Oplossing gezocht: vouwdeur (o.i.d.)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:18

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Even de situatie: op onze benedenverdieping hebben we een aanbouw. In die aanbouw slaapt tegenwoordig een gast (bij gebrek aan logeerkamers). Daarnaast hebben we sinds een paar weken ook jonge katjes. En die blijken 's nachts behoorlijk actief te zijn, zodanig zodat de gast er last van heeft.

Kortom: we willen 'iets' maken waardoor we de aanbouw van de woonkamer kunnen scheiden. Iets wat 'cat-proof' is zeg maar. (Een gordijn bv gaat hem dus niet worden, want daar kunnen ze onderdoor kruipen.)
We dachten aan bv vouwdeuren. Iets als zulke bijvoorbeeld. Maar als je dan de reviews leest... _O-

En dan zoek je verder en vindt je op bv deze site bij hetzelfde merk louter 5* reviews. :+ Dan weet je: daar moet ik ook niet zijn. En zoek je nog verder dan kom je alleen nog maar buitendeur constructies tegen in een veel te hoge prijsklasse.

Dus wat is er dan nog wel mogelijk? De opening waar het om gaat is 2.33 h bij 2.65 b. Als de vouwdeur niet de volledige breedte of hoogte kan beslaan is dat op zich niet zo'n probleem. Daar verzinnen we wel iets op. We kunnen sowieso wel beginnen met een soort frame van balken rondom. Dan 2 tegensgestelde vouwdeuren er in, zou al mooi zijn. Maar waar vind ik nog iets van goede kwaliteit voor een redelijke prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ja je niet gewoon zelf een paar planken met scharnieren aan elkaar maken om zo een vouwdeur te creëren?

Edit het is maar net hoe mooi je het wil maken :

[ Voor 43% gewijzigd door mrc4nl op 07-08-2023 11:47 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 23:14
als je toch een frame gaat timmeren, en het heeft iets van een tijdelijk karakter, dan zou ik er gewoon simpele platen (spaanplaat, MDF, etc) met desnoods een gebruikt kozijntje met een simpele deur in zetten. Kijk eens bij de handel in gebruikte materialen en een eenvoudig deurkozijn met een lichte boarddeur kost zelfs nieuw niet de kop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een schuifdeur?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 23:45
Frame maken van SLS hout is niet zo duur, uitsparing voor deurkozijn erin maken en de rest afwerken met plaatje MDF oid wat niet zoveel kost je even een kleurtje kan geven.
Deur + kozijn van marktplaats halen, ik zie er best wat staan op "gratis".

[ Voor 27% gewijzigd door Terrz op 07-08-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:19
Als je een tijdelijke oplossing wilt, zou je ook een kamerscherm kunnen overwegen. Met een beetje handigheid ook zelf wel te maken, misschien ook wat strakker dan de meeste kant en klare.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:46
Als het alleen gaat om de ongewenste aanwezigheid van de katten in het gastenverblijf, zou je ook voor een (opvouwbare) kattenren kunnen kijken. Is een paar tientjes.

Afhankelijk van je situatie zou ik ook voor een schuifdeur gaan. Makkelijk te bevestigen en zelf te maken, en stukken mooier dan zo’n vouwdeur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:18

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Uiteindelijk gekozen voor een 'gewone' binnendeur. Koste maar een paar tientjes bij de bouwmarkt. Frame gemaakt van houten balkjes en voor de rest opgevuld met underlayment platen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-bwzN0qeDz2vEfEytjYME2wbJk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uNBfJd6ZUrjSRc7rf75KHF0B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:17
Dat ziet er toch niet uit? Zelfs voor een (heel) tijdelijke situatie zou ik hier niet tegenaan willen kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 21:54
coinman63 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:56:
Dat ziet er toch niet uit? Zelfs voor een (heel) tijdelijke situatie zou ik hier niet tegenaan willen kijken.
Pff... dit ziet er hartstikke netjes uit! Of wilde je de boel meteen maar laten stuccen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:00
Likje verf er tegenaan en hartstikke netjes. Mooi werk!
Pagina: 1