Upgrade voor videokaart - rtx 2060

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardalan.ro
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-07 14:11
Goedendag mensen,
Eerste post op het forum met waarschijnlijk een veelgestelde vraag. Ik heb op het moment van spreken een rtx 2060 - asus dual oc, hoewel de kaart vrij goed uit de voeten komt met de meeste games die ik speel. Merk ik toch met wat nieuwere spellen dat dit niet altijd genoeg is, vooral met 6gb vram denk ik dat met de nieuwe golf aan spellen dit een probleem zal zijn.
Ik wil dus een upgrade voor mijn huidige videokaart, ik doe voornamelijk 1080p gaming, 1440p is nog te duur voor mij.

Mijn budget zit tussen de 300 -380 euro.
Hoewel ik nu nvidia heb, lees ik veel goeds over bijvoorbeeld de 6700xt als upgrade echter weet ik niet goed of dit een goede keuze is. Daarnaast heb ik niet heel veel zin om vanwege een te sterke videokaart, ook nog een nieuwe voeding erbij te halen. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn pc specs zijn als volgt:
  • Ryzen 3700x (met een Noctua U12S cooler)
  • MSI gaming plus B550 mobo
  • 32 gb crucial balistix 3200ghz ram
  • RTX 2060 - asus dual oc
  • Cooler Master 650 MWE gold
Mocht er nog informatie nodig zijn om goed advies te geven hoor ik het graag. Bij voorbaat bedankt o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Met een PCI-e 4.0 moederbord en een prima PSU vind ik de 6700 XT een uitstekende keuze voor een upgrade. Laat je niet verleiden door de 3060 12 GB en ook niet de 4060 met 8 GB VRAM.

De 6750 XT valt ook nog binnen je budget, maar ik moet me eerlijk gezegd nog inlezen of dat een betere investering is dan de 6700 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardalan.ro
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-07 14:11
Ja ik had mijn ogen al een beetje op de 6700xt gevestigd, mede voor prijs/perfomance vs dat van bijvoorbeeld de 3060 of de 4060. Wat betreft de 6750xt, wat ik met een vlugge google search heb kunnen achterhalen is dat de verschillen heel minimaal zijn. Plus de kans dat ik dan toch een grotere voeding misschien nodig zal hebben doet me al gauw toch nijgen naar een 6700xt. Alleen de vraag is welke haha