Non HUE ledstrip aan hue bridge verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:45
Ik heb recent een zigbee ledstrip middels een Zigbee ledstrip controller geïnstalleerd. Onderstaand de controller. Deze is gekoppeld aan mijn hue bridge, bridge vind hem en herkent hem en koppelt deze ook netjes.
Na een paar dagen zag ik dat de ledstrip de connectie kwijt was naar de bridge dit heeft zich na enkele uren hersteld. Nu is die weer niet bereikbaar voor inmiddels 2 dagen. Het gekke is als ik de ruimte in de hue app aan of uit zet de ledstrip gewoon mee aan en uitgaat, als ik de lamp alleen aanzet reageert die niet, ook kleuren of helderheid veranderen doe die niet.
Opnieuw koppelen lijk het probleem wel te verhelpen maar dat is dan maar voor een paar dagen.

https://www.ledstripkonin...oller-voor-rgb-led-strips

Ik heb op het forum verschillende post doorgelezen en hub met andere lampen al wat verplaatst maar de afstand tussen andere lampen en de controller is zon 4 meter met een betonnen vloer ertussen andere lampen werken wel gewoon. Helaas heb ik geen andere zigbee bridges devices om het netwerk te bekijken.

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is dit al opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:45
Ik heb het kunnen oplossen, heb op een meter afstand een oude hue e27 lamp die ik niet meer gebruikte gemonteerd als repeater en nu werkt die al maanden stabiel. Lijkt dus toch iets met ontvangst.

Het blijft wel heel erg raar. De strip werkte na koppelen enekele dagen ging dan offline in de app en ging wel aan en uit als ik de gehele ruimte schakelde (wat erop lijkt dat die bereik heeft) maar je kon de de strip los niet bedienen. Ik ben niet zo thuis is in het zigbee protocol om dit te verklaren.

[ Voor 0% gewijzigd door invoil op 03-06-2024 11:12 . Reden: typo ]