DNSSEC voor Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:19

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik haalde Tweakers.net eens door de test van internet.nl en daar kwam dit rapport uit: https://internet.nl/site/tweakers.net/2256542/

Alleen DNSSEC lijkt nog in de keten te ontbreken, maar verder voldoet Tweakers helemaal aan de moderne internet standaarden.

Ik kon niets vinden over de plannen voor DNSSEC behalve dit topic uit 2020: [DNSSEC] Insecure delegation from .net to tweakers.net! :o

Zijn er plannen voor DNSSEC voor Tweakers.net?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja die zijn er, maar dat had wat meer voeten in de aarde dan gewoon even aanzetten. We zaten onder andere nog met split-dns en meerdere providers, maar het goede nieuws is dat die nu allemaal weggewerkt zijn en dat mijn test-domeinen allemaal gelukt zijn.

het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51rWT29lPPc1flJUqvXsCWtCHE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2aM4XKLTH0zYYzOyVgEWiB9B.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 09-08-2023 10:51 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:19

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Kees schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:51:
Ja die zijn er, maar dat had wat meer voeten in de aarde dan gewoon even aanzetten. We zaten onder andere nog met split-dns en meerdere providers, maar het goede nieuws is dat die nu allemaal weggewerkt zijn en dat mijn test-domeinen allemaal gelukt zijn.

het resultaat:
[Afbeelding]
Dat heb je toch nog snel geregeld :*) _/-\o_

100% score is mooi, ook GoT haalt deze: https://internet.nl/site/gathering.tweakers.net/2258568/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Snow_King schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:01:
[...]
Dat heb je toch nog snel geregeld :*) _/-\o_
Het stond eigenlijk allemaal al klaar, en ik had al met meerdere domeinen getest (o.a. hardware.info), dus het was een kwestie van aanzetten bij de dns provider en die instellingen overnemen bij de domein registrar.

Dat klaar zetten was wel een kwestie van veel werk in de afgelopen 2 jaar ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:51:

het resultaat:
[Afbeelding]
100% terwijl er een uitroepteken staat? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
Tweakers.net scoort nu 73%..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

100% terwijl er een uitroepteken staat? :?
Recommended options hebben geen invloed op je score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De link uit de eerste post is een directe link naar die specifieke run, dus die update zichzelf niet. De laatste run is https://internet.nl/site/tweakers.net/2258979/

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 09-08-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Aangezien we nu een mooie score van 100% hebben, doe ik hier een slotje op :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.