauto. Er is een reden waarom ze het jou aanbieden voor dit bedrag en dat is niet om jou een plezier te doen.

Een diesel is erg lastig te verkopen. Ik heb het onlangs gedaan en de anwb koers lijst kwam niet in de buurt. Dat icm het gewicht (dus wegenbelasting) zal het denk ik een flinke kluif worden.

En als particulier, ondanks die dealer onderhouden, eerste eigenaar, etc kan jij geen garantie bieden. Dus voor 35k moet je een koper hebben die ook nog eens denkt: garantie niet nodig.

Gun je de winst van harte maar die 10k verschil: zie graag de update wanneer het verkocht is ;)
10K verschil was puur ter vergelijking, ik ben me er van bewust dat ik dat nooit ga halen als ik de auto als particulier verkoop.

Misschien is het een optie om de auto bij een BMW dealer te plaatsen en als consignatie te verkopen. Dan lever ik natuurlijk wel een heel stuk van mijn winst in maar dan krijg ik de auto waarschijnlijk wel sneller verkocht.
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 01:14:
Diesel... doei waarde! Daarom wilt de lease maatschappij er ook graag vanaf want diesels zijn rap in populariteit aan het verliezen.

Een lease maatschappij gaat jou nooit de winst gunnen dus de prijs die ze vragen is minstens de prijs die ze zelf kunnen vangen bij verkoop en waarschijnlijk zelfs wat meer

Vanaf 35k bij een bovag garage dus trek er 20% vanaf 28k inkoop voor de garage.

https://www.gaspedaal.nl/...2018&kmax=100000&srt=pr-a
De voorbeeld die jij aanhaalt van 35K is het oude model, de eerste vergelijkbare model en die staat voor 39K te koop. Ik zeg niet dat dit de prijs is waar die voor weggaat maar als ik er 32K voor kan krijgen is het mij al de moeite waard.

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Inruil voorstellen opvragen voor de nieuw aan te schaffen EV?

• Bobo221
rreevvss schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:56:
Inruil voorstellen opvragen voor de nieuw aan te schaffen EV?
Ohh dat heb ik trouwens ook nog gedaan en grappig genoeg biedt Tesla dezelfde prijs aan als wat de LM vraagt voor de overnameprijs.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bobo221 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:58:
[...]
Ohh dat heb ik trouwens ook nog gedaan en grappig genoeg biedt Tesla dezelfde prijs aan als wat de LM vraagt voor de overnameprijs.
Dan is het idd helemaal duidelijk dat zoals ik zei de LM gewoon ergens de handelaarsprijs vandaan plukt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
YakuzA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Dan is het idd helemaal duidelijk dat zoals ik zei de LM gewoon ergens de handelaarsprijs vandaan plukt :)
Daar zijn kant-en-klare platforms voor, waarschijnlijk gaat het via backend van AutoTelex, zie bijv. https://www.dagwaarde.nl om zelf te kijken wat voor prijs je krijgt.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

YakuzA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Dat dus.

Vaak kun je bij particuliere verkoop wel iets meer krijgen tov inruil maar dan praten we over een ander (lager) segment… Bijvoorbeeld inruil 3k, dan kun je soms particulier wel 4k krijgen. Maar de koper weet ook dat hij niks hoeft te verwachten qua garantie vanwege leeftijd. Ook bij een Bovag is dat maar 6 maanden Max… En je moet geduld en een beetje mazzel hebben.

In deze prijsklasse verwachten klanten gewoon nog minimaal een jaar garantie en dat kun jij niet bieden.

Het zal mij niet verbazen als je “winst” hoger uitkomt dan een paar honderd euro, Max 1k

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 10-08-2023 11:49 ]

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
YakuzA schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Zelden... Ze zijn meestal wel iets goedkoper omdat ze er snel vanaf moeten maar 10k op zo'n bedrag is bijzonder.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die 10k heeft de TS “verzonnen”.

De LM biedt het gewoon aan tegen zowat de exacte prijs waarvoor de Ts hem vervolgens kan inruilen.

De enige winst die hij dus zou kunnen maken is hem dus voor hoger dan inruilprijs ergens slijten maar dat betekent dus op de particuliere markt en daar wordt je dus niet blij van.

Toen ik mijn auto inruilde tegen 8k wist ik ook dat hij eigenlijk 10k waard was. En een wasbeurt en vleug cockpitspray later stond hij ineens 2 weken later ergens online voor 10k… Welkom in de automarkt.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 10-08-2023 15:30 ]

Pagina: 1