Topic over kruisboog dicht, maar...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
p.s Excuus voor die andere topic.. k'was ff irri.

Dicht okee, maar de reden is volgens mij twijfelachtig.

[Ik kwoot:]
De wet in Nederland is daar vrij duidelijk in, en stelt dat op echte wapens gelijkende apparatuur net zo verboden is als het hebben van een echt wapen zonder vergunning. Het maakt daarbij niet uit of het nepwapen felroze is of knalblauw met een goud randje; het blijft een op een echt wapen gelijkend apparaat, en mag dus niet.
Hier dus ook niet
[Eind kwoot:]

Om te beginnen: Consequentie. Waarom is het de ene keer wel goed en de andere keer niet? De vorige versie bleef ook open. Zelfs een mod vond het een "cool ding"

Ik roep nog of men pls dan consequent wil zijn, anders lijkt het net of het sluiten van een topic van het humeur afhangt :( Geen reactie daarop gekregen overigens...

En dan nog. Een linkje naar een site waar je een luchtbuks kopen kan? Mag dat ook niet? En als ik vertel waar de winkel in Den Haag is waar je zo'n ding voor 50,- halen kan?

En als ik uitleg hoe je van een stuk metaal een mes slijpen kan? Mag dat ook niet? Ja, natuurlijk kan je iemand met een mes neersteken of er kunnen ongelukken mee gebeuren...

Het is overigens alleen UITLEG. Het ding komt niet uit je scherm klaar voor gebruik ofzo |:(
Er is een groot verschil tussen uitleg geven hoe je een kruisboog kan maken en het maken van zo'n ding om er vervolgens iemand mee neer te schieten.

13 minuten na post is er al een moraalridder die blijkbaar maar al te graag een poging waagt om de topic op slot te krijgen.

Quote:
Hoe een kruisboog te maken + pics!
-Oh dat stond op een website ...

Eind lijkt me duidelijk...
Unquote:

Blijkbaar wordt bij VOORBAAD alles dat EVENTUEEL gevaarlijk KAN zijn voor tweakers bij voorbaad op slot gedaan.

Ik vind dit typisch weer een voorbeeld van regelneukerij :r

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
13 minuten na post is er al een moraalridder die blijkbaar maar al te graag een poging waagt om de topic op slot te krijgen
Die moraalridder ben ik dan wel, maar je vergeet toch een paar dingen, o.a. dat hier kiddies rondneuzen die zoiets "stoer"en "cool" vinden en dat dan gaan namaken en daar kunnen ongelukken uitvloeien waardoor GoT aansprakelijk voor gesteld kan worden.
Op andere dingen kan ik ff niet op komen :)

• Undertaker2
Ja, ok, no hard feelings verder hoor :)

Maar je zegt het zelf. Er kunnen "kiddies" rondneuzen. Het KAN dat zo'n gastje het cool vindt en hij KAN het vervogens gaan maken. Dan KAN er een ongeluk mee gebeuren. En dan kan het voorkomen dat tweakers.net aansprakelijk wordt gesteld...

Spappie?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Hier ga ik mij morgen over buigen, nu ga ik pitten. ;)

Aannames zijn fataal.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, ok, no hard feelings verder hoor :)
ok :) :)
Op dinsdag 04 september 2001 00:24 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hier ga ik mij morgen over buigen, nu ga ik pitten. ;)
Goed idee :) :z :Z

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 07:30

Canon23

>>MY<< world

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

zoek maar is op bb guns!!

Hier staan genoeg topics met links en plaatjes over echt lijkende 'wapens' die niet geclosed zijn.(met bb guns kun je ook iemand verwonden enzo)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

of auto's...

kan je als jong kotertje ook heel "cool" iemand dood mee rijden :P

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op dinsdag 04 september 2001 00:17 schreef Undertaker2 het volgende:
p.s Excuus voor die andere topic.. k'was ff irri.

Dicht okee, maar de reden is volgens mij twijfelachtig.

[Ik kwoot:]
De wet in Nederland is daar vrij duidelijk in, en stelt dat op echte wapens gelijkende apparatuur net zo verboden is als het hebben van een echt wapen zonder vergunning. Het maakt daarbij niet uit of het nepwapen felroze is of knalblauw met een goud randje; het blijft een op een echt wapen gelijkend apparaat, en mag dus niet.
Hier dus ook niet
[Eind kwoot:]

Om te beginnen: Consequentie. Waarom is het de ene keer wel goed en de andere keer niet? De vorige versie bleef ook open. Zelfs een mod vond het een "cool ding"
Die mod was ik niet. Als ik dit soort dingen in de gaten krijg (en nee, dit was niet via SU) gaan ze dicht.
Ik roep nog of men pls dan consequent wil zijn, anders lijkt het net of het sluiten van een topic van het humeur afhangt :( Geen reactie daarop gekregen overigens...
Het is niet te doen om alle topic te checken op dit soort dingen; dan blijven we de hele dag bezig.
En dan nog. Een linkje naar een site waar je een luchtbuks kopen kan? Mag dat ook niet? En als ik vertel waar de winkel in Den Haag is waar je zo'n ding voor 50,- halen kan?

En als ik uitleg hoe je van een stuk metaal een mes slijpen kan? Mag dat ook niet? Ja, natuurlijk kan je iemand met een mes neersteken of er kunnen ongelukken mee gebeuren...

Het is overigens alleen UITLEG. Het ding komt niet uit je scherm klaar voor gebruik ofzo |:(
Er is een groot verschil tussen uitleg geven hoe je een kruisboog kan maken en het maken van zo'n ding om er vervolgens iemand mee neer te schieten.
Klopt helemaal. Maar Tweakers.net is geen nieuwe versie van The Anarchists Cookbook.
Jij legt in die draad prachtig uit hoe je een wapen kan maken, compleet met pijlen en een laserpointer als targetzoeker, en dat is niet de bedoeling.
13 minuten na post is er al een moraalridder die blijkbaar maar al te graag een poging waagt om de topic op slot te krijgen.

Quote:
Hoe een kruisboog te maken + pics!
-Oh dat stond op een website ...

Eind lijkt me duidelijk...
Unquote:

Blijkbaar wordt bij VOORBAAD alles dat EVENTUEEL gevaarlijk KAN zijn voor tweakers bij voorbaad op slot gedaan.

Ik vind dit typisch weer een voorbeeld van regelneukerij :r
Kijk.. dit kan je ook weer tevel doorvoeren he.
Nogmaals: JIJ legt uit HOE je een kruisboog maakt. Met plaatjes, onderdelenlijst en de hele mik.
Het fabriceren van een mes uit een stuk staal is ook niet de bedoeling, maar mensen gaan het hier niet uitleggen. (waarom zouden ze ook)

En voordat er nog meer mensen dingen gaan zoeken om het vergelijk nog verder uit z'n verband te rukken: kruisbogen zijn wapens, auto's niet.
Ik zou niet weten waar je een kruisboog anders voor kan gebruiken dan om mee te schieten. Het dondert niet waar je op schiet, het is een wapen.
Wil je perse een kruisboog hebben: fine, maar GoT/T.net is niet de plek, tenzij het een virtuele boog is in een of ander spel.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op dinsdag 04 september 2001 00:50 schreef Canon23 het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Hier staan genoeg topics met links en plaatjes over echt lijkende 'wapens' die niet geclosed zijn.(met bb guns kun je ook iemand verwonden enzo)
klopt.. lees http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/208453 maar eens...
Die topics staan trouwens in SG, en daar kom ik zelden tot nooit, maar ik zal de mensen uit de GC-groep eens vragen of ze daar eens goed naar willen kijken.
In Gadget Talk (of de hele Hardwaregroep, for that matter) zijn wapens niet welkom, en dat staat ook in de modpolicy.

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op dinsdag 04 september 2001 00:50 schreef Canon23 het volgende:

Voor de duidelijkheid, bezit van BB/airsoft :
een geldboete van de 3e categorie art 2 jo 27 jo 54 WWM (het dragen van
...) ==> voorhanden hebben en ouder dan 18: geen probleem.(zo uit mijn hoofd
:tot 1000 gulden; praktijk 240 (hangt van de omstandigheden af)
Zoek zelf je straf uit in de OM richtlijnen database (POLARIS) BB/airsoft staat op lijst 1.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Goh, dat moet ik vaker doen, gewoon naar bed gaan. Staan er de volgende morgen opeens prima replies. :)

Hoe dan ook, Kaj en zeef hebben perfect aangegeven hoezo we het niet willen. :)

Aannames zijn fataal.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Op dinsdag 04 september 2001 08:35 schreef zeef het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, bezit van BB/airsoft :
[..]

Zoek zelf je straf uit in de OM richtlijnen database (POLARIS) BB/airsoft staat op lijst 1.
Zeef dat klopt wel wat jij zegt :) , maar in die topics staan links naar sites waar je ze kan kopen en naar mij weten is het illegaal om die dingen NE in te krijgen. Want je mag ze hier ook niet verkopen (de echt M-16 look a likes etc wel te verstaan) en die staan op die sites vermeld.
Conclusie:
De links in de BB-guns topics hadden net zoveel reden moeten zijn geweest om het topic te sluiten. Als nu het geval is. Maar in de bb-guns topics poste iedereen vrolijk mee!
Rest my case!

ps: met deze echt lijkende wapens kan je bv. een overval houden en je had eraan kunnen komen via links op GoT.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Undertaker2
Op dinsdag 04 september 2001 07:05 schreef Kaj. het volgende:

Klopt helemaal. Maar Tweakers.net is geen nieuwe versie van The Anarchists Cookbook.
Jij legt in die draad prachtig uit hoe je een wapen kan maken, compleet met pijlen en een laserpointer als targetzoeker, en dat is niet de bedoeling.
Ok, volgens mij is dit ongeveer waar de boel op neerkomt. Jullie willen geen wapens op GoT, of ze nou zelfgemaakt zijn en of er nou een handleiding bij zit of niet maakt niet uit...

Maar ondertussen weet ik het "waarom" nog steeds niet.
Of gaat het echt om:

"Er kunnen kiddies ronlopen die deze post kunnen lezen en vervolgens kunnen denken "cool!" en vervolgens op het idee kunnen komen om het zelf ook te gaan maken waardoor er een ongeluk kan gebeuren en waardoor t.net aansprakelijk kan worden gesteld" ???

/Edit:
Blijkbaar wel, maar volgens mij moet je de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid van t-net niet TE veel doortrekken....

En wat betreft de hele meuk andere topics over echte pistolen, softguns ed: Ik sluit me aan bij "Canon23"

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/130044
(met plaatjes en al)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/216342
(nog mee plaatjes!)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2894
(nog een variant)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/171767
(en nog eentje)

Zoek zelf op de bekende termen and see for yourself...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op dinsdag 04 september 2001 12:04 schreef Undertaker2 het volgende:
Maar ondertussen weet ik het "waarom" nog steeds niet.
Of gaat het echt om:

"Er kunnen kiddies ronlopen die deze post kunnen lezen en vervolgens kunnen denken "cool!" en vervolgens op het idee kunnen komen om het zelf ook te gaan maken waardoor er een ongeluk kan gebeuren en waardoor t.net aansprakelijk kan worden gesteld" ???
Inderdaad. Daar komt het simpelweg op neer.
Zoals ookal eerder gezegd: als een of ander kindje op het onzalige idee komt om zo'n boog te maken, en hij schiet daarmee iemand blind, mank of erger, dan zijn de rapen gaar als blijkt waar hij dat vandaan heeft.

• Undertaker2
Op dinsdag 04 september 2001 13:14 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Inderdaad. Daar komt het simpelweg op neer.
Zoals ookal eerder gezegd: als een of ander kindje op het onzalige idee komt om zo'n boog te maken, en hij schiet daarmee iemand blind, mank of erger, dan zijn de rapen gaar als blijkt waar hij dat vandaan heeft.
Ok, kan ik me in vinden, maar dat geld dus PRECIES voor al die andere topics over alle andere varianten guns/gevaarlijke gadgets ook. Daar wordt geen probleem van gemaakt. Dan kan je vervolgens hoog of laag springen, maar dit verschil is op z'n minst "opvallend"

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je wijst ons in deze op iets waar we consequenter mee om moeten gaan, aarzel vooral niet ons daarmee te helpen, als je er in het vervolg eentje ziet, een SU-tje is dan bijzonder welkom ! :)

Aannames zijn fataal.

• Undertaker2
't ging me eigenlijk om 2 dingen:

Consequenter... maar dat wordt eerst ook afgedaan met "we hebben geen tijd om dat te controleren"
Maar ok, gelieve in het vervolg dat wel ff in bepaalde gevallen te controleren om dit soort dingen te voorkomen.

Tja, de reden... "het kan voorkomen dat het kan voorkomen dat het kan en dat t-net vervolgens kan... enz"
Het kan een reden zijn tot een slotje, maar ik zal niet de enige zijn die dit nogal voorbarig en ver doorgetrokken vind... (een noot bovenaan waar staat "pas op, dit kan uiteraard gevaarlijk zijn etc" was ook afdoende geweest)

Naja, ik post de volgende keer wel wat anders (minder gevaarlijk) creatiefs

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Kom we gaan ff "het kan gebeuren"policy doortrekken--->
Stel een kindje van 11 zit achter zijn pa zijn computer te surfen. Leest hier dat je een comp kan overclocken door in het Bios te gaan kloten. Hij doet het, maar stel dat hij hem zo overclockt dat zijn cpu weg fikt.

Zijn jullie dan ook verantwoordelijk?? NEE, omdat die vader zijn kindje in de gaten moest houden! Zelfde hier een kindje gaat niet zelf naar de doe-hetzelf winkel om spullen te halen voor een boog. Dat doen alleen de wat ouder kinderen die zelf kunnen nadenken.

Edit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/171767
Hier wordt zelfs gezegd dat je bij een mede-tweaker geimporteerde paint ball guns kan kopen. Op zich niet erg, maar als je zelf paintballt koop je het wel via de vereniging legaal. Dus deze oproep is eerder voor mensen die er niks mee te maken hebben(en het dus illegaal willen aanschaffen. Het gaat hier verder ook om replica guns. Er wordt zelfs gezegd dat je het ook met knikkers kan doen, dat betekend een wapen voor een overval en een dooie als je ermee schiet.

Dit topic is door Bulldog verplaats dus de crew wist ervan...

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 14:46 schreef Canon23 het volgende:
Stel een kindje van 11 zit achter zijn pa zijn computer te surfen. Leest hier dat je een comp kan overclocken door in het Bios te gaan kloten. Hij doet het, maar stel dat hij hem zo overclockt dat zijn cpu weg fikt.

Zijn jullie dan ook verantwoordelijk?? NEE, omdat die vader zijn kindje in de gaten moest houden! Zelfde hier een kindje gaat niet zelf naar de doe-hetzelf winkel om spullen te halen voor een boog. Dat doen alleen de wat ouder kinderen die zelf kunnen nadenken.
The man has got a point here!
Iedereen is (natuurlijk) verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en aangezien het stukje niet aanzet tot het maken van een kruisboog maar slechts informatie verschaft hoe lijkt het mij dat het wel door de begel kan...

[ot]
Ik meen dat Intel het verboden heeft om CPU's over te klokken in zijn algemene voorwaarden, consequent zou dat beteken dat dat ook op GoT verboden zou moeten zijn, net als gsm's unlocken...

Niet dat ik dat graag zie hoor, dat dat verboden wordt maar dat kwam gewoon ff in me op!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op dinsdag 04 september 2001 14:46 schreef Canon23 het volgende:

Euh ik wil niet veel zeggen, maar er is wel degelijk een verschil tussen materiele schade en schade aan een mens. Ik persoonlijk kies elk moment van de dag liever voor het wegfikken van mijn PC dan een kruisboogpijl in het lijf van mijn vrindin, mijzelf of iemand die ik (goed) ken.

Daarom gaat deze vergelijking ook niet helemaal op, overklokken is leuk, leerzaam en bovendien niet duur. Het mag ondertussen wel bekend zijn dat het schade kan opleveren echter.
Wapens maken, op zich wel leerzaam, zal vast ook wel leuk zijn en misschien ook niet zo duur. Maar de schade die je er mee aan kunt richten is niet te vergelijken met overklok-schade. ;)

Bericht hierboven

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Op dinsdag 04 september 2001 15:26 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Euh ik wil niet veel zeggen, maar er is wel degelijk een verschil tussen materiele schade en schade aan een mens. Ik persoonlijk kies elk moment van de dag liever voor het wegfikken van mijn PC dan een kruisboogpijl in het lijf van mijn vrindin, mijzelf of iemand die ik (goed) ken.

Daarom gaat deze vergelijking ook niet helemaal op, overklokken is leuk, leerzaam en bovendien niet duur. Het mag ondertussen wel bekend zijn dat het schade kan opleveren echter.
Wapens maken, op zich wel leerzaam, zal vast ook wel leuk zijn en misschien ook niet zo duur. Maar de schade die je er mee aan kunt richten is niet te vergelijken met overklok-schade. ;)
Ik snap ook wel dat materiele schade van minder belang is als persoonlijke schade, MAAR als intel ergens heeft staan dat het verboden is om te overclocken, waarom wordt die copywright dan niet gehandhaafd en terwijl warez enzo verboden is. Als je regels gaat naleven is dat goed maar blijf consequent op dezelfde gebieden.

Daarnaast kan overklokken ook duur zijn(als het fout gaat) en persoonlijke schade opleveren(dit word dan wel ver gezocht maar ok).

En daarnaast nog steeds dat paintball topic...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Er loopt reeds een topic op het CF, daarin wordt besproken hoe of wat. Het moge duidelijk zijn dat de uitkomst is dat alles wat wapengerelateerd is, gesloten zal worden.

Op dat moment is iedereen van de crew op de hoogte, dat dat soort topics niet meer toegestaan zijn.

Disclaimer : Er zal vast nog wel eens een topic aan onze aandacht ontsnappen. Maar daarvoor hebben we natuurlijk [forum=26]. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Aan de andere kant, misschien kunnen we beter onze mond houden... Als de mod's echt consequent gaan worden mogen we straks helemaal niets meer...

:X ;)

(no flame intended btw)

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

ok goedzo (denk ik ;) )Can live we that arrangement.

Pagina: 1