Ik heb rondom dit moederbord een computer gebouwd, en alles werkt. Alles behalve shutdown. Iedere keer als ik vanuit Windows 10 shutdown doe, dan reboot ie. Zelfs als ik dan naar de UEFI ga en daarvanuit op het power-knopje druk, dan gaat ie niet uit, maar hij reboot.
De enige manier die ik heb gevonden om het ding uit te krijgen, is de powerknop ingedrukt houden. Dat bewijst ook gelijk dat de powerknop goed aangesloten is.
Is er een setting ergens die ervoor zorgt dat hij na een shutdown commando gelijk weer aangaat (of juist niet)? Misschien een of andere ACPI-instelling ofzo? Ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit moet zoeken. Dus wat heb ik al geprobeerd: niets, behalve een tevergeefse google-zoektocht.
Het feit dat dit gedrag zich ook in de UEFI voordoet, vertelt mijn simpele brein dat het geen driverissue is, en het ook verder niets met Windows te maken kan hebben.
Wel handig erbij te vermelden dat de nieuwe firmware er zaterdag in geladen is, direct na het opbouwen van de pc.
Relevante overige hardware:
uitvoering: AMD Ryzen 9 7900 Boxed
uitvoering: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2X7200C34
uitvoering: Seasonic Prime TX-850
uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB
De enige manier die ik heb gevonden om het ding uit te krijgen, is de powerknop ingedrukt houden. Dat bewijst ook gelijk dat de powerknop goed aangesloten is.
Is er een setting ergens die ervoor zorgt dat hij na een shutdown commando gelijk weer aangaat (of juist niet)? Misschien een of andere ACPI-instelling ofzo? Ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit moet zoeken. Dus wat heb ik al geprobeerd: niets, behalve een tevergeefse google-zoektocht.
Het feit dat dit gedrag zich ook in de UEFI voordoet, vertelt mijn simpele brein dat het geen driverissue is, en het ook verder niets met Windows te maken kan hebben.
Wel handig erbij te vermelden dat de nieuwe firmware er zaterdag in geladen is, direct na het opbouwen van de pc.
Relevante overige hardware:
uitvoering: AMD Ryzen 9 7900 Boxed
uitvoering: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2X7200C34
uitvoering: Seasonic Prime TX-850
uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB
日本!🎌