Aankoopadvies Muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vix-ducis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-03 15:17
Ik gebruik nu ongeveer een 2-tal jaar een Logitech m720. Ik ben er op zich vrij tevreden van, maar de rubberen coating begint op 2 plaatsen reeds af te 'brokkelen'. Dat oogt niet alleen lelijk, maar is ook oncomfortabel aan de handen. Ik ben dus op zoek naar een vervanger, maar dan zonder rubberen coating (zodat er niet elke 2 jaar een vervanger nodig is).

Mijn verlanglijstje:
- Bluetooth (nee, geen andere draadloze standaarden)
- Kan wisselen tussen meerdere apparaten (liefst met een knopje dat niet aan de onderzijde van de muis zit)
- Geen rubber
- AA(A) batterijen of een interne batterij die goed verkrijgbaar en vervangbaar is
- Sideways scrolling en forward- & back-knoppen zijn mooi meegenomen

Ik gebruik de muis ook voor mijn werk, dus gamerlooks vermijd ik liever. Prijs is niet zozeer een issue als er aan al mijn eisen voldaan kan worden.

Ik heb reeds naar meer premium muizen gekeken (zowat alle recente entries in de Logitech Master reeks, de Razer Pro Click, de Microsoft Precision Mouse), maar die bevatten allemaal een rubberen coating en de batterijen zijn ook allemaal niet eenvoudig vervangbaar.

Kent er iemand een goede vervanger?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Logitech Mx master 3. Heb je die eenmaal wil je nooit meer anders. Doet alles wat je wilt en meer.
Gebruik hem dagelijks met werk en rubber coating is nog als nieuw. Dateert van half 2020.
Kan je wel aanraden om even een case op Ali te kopen voor een paar euro, scheelt denk ik veel in het evt slijten.

Qua accu: als.ik dat ding eens per maand op moet laden is het veel, eerder eens per twee maanden ofzo. Usb c kabeltje en ondertussen door muizen:)

[ Voor 67% gewijzigd door The Eagle op 06-08-2023 22:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
Logitech service was altijd top, dus neem eens contact op met ze.
Zeker als je net wel of net niet 2 jaar gebruik maakt van de muis. Is het net niet 2 jaar, dan is er weinig discussie over garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:57
The Eagle schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:14:
Logitech Mx master 3. Heb je die eenmaal wil je nooit meer anders. Doet alles wat je wilt en meer.
Gebruik hem dagelijks met werk en rubber coating is nog als nieuw. Dateert van half 2020.
Kan je wel aanraden om even een case op Ali te kopen voor een paar euro, scheelt denk ik veel in het evt slijten.

Qua accu: als.ik dat ding eens per maand op moet laden is het veel, eerder eens per twee maanden ofzo. Usb c kabeltje en ondertussen door muizen:)
Eens.
Koop een hoesje erbij kan je hem zo in je tas gooien.
Hij ziet er bij mij nog steeds als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:24
Ben bang dat jij gewoon pecht hebt gehad met de m720 dan.

Ik gebruik mijn MX Master 2S al 5.5 jaar als werk-muis en die ziet er nog prima uit.
En ook de accu is ook nog zeer goed, je hoeft maar 1 keer per maand oid op te laden, dus je slijtage gaat veel minder snel dan telefoons of dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier ook geen fan van rubber in muizen maarja….

Ruime 3 jaar dagelijks een 705 marathon gebruikt en het rubber is puur versleten van gebruik (staat een mooie duim afdruk in :+ ).

Omdat dit toch wel beviel uiteindelijk toch voor een Master MX 3(s) gegaan en moet @The Eagle gelijk geven…..

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:57

Glewellyn

is er ook weer.

Ik kan alleen maar beamen wat anderen al gezegd hebben. Nadat ik na een hele lange tijd mijn originele MX master (1) moest vervangen heb ik direct een Logitech Mx master 3 gekocht. Ik heb hem in oktober 2019 gekocht en zou als hij nu kapot zou gaan er direct weer een bestellen.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een (half) jaar een MX Master 1 gebruikt, en gelukkig had ik ééntje van de velen met een defect scrollwiel, waardoor ik goede reden had mijn baas te vertellen dat ze me maar gewoon een andere muis moesten geven. Dat scrollwiel probleem is bij nieuwere versies niet meer, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, maar de muis zelf was ook niet mijn smaak. Ik vond hem te groot / lomp, en heb nu een G502 (dus ook niet een kleine muis). Niet wat TS zoekt, en gezien dat veel wel tevreden zijn met een Mx Master lijkt het mij een prima optie om te proberen, maar wilde toch delen dat dus niet iedereen niet meer anders wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hij moet uiteraard wel goed in je handen liggen ja. Maar das dan ook de enige reden waarom je een mx master links zou kunnen laten liggen imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:32
Ergo M757 - als je er eenmaal gewend (na dag of twee) wil je nooit meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1