Nieuwe GPU upgrade gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iloveyoujoof
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-08-2023
Hey heyy!!

Allereerst bedankt alvast voor de hulp! Ik heb een eigen pc gebouwd, zo'n anderhalf jaar geleden. Dit heb ik destijds helemaal uitgezocht en samen met mijn vader in elkaar gezet. Het enigste onderdeel wat ik niet vervangen heb was de GPU. Destijds was dit gewoon buiten mijn budget, en zo ver ik wist deed dit ding het nog gewoon. (Mijn vorige pc was pre-build voor mij en helemaal naar zijn grootje haha!) Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe GPU. Puur omdat ik de kuren van mijn pc link aan de symptomen van een overleden GPU. Ze kunnen ook gelinkt zijn aan een defecte CPU, maar dit lijkt mij sterk omdat die dus anderhalf jaar geleden volledig nieuw is. Ik heb natuurlijk al wel wat research gedaan. Maar ik kom er simpelweg niet uit omdat ik zo veel opties te horen krijg. Elke youtuber raadt weer andere GPU's aan voor dezelfde prijscategorie... Ik zie door de bomen het bos niet meer. x)

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik wil dus graag een nieuwe GPU, omdat ik verwacht dat mijn huidige defect is. Mijn GPU op dit moment is een GTX 1070 van minimaal al 6 jaar oud. Voordat ik mijn vorige pc kocht waren die componenten al tweedehands, dus waarschijnlijk is hij ouder?
Wat ik ermee wil bereiken is dus een pc die minder kuren gaat vertonen. De GPU moet het aan kunnen om op top niveau te presteren met de Sims 4 (game haha!) en uiteindelijk strakjes de Sims 5. Dus hij moet wel zeker even weer een poosje mee gaan. Ik heb ook het spel Zoo Tycoon, daarvoor zijn de eisen heftiger als voor de Sims 4, die heb ik hieronder even gedropt. :)
AANBEVOLEN:
Besturingssysteem: Window 7 or higher 64-Bit
Processor: Intel Core i5 3330 @ 3.0 GHz || AMD FX-6130 @ 3.6 GHz
Geheugen: 4 GB RAM
Grafische kaart: Nvidia GTX 660 Ti || AMD R7 370
DirectX: Versie 11
Opslagruimte: 10 GB beschikbare ruimte

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget ligt op 500, ik hoop ook dat ik hiermee ook echt een mooie GPU kan krijgen. Eventueel wil ik nog wel uitwijken naar 600. Alleen moet de GPU het dan ook wel echt waard zijn. Eventueel wil ik nog wel een betere cooler of voeding hiervoor aanschaffen. Mocht dit nodig zijn dan hoeft dit niet te worden meegenomen is het budget van 500. :) (Daarvoor is dan het budget van 700 in het totaal kosten plaatje, inclusief de GPU).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Geen specifieke voorkeur voor merk of type, als hij maar aanzienlijk beter is als mijn GTX 1070 (wat tegenwoordig al gauw kan). En ik wil dolgraag een compleet nieuwe voor die prijs. Dus geen tweedehands. :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn huidige pc build:
Besturingssysteem: Windows 11
Processor: Intel Core I7 12700K
Geheugen: 2x G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS geheugenmodule 16 GB DDR4 3200 MHz (4 kaartjes van 8GB per stuk, wat dus totaal 32 GB maakt)
Grafische kaart: Nvidia GTX 1070
Moederbord: Asus TUF GAMING H670-PRO WIFI D4
Cooler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition R2
PC kast: ASUS TUF Gaming GT301 - Towermodel - ATX - zwart - USB/Audio
Voeding: Cooler Master V Gold V2 850W A/EU Cable PC-netvoeding 850 W ATX 80 Plus Gold

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 20:49
Misschien je geheugen ook even checken.... 16 GB DDR4 (4 kaartjes van 8GB per stuk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iloveyoujoof
Zatara schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:39:
Misschien je geheugen ook even checken.... 16 GB DDR4 (4 kaartjes van 8GB per stuk)?
Ooh misschien heb ik hier het verkeerd staan. Ik heb totaal 32 GB, waarvan 4x 8GB DDR4
Of bedoeld u het op een andere manier, dat ik een verkeerd geheugen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 20:49
Voordat je een nieuwe GPU aanschaft kan je proberen uit te zoeken of de kuren die je PC vertoont werkelijk van je huidige GPU komen.
Welke kuren vertoont je PC?

[ Voor 4% gewijzigd door Zatara op 07-08-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iloveyoujoof
Zatara schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:17:
Voordat je een nieuwe GPU aanschaft kan je proberen uit te zoeken of de kuren die je PC vertoont werkelijk van je huidige GPU komen.
Welke kuren vertoont je PC?
Nou... Hij valt af en toe uit op het moment dat ik een game speel, nadat het beeld vast is gelopen. Heel af en toe zelfs een blauw scherm bij het opstarten, maar zonder een code. Althans... Er zal ongetwijfeld een code zijn. Maar de pc start dusdanig snel opnieuw op dat de code niet eens te fotograferen/lezen is. En laatst viel mij op dat er allerlei vonken uit de GPU kwamen. Dit laatste heeft mij laten bedenken dat het probleem dan aan de GPU lag.