Toon posts:

dvd, w2000 en aspi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeerde vandaag voor het eerst een dvd af te spelen met een (nieuwe) pioneer dvd-116 onder w2000. de softwareplayer (zat bij m'n msi geforce2) begon erover dat hij aspi niet kon vinden, dus installeerde ik aspi (met forceAspi) dit werkte niet, de speler kwam met dezelfde melding, dus ik check met aspichk of alles goed zit, krijg ik deze melding:
ASPI is properly installed, but one of the helper drivers has failed to initialize (0xE3)

in de event viewer vind ik dit inderdaad terug:
The following boot-start or system-start driver(s) failed to load: Aspi32

in system information staat dan ook dat 'aspi32' gestopt is, maar daar kan ik hem niet aanzetten.

waar kan dit aan liggen, en belangrijker, wat kan ik er aan doen? aspi opnieuw installeren heb ik al een paar maal gedaan, en ik kom er ook niet achter door wat/waarom die service bij het opstarten al gekilled wordt.

ik weet niet in hoeverre het er iets mee te maken heeft maar de dvd player is geflashed met de regiovrije 1.22 firmware.

thanks aan iedereen die hier iets zinnigs op weet te antwoorden, mijn ideeen raken een beetje op :'(

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Eigenlijk heb ik geen idee... DMA staat aan neem ik aan? Heb je niet de mogelijkheid om win2k anders ff overnieuw te instaleren? Probeer anders eens een ander programma zoals PowerDVD. Sorrie, heb verder geen idee

Verwijderd

Heb je ForceAspi + Aspi-driver geinstalleerd?
Of alleen ForceAspi?

Je moet dus ForceAspi + Aspi-driver installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd aspi32.exe nog eens een keer over forceAspi gegooid, maar geen resultaat.
voor de zekerheid vandaag de hele procedure nog eens gedaan op de computer op mijn werk, en hier werkt het gelijk, zonder problemen.
het ligt dus echt aan iets in mijn systeem, op de een of andere manier kan aspi blijkbaar geen host-controllers vinden, en stopt er dus gelijk maar mee.

dit is wel heel erg vreemd, want voor de rest geeft windows totaal geen problemen aan, en ik kan mijn dvd-player voor andere dingen dan ook probleemloos gebruiken.

nog iets merkwaardigs, nadat ik vandaag voor de zoveelste keer aspi had geinstalleerd, kreeg ik in de event viewer een andere melding (zie mijn 1e post voor de oorspronkelijke):
The Aspi32 service failed to start due to the following error: The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.

het wordt steeds leuker....

ik ga nu ff mijn dvd player uit mijn device manager gooien en opnieuw laten detecteren door windows....typisch gevalletje van clutching at straws als je het mij vraagt.

powerDVD ga ik ook ff proberen, bedankt voor de tip btw, maar zelfs al werkt dat, het probleem blijft natuurlijk.
ik mag nog blij zijn dat ik cd's brandt en audio grab op een ander systeem, want dat zal hierdoor natuurlijk ook onmogelijk zijn =(

elk idee blijft welkom =)