Hoi Tweakers,
Na veel onderzoek en verdwaal momenten (ik ben niet thuis in deze wereld) naar een nieuwe MacBook, weet ik niet goed wat nou de slimste keuze is/wat verschil gaat maken voor mijn situatie. De huidige uit 2012 kan het in ieder geval niet meer aan
Wat ga je met je laptop doen?
Wekelijks gebruik van Illustrator en Photoshop (geen video’s), Sims 4 en ‘gewoon’ laptop gebruik. Ik zal wel vaak een extra monitor aansluiten bij het ontwerpen.
Wat is je budget?
Max 2500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Veelal voor thuis, Max 1x per maand om mee te nemen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag een MacBook (liefst alles van hetzelfde merk) en na wat onderzoek kom ik sowieso uit bij de Pro variant. Nu vraag ik me af welke specs echt handig zijn en welke overbodig voor mijn gebruik. Ik zit nu vooral te twijfelen tussen;
MacBook Pro 13 inch 2022
M2
8 core cpu/10 core gpu
24 GB ram
512 GB opslag
60 hz
Of de MacBook Pro 14 inch 2023
M2 pro
10 core cpu/16 core gpu
16 GB ram
512 GB opslag
120 hz
Is er een logische keuze? Vergeet ik iets belangrijks? Zijn beiden meer dan prima of kijk ik juist verkeerd?
Tips zijn welkom
Na veel onderzoek en verdwaal momenten (ik ben niet thuis in deze wereld) naar een nieuwe MacBook, weet ik niet goed wat nou de slimste keuze is/wat verschil gaat maken voor mijn situatie. De huidige uit 2012 kan het in ieder geval niet meer aan
Wat ga je met je laptop doen?
Wekelijks gebruik van Illustrator en Photoshop (geen video’s), Sims 4 en ‘gewoon’ laptop gebruik. Ik zal wel vaak een extra monitor aansluiten bij het ontwerpen.
Wat is je budget?
Max 2500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Veelal voor thuis, Max 1x per maand om mee te nemen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag een MacBook (liefst alles van hetzelfde merk) en na wat onderzoek kom ik sowieso uit bij de Pro variant. Nu vraag ik me af welke specs echt handig zijn en welke overbodig voor mijn gebruik. Ik zit nu vooral te twijfelen tussen;
MacBook Pro 13 inch 2022
M2
8 core cpu/10 core gpu
24 GB ram
512 GB opslag
60 hz
Of de MacBook Pro 14 inch 2023
M2 pro
10 core cpu/16 core gpu
16 GB ram
512 GB opslag
120 hz
Is er een logische keuze? Vergeet ik iets belangrijks? Zijn beiden meer dan prima of kijk ik juist verkeerd?
Tips zijn welkom