Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
een mix tussen media consumption & gamen. mijn huidige pc heb ik nu 9 jaar. Mijn nieuwe pc mits de situatie het toelaat wil ik 5-7 jaar gaan gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1700. als 100 euro extra veel meer kan bieden, is dat prima. Maar veel meer dan dat liever niet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee mijn huidige pc gaat mogelijk nog dienst doen voor mijn kinderen.
muis (razor deathadder) & toetsenbord (corsair k95) gaan WEL mee
Mijn beeldschermen zijn ook aan vervanging toe, maar ben nog door reviews aan het gaan.
op de shortlist staat:
voor de lol mijn huidige setup:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet specifiek. beetje bekende merken wel voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt op de grond te staan (tegels)
geen RGB of het moet toevallig de betere optie zijn
De PC hoeft niet super stil te zijn, maar minder geluid waar mogelijk heeft voorkeur.
Ga je overklokken?
nee, mogelijk undervolt nodig als ik de reviews zie
Wat verwacht je van ons?
• ik twijfel op moment tussen een i5 of een i7. gezien mijn usecase neig ik op moment naar de i5. is er een reden om toch voor de i7 te kiezen ?
• de koeler die ik op moment gekozen heb is beetje een placeholder. de benchmark voor de bc dark rock pro4 lijkt niet zo geweldig uit de bus te komen tov van andere cpu koelers. tevens zijn een aantal aanbevolen cpu koelers niet te krijgen. aanbevelingen hier zijn zeer welkom. ik ben op zoek naar air cooled.
• En als laatste de voeding, volgens mij kom ik uit op +/- 500-600 TDP uit en voldoet de 750w. klopt mijn aanname ?
verder zijn alle andere aanbevelingen om bijv de prijs te drukken met dezelfde performance welkom.
En hierbij mijn huidige build keuze:
een mix tussen media consumption & gamen. mijn huidige pc heb ik nu 9 jaar. Mijn nieuwe pc mits de situatie het toelaat wil ik 5-7 jaar gaan gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1700. als 100 euro extra veel meer kan bieden, is dat prima. Maar veel meer dan dat liever niet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee mijn huidige pc gaat mogelijk nog dienst doen voor mijn kinderen.
muis (razor deathadder) & toetsenbord (corsair k95) gaan WEL mee
Mijn beeldschermen zijn ook aan vervanging toe, maar ben nog door reviews aan het gaan.
op de shortlist staat:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | Alienware AW2723DF Wit | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850P-B Zwart | € 343,16 | € 343,16 |
| Totaal | € 822,16 | |||
voor de lol mijn huidige setup:
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-4770 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z87-D3HP | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 III Closed | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Monitors | Dell UltraSharp U2414H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 10 750W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 0,- | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet specifiek. beetje bekende merken wel voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt op de grond te staan (tegels)
geen RGB of het moet toevallig de betere optie zijn
De PC hoeft niet super stil te zijn, maar minder geluid waar mogelijk heeft voorkeur.
Ga je overklokken?
nee, mogelijk undervolt nodig als ik de reviews zie
Wat verwacht je van ons?
• ik twijfel op moment tussen een i5 of een i7. gezien mijn usecase neig ik op moment naar de i5. is er een reden om toch voor de i7 te kiezen ?
• de koeler die ik op moment gekozen heb is beetje een placeholder. de benchmark voor de bc dark rock pro4 lijkt niet zo geweldig uit de bus te komen tov van andere cpu koelers. tevens zijn een aantal aanbevolen cpu koelers niet te krijgen. aanbevelingen hier zijn zeer welkom. ik ben op zoek naar air cooled.
• En als laatste de voeding, volgens mij kom ik uit op +/- 500-600 TDP uit en voldoet de 750w. klopt mijn aanname ?
verder zijn alle andere aanbevelingen om bijv de prijs te drukken met dezelfde performance welkom.
En hierbij mijn huidige build keuze:
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 327,01 | € 327,01 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B760 GAMING X AX | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 101,58 | € 101,58 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Gold 750W | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 93,90 | € 93,90 |
| Totaal | € 1.648,91 | |||