Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTVOrienator
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 07:09
Hallo geweldige tweakers experts! 😊

Ik doe graag een beroep op jullie slimme breinen voor wat advies! Met de komst van mijn schattige dochtertje zo'n 6 maanden geleden, merk ik dat de kwaliteit van de foto's en video's die ik maak met mijn vertrouwde Motorola G 5G Plus niet helemaal aan mijn wensen voldoet.

Nu, dat mobieltje heeft al een paar avonturen beleefd, met een val in het toilet en een ontmoeting met kaarsenvet enzo, maar wonder boven wonder doet het het nog steeds!

Mijn budget is beperkt tot €550,-, aangezien mijn kleintje natuurlijk alle aandacht en luiers opeist en mijn prioriteiten even elders liggen.

Wat ik graag zou willen in mijn nieuwe telefoon:
- Geweldige foto- en videokwaliteit, zowel voor selfies als reguliere foto's.
- De mogelijkheid om wat games te kunnen spelen, aangezien ik graag af en toe wat spelletjes speel. Gelukkig heb ik ook een tablet voor het geval ik moet schakelen.
- Een beetje stevigheid zou fijn zijn, aangezien ik zelfs met een hoesje de neiging heb om mijn telefoon te laten vallen. Ja, ik ben nogal klunzig.

Ik heb al het 'Best Buy' artikel van juli doorgenomen, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ze noemen de camera's 'goed', maar eigenlijk ben ik op zoek naar iets dat binnen mijn budget valt en als 'zeer goed' bekendstaat, zoals die fantastische Samsung 23... Helaas kan ik die me niet veroorloven, hoe graag ik het ook zou willen.

Kunnen jullie mij alsjeblieft een handje helpen? πŸ™ Jullie advies wordt enorm gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
Als je naar de Samsung S23 kijkt maar die buiten budget ligt, kun je de Samsung S22 overwegen (kost rond de 550 Euro), die is wel in je budget en het verschil in camera's is nihil, en vergeleken met je G5 ga je al enorm vooruit.
uitvoering: Samsung Galaxy S22 128GB Zwart
Verschil over o.a. de camera tussen S22 en S23:
https://www.androidplanet...galaxy-s23-vs-galaxy-s22/

Of houd wat geld in je zak en ga voor de Samsung A54 (rond de 360 Euro):
uitvoering: Samsung Galaxy A54 5G, 128GB opslag Zwart
Deze heeft eenzelfde primaire camera als de S22, maar mist de 3x zoom camera van de S22.
Hier een vergelijk:
https://www.androidpolice...galaxy-a54-vs-galaxy-s22/

Of wil je bij Motorola blijven, dan is de Edge 30 pro binnen je budget de beste keuze rond de 550 Euro:
uitvoering: Motorola Edge 30 Pro Blauw
En de Edge 40 is dan rond de 400 Euro ook een goed alternatief om te overwegen.
uitvoering: Motorola Edge 40 Groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTVOrienator
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 07:09
Heel erg bedankt! Hier ben ik super mee geholpen. Ik ga mij hierin verdiepen en dan een keuze maken β˜ΊοΈπŸ™πŸŽ‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Samsung en babies/peuters gaat niet samen, ga voor een Pixel dan zit je geheid goed. En dit zeg ik als fervente Samsung gebruiker. Nu de s23+, maar nog steeds drama met kids (lees:blurry pics) :) Het scheelt dat we ook een iPhone thuis hebben

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 08-08-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:40
Pixel 7(a) lijkt mij een goede optie.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Cyriel85 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:05:
Pixel 7(a) lijkt mij een goede optie.
Inderdaad. Betere camera kwaliteit dan de Pixel 7 vind je niet binnen dit budget. Ook hebben de Pixels een prima soc voor wat spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:37
Ik zou de Pixel 7 zeker links laten liggen: slechte vingerafdruk scanner, hitte problemen (al bij 28+ graden) enorme ruisreductie in foto's (objecten in de achtergrond lijken wel olieverf), camera in veel gevallen niet bijzonder (op aantal scenarios na, dan issie top), batterij loopt snel leeg, laad erg langzaam op, scherm: zwart is donkergrijs, wit is niet helder wit. Lang verhaal kort: b-hardware opgeleukt door software.

• JenteT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:24
Mother_lepard schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:09:
Ik zou de Pixel 7 zeker links laten liggen: slechte vingerafdruk scanner, hitte problemen (al bij 28+ graden) enorme ruisreductie in foto's (objecten in de achtergrond lijken wel olieverf), camera in veel gevallen niet bijzonder (op aantal scenarios na, dan issie top), batterij loopt snel leeg, laad erg langzaam op, scherm: zwart is donkergrijs, wit is niet helder wit. Lang verhaal kort: b-hardware opgeleukt door software.
Ik volg dit topic met dezelfde wensenlijst als TS. Oneplus nord 1 moet vervangen worden en er zijn 2 bewegelijke kinderen die af en toe op de foto moeten.

Je reacties over de pixel 7 zijn niet mals. Zijn er meer die dezelfde problemen ervaren met de pixel 7? Ik zie de genoemde tekortkomingen weinig tot niet terugkomen in andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
JenteT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:47:
[...]

Ik volg dit topic met dezelfde wensenlijst als TS. Oneplus nord 1 moet vervangen worden en er zijn 2 bewegelijke kinderen die af en toe op de foto moeten.

Je reacties over de pixel 7 zijn niet mals. Zijn er meer die dezelfde problemen ervaren met de pixel 7? Ik zie de genoemde tekortkomingen weinig tot niet terugkomen in andere reviews.
Een aantal punten komt wel terug in de meeste reviews. Het laden gaat niet snel, de accuduur is niet meer dan redelijk en de hitte problemen zijn ook bekend. Het scherm en de foto's worden wel als goed beoordeeld.

De vingerafdrukscanner werkt ook niet voor iedereen even goed, maar er is een oplossing: https://www.androidauthor...nner-nose-grease-3328584/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:37
RepareerDroid schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:02:
[...]
Een aantal punten komt wel terug in de meeste reviews. Het laden gaat niet snel, de accuduur is niet meer dan redelijk en de hitte problemen zijn ook bekend. Het scherm en de foto's worden wel als goed beoordeeld.

De vingerafdrukscanner werkt ook niet voor iedereen even goed, maar er is een oplossing: https://www.androidauthor...nner-nose-grease-3328584/
Foto's zien er op het scherm prima uit, maar als je iets in gaat zoomen is het ontzettend vlekkerig. Voor de helft van mijn situaties zijn de foto's goed, maar voor veel scenarios is de camera echt ondermaats. Dan nog het gebrek aan een modus waarbij je zelf de sluitertijd, iso waarde, afstand tot object kan instellen (de software compenseert de hardware behoorlijk).

Overigens voor bewegende dieren/mensen die binnen 3-4 meter zich bevinden werkt de camera (software) wel goed t.o.v. veel andere smartphone camera's. Maar ook hier geldt weer: zoom niet in, want de scherpte is ondermaats t.o.v. de concurrentie.

Je vinger telkens langs je hoofd halen om de vingerafdruk scanner te laten werken...meer dan een workaround kun je het niet noemen. Bij mijn vorige Xiaomi MI 10T pro: vingerafdruk scanner in de powerknop werkte feilloos. Deze vingerafdruk scanner van de Pixel had niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.

Op mijn vakantie werden regelmatig functies van het toestel uitgeschakeld omdat het toestel te heet werd (soms zelfs in de schaduw). Dan nog iets: als je in het zonlicht op je scherm kijkt, dan wordt het scherm vrij vlot weer gedimt...handmatig kun je de helderheid dan weer opschroeven, maar na korte tijd wordt het dan weer gedimt.

Al die kleine irritaties tellen op, wat er toe leidt dat ik onder de streep (en op basis van reviews) het geen toestel vind dat ik zou aanraden. Ik verbaas me ook erg dat veel reviewers wel positief zijn.
Pagina: 1