Maze 2-2

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Hey, ik ben van plan om een DangerDen MAZE 2 te gaan kopen. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de Maze 2-2 eerst ff zonder peltiers te gebruiken. Voor welke fittings kan ik het beste kiezen? En waar kan ik het beste bestellen, bij Danger Den zelf of zijn er ook andere stores, ik heb nl ook nog een goede pomp en wat toebehoren nodig :

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

Tubby

or not to be

Ja,
Dan doe je ipv de peltiers een laag koelpasta (heel dun)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:34
Probeer OC-Shop eens.

There is no magic.

• straat
Op dinsdag 04 september 2001 01:00 schreef The_Will het volgende:
Probeer OC-Shop eens.
die verkopen em niet en hebben verder ook niet echt uitgebreid assortiment.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Kijk eens op de DD site, daar staan wat nieuwe blokjes die binnenkort uitkomen... Met verbeterde bevestiging, waterinlaat, en natuurlijk ook een coldplate voor TEC's...

Concrete Loop Watercooling

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Ja je kunt ieder waterkoelblok dat op dit moment in de handel is voor iedere reguliere processor gebruiken als koeler zonder peltier element. Dit koelt ongeveer even goed als de top van de luchtkoelers of iets beter. Overigens zitten die peltiers niet standaard gemonteerd die moet je appart aanschaffen en aanbrengen. Je zult dit ongetwijfeld in een handleiding kunnen lezen hoe je dit moet doen. En anders kijk je hier voor verdere instructies.
Ik heb geen idee wat je met fittings bedoeld maar als je op tules doelt.. die zullen er al op zitten. Toebehoren kun je vinden bij o.a. de oc-shop. Verder kun je ook veel onderdelen vinden bij de lokale dierenspeciaalzaak. Pompen kun je ook vinden bij aquariaveldhuis evenals slangen etc etc.
Overigens zie ik dat je je Duron flink oc-ed. Met een waterkoeling is dat niet zo'n probleem natuurlijk maar het water warmt wel snel op (vooral in een klein dicht reservoir). Gebruik daarom ook een radiateur of iets dergelijks (bong cooler voor als je exotisch wilt doen) Als je met peltiers gaat werken dan heb je zeker een radiateur nodig. Als je het geld er wel voor over hebt koop dan goede spullen bij bv cd oc-shop. Meer info is natuurlijk te vinden op Waterkoeling.nl en als je liever zelf wilt klussen dan kun je terecht op mijn site of op die van mede tweakers (veel worden op waterkoeling.nl genoemd en ook hier op GoT natuurlijk).

• Whuzz
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Hoeveel moeite kost het om later nog peltiers toe te passen?
Ik wil zelf beginnen met een waterkoeling setup zonder peltiers, wat zal ik dan nog nodig hebben als ik er later peltiers tussen wil zetten (afgezien van de peltiers zelf).

2 (?) coldplates...
extra voeding??
en?...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• straat
Op dinsdag 04 september 2001 01:48 schreef Wollige het volgende:
Ik heb geen idee wat je met fittings bedoeld maar als je op tules doelt.. die zullen er al op zitten
Op de DD site kan je kiezen tussen 3/8 en 1/2 fittings

Verwijderd

welke maat slangen wil je gebruiken? en welke maat fitting heeft je radiator en pomp???, kwestie van kiezen

• straat
Op dinsdag 04 september 2001 12:53 schreef Hiro Shima het volgende:
welke maat slangen wil je gebruiken? en welke maat fitting heeft je radiator en pomp???, kwestie van kiezen
Ik heb nu nog helemaal niets dus wat zou het beste/makkelijkste zijn om te nemen?

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik weet niet of DD nu standaard de niewe maze2-2 levert met naam Maze2x ofzo. Deze heeft niet van die 18x90 graden bochten. En ik zou 1/2 tules vragen want dan heb je als vast wat minder weerstand hier.

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
naam maar tules van 1/2 inch das wel een gangbare maat en je kut ongetwijfeld verloopstukjes kopen om alles aan te sluiten.
Pagina: 1