Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

2 Hue Play Gradient Lightstrips op één bridge?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-11 10:20
Beste mede-Tweakers,

Ik probeer al de hele avond een nieuwe Hue Play Gradient Lightstrip te verbinden met mijn Hue Bridge, maar zonder resultaat.

Ik heb al één lightstrip achter mijn televisie hangen, die gebruik ik icm een sync-box als ambilight. De tweede lightstrip wil ik als 'gewone' ledstrip gebruiken, ter decoratie bij een andere muur. Echter krijg ik de lamp met geen mogelijkheid verbonden met de bridge. Ook na het invoeren van het serienummer vindt de app niks.

Ik heb eerder vandaag nog spotjes verbonden met de bridge, dat ging zonder problemen.

Ik heb de bridge al meerdere keren opnieuw opgestart, zonder resultaat. Ook uiteraard de lightstrip al een paar keer van de stroom gehaald.

Het enige dat ik kan verzinnen is dat je wellicht maar één gradient lightstrip per bridge kan verbinden. Maar ik kan nergens vinden of dit ook echt zo is.

Iemand ervaringen en/of tips? Groet!

Alle reacties

• Twiekerr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10-2023
Is de tweede lichtstrip verbonden geweest (lees: gekoppeld) met een andere bridge? Zo ja, moet je de lichtstrip koppelen via het unieke serienummer van de lichtstrip.

Ik kan bevestigen dat er op één bridge meerdere lichtstrips actief kunnen zijn.

• GijsHk
Twiekerr schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:21:
Is de tweede lichtstrip verbonden geweest (lees: gekoppeld) met een andere bridge? Zo ja, moet je de lichtstrip koppelen via het unieke serienummer van de lichtstrip.

Ik kan bevestigen dat er op één bridge meerdere lichtstrips actief kunnen zijn.
De lightstrip kwam nieuw uit de doos, dus is niet eerder gekoppeld met een andere bridge. Ik heb hem, omdat hij niet gekoppeld kon worden via de hue bridge, wel even gekoppeld via mijn Sonoff stick met mijn Home Assistant systeem. Daar werkte hij overigens wel. Heb hem daar weer uit gedelete.

Het betreft dus trouwens niet de 'gewone' lightstrip, maar de play-strips die gemaakt zijn om achter je televisie te plakken. Geen idee of dat uitmaakt?

• GijsHk
Opgelost! De oplossing bleek heel simpel: mijn 'bridge' was vol met ruim 60 lampen. Nu ik een andere verwijderd heb, kan ik 'm direct toevoegen.