Met scherpe houtbeitel langs de zichtbare zijkant van de schroef telkens 1-2mm de goede richting op tikken.
Het ligt aan de afstand tussen de profielen maar je kunt wellicht met een dremel/slijptol hem wegslijpen via de gleuf. Of er aan de kopse kant een gleuf in proberen te maken en met een schroevendraaier ze lost te draaien. Echter staat het laatste met hoe vast de schroeven zitten in het aluminium.
Wellicht de optie van hierboven en als de schroef een deel uitsteekt deze met een tang pakken en los draaien.
Wellicht de optie van hierboven en als de schroef een deel uitsteekt deze met een tang pakken en los draaien.
Eruit dremelen.
@pennywiser gebruik het gereedschap waar het voor is bedoeld. Zo sta je weer met een verkloot stuk gereedschap in je hand als je weer eens een stuk hout wil bewerken.
@pennywiser gebruik het gereedschap waar het voor is bedoeld. Zo sta je weer met een verkloot stuk gereedschap in je hand als je weer eens een stuk hout wil bewerken.
Met een schroefverwijderset of netjes door het midden uitboren met een goede boor (eerst klein door de kern, dan groter).
[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 07-08-2023 15:09 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Daar heb je een slijpsteen voor.Hippocampus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:08:
Eruit dremelen.
Maar dan kan je nog steeds beter het juiste gereedschap gebruiken om dingen uit te drijven:
https://www.hbm-machines....1aQjPsJcokDEaAjEXEALw_wcB
Hoewel ik betwijfel of dat gaat lukken...
Wat ik eerst nog zou proberen, is om te beginnen IMAL ertussen te spuiten. Staal in aluminium rot vast, dus je wilt iets hebben om oxidatie mee op te lossen. Daarna een klein sleufje in het achtergebleven deel dremelen, en dan met een platte schroevendraaier alsnog proberen los te draaien.
Schroefverwijderset zou ik wegblijven. Als die afbreekt (en die kans is >90% als mijn bovenstaande methode niet werkt), kan je ook niet meer uitboren.Roozzz schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:08:
Met een schroefverwijderset of netjes door het midden uitboren met een goede boor (eerst klein door de kern, dan groter).
Als mijn bovenstaande tip niet werkt, zou ik zoals jij voorstelt, van klein naar groot gaan uitboren. Laatste maat is dan de diameter van de schroef exclusief schroefdraad. Een optie zou nog zijn om linksdraaiende boren te kopen, misschien heb je dan de mazzel dat de schroef op een gegeven moment mee gaat draaien.
[ Voor 33% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-08-2023 15:42 ]
Zou je er geen sleuf in kunnen slijpen/hakken en die er met een schroevendraaier uitdraaien? Of zit die zo verrot vast?
Alle, bedankt voor jullie reactie en meedenken.
Het Dremel verhaal spreekt me wel aan. Wellicht eerst proberen om een inkeping te maken voor een platte schroevendraaier. Mocht dit niet lukken dan zoveel materiaal als mogelijk wegslijpen over de lange zijde en dan het restant proberen uit te drijven.
Eerst een Dremel zien te bemachtigen.
Het Dremel verhaal spreekt me wel aan. Wellicht eerst proberen om een inkeping te maken voor een platte schroevendraaier. Mocht dit niet lukken dan zoveel materiaal als mogelijk wegslijpen over de lange zijde en dan het restant proberen uit te drijven.
Als je een multitool met ijzerblad hebt liggen: recht erop zetten voor een sleuf voor platkop schroevendraaierjack_007 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:03:
Alle, bedankt voor jullie reactie en meedenken.
Voordat je hem eruit schroeft even WD40 of olie erop en laten intrekken. Ook even ontdoen van alle slijpstof.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Pagina: 1