Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Op zoek naar kwaliteitsvolle IP camera / NVR systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MythJuha
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-07-2024
Enkele maanden terug heb ik vrij impulsief 2x EZViz C8C camera's aangekocht op IBood. Echter wou ik niet vast hangen aan cloud data en dus daarnaast een EZVIZ NVR recorder gekocht (enigste EZVIZ model). Deze bleek echter vrij nutteloos te zijn. Geen web interface, niet via LAN benaderbaar. Enkel als je een scherm aan het toestel ging kon je de beelden bekijken. Ook compatibiliteit met OpenHAB liep te wensen over, ook al zou deze zogezegd ONVIF ondersteunen.

Iets beter geïnformeerd en dan ingewisseld voor een HikVision NVR (DS-7604NXI-K1/4P – 4x PoE Acusense recorder). Deze zou compatibel moeten zijn met EZViz camera's. Echter nog steeds niet helemaal tevreden. De ingebouwde bewegingsdetectie (in de NVR) werkt niet, en omdat de camera's aangesloten zijn via POE op een apart netwerk door de NVR, kan ik de bewegingsdetectie van de camera's zelf ook niet instellen. Verder moet je een bepaalde plugin installeren om de videobeelden te kunnen afspelen in je browser, maar die browser vraagt elke keer bij het opstarten admin toegang... . Nogal vreemd ... . Maar het werkte redelijk.

Echter nog geen maand later heeft het toestel het al begeven. Deze wordt dus sowieso retour verzonden. Maar ik heb het nu dus wel gehad met deze chinese toestellen.

Zijn er echter niet-chinese alternatieven die wel betaalbaar zijn? Welke NVR/Camera systemen gebruiken jullie die:
  • Headless te bereiken zijn (via de browser)
  • ONVIF of andere open API's ondersteunen