CAT6 kabel met CAT6A keystone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:32
Hoi,

Ik ben aan het zoeken naar kabels voor mijn nieuwbouw huis. We hebben kabels gelegd bij mijn broertje die in hetzelfde blok komt te wonen met 2 CAT6a kabels met een diameter van 5.8mm per stuk. Dit ging vrij lastig en in 2 buizen was het niet eens mogelijk.
Vandaar dat ik aan het orienteren ben naar CAT6 kabels ( deze is 0.4 mm dunner )
Deze kabel

Mijn grote vraag is werken deze met CAT6A keystones zoals deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14
Op basis van dit stukje uit de advertentie zeg ja;

Aderopname: 22-26 AWG massieve en gewikkelde aders

Prima kabel trouwens voor in huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:19
Geen enkel probleem om Cat 6 kabels af te monteren op Cat 6A keystones.

En die kabel is trouwens 23 AWG
Zie:
https://catalog.belden.com/techdata/EN/7965E_techdata.pdf

En Cat 6A is voor thuissituaties volkomen overbodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens362
Ohh goed dat ik hier dan even informeerde over de diameter! Gaat deze kabel dan wel wat makkelijker door de buis dan deze kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

laurens362 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:31:
Ohh goed dat ik hier dan even informeerde over de diameter! Gaat deze kabel dan wel wat makkelijker door de buis dan deze kabel?
Belden kabel:
Overall Cable Diameter (Nominal): 5.4 mm (0.21 in)
Goobay kabel:
Diameter kabel: Ø 6 mm
0.6mm verschil. Dat zou makkelijker moeten gaan. Of het makkeljik genoeg is in jouw buizen is een tweede.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 08:28
Wat is de diameter van de buizen dan? Is het 16 of 19mm? Is het stugge buis of flexibele pijp?
Als je flexibele pijp hebt en die ligt te los in je muur, dan kunnen de 2 netwerkkabels zich vasttrekken.

Tegelijk duwen van netwerkkabel en trekken trekveer wilt wellicht ook helpen. Geen zeepsop gebruiken dan op zijn minst nog een echt kabelglijmiddel. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens362
Diameter van hetgeen wat er in de buis kan is 16mm. Opzicht is alles a hieraf goed gegaan. Op 2 plekken hebben weg maar 1 kabel getrokken.. andere 4 plekken 2 kabels. Bij mijn huis ga ik iig gebruikmaken van kabel glijmiddel. Is een trekkous trouwens een optie voor 2 kabels? Denk t niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 08:28
16mm buis is geen probleem, heb het hier thuis ook en overal 2 netwerkkabels doorheen kunnen trekken. Jammer genoeg 1 plek met een stukje flexibele pijp, daar maar 1 netwerkkabel doorheen gekregen.

Ik zelf heb alles met een trekveer gedaan. Ging gevoelsmatig goed af, al ziet een trekkous er ook handig uit, en wellicht minder kracht op de losse aders. Is het overwegen waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mali112
  • Laatst online: 07-03 15:35
Hoi, weet iemand of het ook werkt met een cat6a kabel op een cat6 keystone?

Hier heb je namelijk een cat6 blok die past op de aliexpress glazen paneel di eik heb. Zie jullie reactie graag tegemoet. https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld
Pagina: 1