Reinstall na processor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik heb gisteravond mijn 2400G geupgrade naar een 5600G (Ryzen 5). So far so good. Ik vraag me nu alleen af of het wijs is om toch een clean install te doen.

In principe niet nodig, want CPU heeft geen drivers of iets (tik het nu ook gewoon met de nieuwe CPU er in)

Maar waarom de twijfel? Hij kan nu upgraden naar windows 11 en toen ik de pc samenstelde (2017 of 2018 ofzo) best wel wat gedoe gehad met vage vastlopers en BSOD's die pas na een paar windows updates opgelost zijn. Nu krijg ik een keer per 2-3 maanden nog een keer een vage BSOD.

Maar als ik dan toch windows 11 erop ga doen, lijkt me dit het beste moment.

Graag jullie meningen :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

Cyphax

Moderator LNX
Mijn focus zou liggen op een bsod-vrij systeem, maar of een upgrade naar W11 dat gaat bieden is een kwestie van uitproberen. Als je zorgt dat je data veilig staat (backup), dan zou ik gewoon proberen te upgraden naar Windows 11 (of iets anders natuurlijk :P). Ik zou persoonlijk liever een volledige installatie doen in plaats van een upgrade van een systeem dat niet helemaal stabiel is.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Same here, ik zou ook liever een verse installatie doen, dan steeds afvragen wat er mis gaat.
Ik weet wel dat in W10/11 de Ryzen 2/3000 een ander powerplan hebben dan de 5000, waar de 5000 gebruik maakt van die van Windows zelf ipv hun eigen.

https://community.amd.com...n-5000-series/td-p/259920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou gewoon de W11 upgrade draaien en dan even testen of je nog een BSOD krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:22

sus

is druk :+

Al eens een UEFI update uitgevoerd op je moederbord?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
sus schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:50:
Al eens een UEFI update uitgevoerd op je moederbord?
Ja, anders had de 5600g ook niet gewerkt in eerste instantie.
Maar ik ga toch maar gewoon voor een reinstall. Heb er alleen altijd een hekel aan om te doen. Vooral om alle programma's goed terug te krijgen
Pagina: 1