Wat voor internet abbo nemen..?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Woon sinds scheiding in buitengebied in Wilnis.
Max internetsnelheid wat hier mogelijk is is 7mb down en (zelfs!) <1mb up..

Wat ik zoek/wil: Internet goed genoeg voor Gamen (geen FPS, wel soms een potje online fifa op Xbox )/Netflix/TV (streamen)
Maandelijks opzegbaar (i.v.m. dat ik niet weet hoelang ik hier woon en niet aan een jaarabbo wil vastzitten)
Dus moet waarschijnlijk een 4g/5g thuismodem/abbo worden maar vind zoveel opties en ook weer niet.. 8)7

(Ze zijn hier in dit prachtige dorp bezig met glasvezel maar waar ik woon nog niet aan de beurt en ook geen idee wanneer wel..) Ziggo ook al gebeld maar daar kreeg ik te horen dat de aanleg van kabels 6-18 weken kon duren.. Word ik ook niet blij van.. Heb mobiel van Youfone met 15gb (helaas hebben ze geen onbeperkt, max is 20gb anders had ik dat wel gedaan voor nu even.

Wie heeft een goed advies?

Dank alvast!

Beste antwoord (via lionman op 09-08-2023 10:50)

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
kpn internet met hybride 4g erbij op :) wordt zowel vaste lijn als mobiel samen gevoegd.
https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

geen beperking op de data

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:09
Geen glas, coax gaat nog even duren. Wellicht toch coax nemen en in de tussentijd tijdelijk 4G/5G ter overbrugging. Anders belletje naar Elon Musk voor Starlink.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
kpn internet met hybride 4g erbij op :) wordt zowel vaste lijn als mobiel samen gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
Op "zijn" site (starlink);
High-speed, low-latency broadband internet in remote and rural locations across the globe. € 65/mo with a one-time hardware cost of € 450.

Moet wel een betere/goedkopere oplossing zijn toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
jopoh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:47:

Als ik hiervoor kijk zie ik dit..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCehqUPigJT0ZyZTkAOP9obl4c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1R0TmR4Bxrh0xA38jMK10XV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 18:36

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
jopoh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:47:

Had eerder niet goed gekeken maar nu wel gelukt.
Bij KPN de hybride besteld en maandelijks opzegbaar. Top!

Kan slotje op topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
lionman schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:30:
Woon sinds scheiding in buitengebied in Wilnis.
Max internetsnelheid wat hier mogelijk is is 7mb down en (zelfs!) <1mb up..

Wat ik zoek/wil: Internet goed genoeg voor Gamen (geen FPS, wel soms een potje online fifa op Xbox )/Netflix/TV (streamen)
Maandelijks opzegbaar (i.v.m. dat ik niet weet hoelang ik hier woon en niet aan een jaarabbo wil vastzitten)
Dus moet waarschijnlijk een 4g/5g thuismodem/abbo worden maar vind zoveel opties en ook weer niet.. 8)7

(Ze zijn hier in dit prachtige dorp bezig met glasvezel maar waar ik woon nog niet aan de beurt en ook geen idee wanneer wel..) Ziggo ook al gebeld maar daar kreeg ik te horen dat de aanleg van kabels 6-18 weken kon duren.. Word ik ook niet blij van.. Heb mobiel van Youfone met 15gb (helaas hebben ze geen onbeperkt, max is 20gb anders had ik dat wel gedaan voor nu even.

Wie heeft een goed advies?

Dank alvast!
Hier woonachtig in dezelfde gemeente, maar ik dacht eigenlijk dat het buitengebied al voorzien was van glasvezel door Delta? Het dorp zelf wordt nu gedaan inderdaad. Of zit je net in het deel (was vooral Vinkeveen dacht ik) waar ze volgens mij zijn gestopt omdat het te duur was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
Hugo__Boss schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Hier woonachtig in dezelfde gemeente, maar ik dacht eigenlijk dat het buitengebied al voorzien was van glasvezel door Delta? Het dorp zelf wordt nu gedaan inderdaad. Of zit je net in het deel (was vooral Vinkeveen dacht ik) waar ze volgens mij zijn gestopt omdat het te duur was?
Nee, woon in Wilnis dorp. Vlakbij het "centrum"/ de dorpsstraat.
Ze zijn in Wilnis Veenzijde idd bezig of al klaar met glasvezel maar als ik op de site van Delta mijn postcode en huisnr. invoer krijg ik dit bericht: "Helaas is op jouw adres op dit moment geen glasvezelaansluiting mogelijk.Misschien in de toekomst wel. We sturen je een persoonlijke brief als dit het geval is."

Nog niks gehoord qua informatie dus zal vast nog een tijd duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:38
Hugo__Boss schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Een gedeelte van Wilnis (Maricken) is zelfs al volledig voorzien van glasvezel door KPN. Maar ja, dat is een nieuwbouwproject.

[ Voor 49% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-08-2023 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
lionman schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

Nee, woon in Wilnis dorp. Vlakbij het "centrum"/ de dorpsstraat.
Ze zijn in Wilnis Veenzijde idd bezig of al klaar met glasvezel maar als ik op de site van Delta mijn postcode en huisnr. invoer krijg ik dit bericht: "Helaas is op jouw adres op dit moment geen glasvezelaansluiting mogelijk.Misschien in de toekomst wel. We sturen je een persoonlijke brief als dit het geval is."

Nog niks gehoord qua informatie dus zal vast nog een tijd duren..
Dat is blijkbaar inderdaad een beroerd stukje qua infrastructuur, omdat je niet op een actieve kabelverdeler zit, en is je DSL verbinding vanaf de hoofdverdeler op de Nijverheidsweg in Mijdrecht afkomstig (dichtbij de busremise van Syntus). Dat is een aardig stukje. Blijkbaar is de kabelverdeler op de Burgemeester Padmosweg niet omgezet naar een actieve verdeler, ik denk dat dit er nog eentje zal zijn met soldeerverbindingen. Is vast een lastige plek om glasvezel te krijgen tot in die verdeler met water en hoogteverschil.
Jeffrey87 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 00:38:
[...]

Een gedeelte van Wilnis (Maricken) is zelfs al volledig voorzien van glasvezel door KPN. Maar ja, dat is een nieuwbouwproject.
Ja klopt, daar is bij de bouw niet eens meer koper meer aangelegd als het goed is.

[ Voor 15% gewijzigd door Hugo__Boss op 16-08-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
T-Mobile 4G voor thuis met de buitenantenne werkte uitstekend voor mij de afgelopen 1,5 jaar dat ik wachtte op glasvezel.

Niet duur en haalde zo’n 70/10 mbit van de 100/10 max.

Enige nadeel is de datalimiet van 500GB per maand, onbeperkt aan te vullen met bundels van 5GB. Irritant als je bundel op is door wat updates ofzo. Zat met gezin meestal zo rond de 450-600GB.

[ Voor 52% gewijzigd door Navi op 16-08-2023 22:23 ]

Pagina: 1