Ik heb hier een passief gekoelde industriële PC die ik wil inzetten als OPNsense router. Dat is gelukt om te installeren en lijkt prima te werken. Om het stroomverbruik zoveel mogelijk omlaag te krijgen (gezien het apparaat 24/7 draait) wil ik zoveel mogelijk onnodige hardware uitschakelen. Zo heb ik de wifi-module al afgekoppeld en bijv. geluidskaart uitgeschakeld in de BIOS.
Nu zag ik in de BIOS dat ik 3 toggles voor 'PCI-Express Root Hub' heb.
/f/image/NQzZisDy0yzeYT2ac3v75kPr.png?f=fotoalbum_large)
Heb al even lopen spelen en #1 en #2 lijken de beide netwerkkaarten aan te hangen. Maar waar is die derde voor?
Ik las dat je hier met 'lspci' achter kan komen. Heb dat in een live Linux Mint even gedraaid, maar wordt eerlijk gezegd niet veel wijzer van de output. Ik kan wel uitschakelen en kijken, maar was benieuwd of ik het ook inzichtelijk kon krijgen.
:strip_exif()/f/image/CJ412vXdbxPRmrvQqOSkFEQg.jpg?f=fotoalbum_large)
En onder Windows (View > Devices by connection):
/f/image/5SwRo6MhvJGfUo96pfMzdcvJ.png?f=fotoalbum_large)
Zoals ik het zie is er er geen 3e PCI-e root hub aanwezig en is het dus een dummy setting?
Nu zag ik in de BIOS dat ik 3 toggles voor 'PCI-Express Root Hub' heb.
/f/image/NQzZisDy0yzeYT2ac3v75kPr.png?f=fotoalbum_large)
Heb al even lopen spelen en #1 en #2 lijken de beide netwerkkaarten aan te hangen. Maar waar is die derde voor?
Ik las dat je hier met 'lspci' achter kan komen. Heb dat in een live Linux Mint even gedraaid, maar wordt eerlijk gezegd niet veel wijzer van de output. Ik kan wel uitschakelen en kijken, maar was benieuwd of ik het ook inzichtelijk kon krijgen.
:strip_exif()/f/image/CJ412vXdbxPRmrvQqOSkFEQg.jpg?f=fotoalbum_large)
En onder Windows (View > Devices by connection):
/f/image/5SwRo6MhvJGfUo96pfMzdcvJ.png?f=fotoalbum_large)
Zoals ik het zie is er er geen 3e PCI-e root hub aanwezig en is het dus een dummy setting?
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2023 10:07 ]