Ik ben laatst overgestapt van windows 10 naar 11 om problemen proberen op te lossen, maar nee.
Als iemand nog een poging zou willen doen mij te helpen.
Na 30 minuten gamen krijg ik BSOD, zonder code en sluit af.
Als ik een prachtig AI programma (Topaz AI) laat renderen crasht mijn pc al binnen 1 minuut.
Specs:
CPU: 5900x
GPU: 6900xt
RAM: gskill f4 14d ddr4 3600 16g x2
MB: Asus strix x570-e
PSU: Corsair 1200i
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Waar ik achter ben, is dat de problemen gekomen zijn na update 22H2
Ik kan niet meer een roll back upgrade doen, omdat ik te lang gewacht heb.
Ik ben namelijk al een hele poos bezig om te uit zoeken wat het probleem nou was.
Nu weet ik dat het ligt aan de Windows update en zit nu in zak en as omdat ik niet weet hoe nu verder.
Driver updates gedaan voor GPU en Moederbord.
Ik heb mijn GPU verwisseld met een Nvidia kaart en daarbij alle drivers verwijderd met Display Driver Uninstaller 18.0.6.5
Ik heb een nieuwe ram stick in elk mogelijke positie in het moederbord gedaan om te kijken of de sloten nog verschil maakte
Ik heb natuurlijk ook CPU,GPU en Ram gestress test (meerdere uren) en geen enkele crash.
Ram test: Memtest86
CPU test: Prime95
GPU test: FurMark
Als iemand nog een poging zou willen doen mij te helpen.
Na 30 minuten gamen krijg ik BSOD, zonder code en sluit af.
Als ik een prachtig AI programma (Topaz AI) laat renderen crasht mijn pc al binnen 1 minuut.
Specs:
CPU: 5900x
GPU: 6900xt
RAM: gskill f4 14d ddr4 3600 16g x2
MB: Asus strix x570-e
PSU: Corsair 1200i
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Waar ik achter ben, is dat de problemen gekomen zijn na update 22H2
Ik kan niet meer een roll back upgrade doen, omdat ik te lang gewacht heb.
Ik ben namelijk al een hele poos bezig om te uit zoeken wat het probleem nou was.
Nu weet ik dat het ligt aan de Windows update en zit nu in zak en as omdat ik niet weet hoe nu verder.
Driver updates gedaan voor GPU en Moederbord.
Ik heb mijn GPU verwisseld met een Nvidia kaart en daarbij alle drivers verwijderd met Display Driver Uninstaller 18.0.6.5
Ik heb een nieuwe ram stick in elk mogelijke positie in het moederbord gedaan om te kijken of de sloten nog verschil maakte
Ik heb natuurlijk ook CPU,GPU en Ram gestress test (meerdere uren) en geen enkele crash.
Ram test: Memtest86
CPU test: Prime95
GPU test: FurMark
[ Voor 16% gewijzigd door BlackEasterEgg op 09-08-2023 15:37 ]