Opnemen (externe HDD) niet meer mogelijk met Ziggo Next?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08 08:27
Goedenavond allemaal,

Ik ben laatst naar Ziggo zakelijk gegaan.
Dit is allemaal best prima verlopen, maar nu kwam ik achter het volgende.

Vroeger keek ik TV met gewoon een CI+ module.
Als ik dan iets wilde opnemen drukte ik via de guide op opnemen en tadaaa paar dagen later kon ik het bekijken en de reclames doorspoelen. Dit werd dan opgeslagen op mijn externe HDD (USB) die aangesloten was op mijn TV.

Nu wilde ik dit vandaag weer doen, maar doordat de next er nu tussen lijkt dit niet meer te kunnen?
Als ik wil opnemen, moet ik dit activeren in mijn account en dat kost dan weer 9 euro extra per maand.
Beetje jammer, vroeger werkte het als een trein en nu moet ik er extra voor betalen?!

Waarom kan ik niet meer opnemen via mijn HDD?
Nog een aanvullende vraag, ben aan het kijken voor een nieuwe televisie, daar zie ik bij veel modellen staan 2 tuners. Vroeger was dit handig dan kon ik opnemen bij het ene kanaal en gelijktijdig een ander kanaal kijken. Maar tegenwoordig is dit aan banden gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je geen nieuwe smartcard regelen op je Ziggo Zakelijk abo en net als vroeger weer doorgaan?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
Ja daar ben ik al mee bezig, had nog een CI+ module in een andere tv. Maar die wordt momenteel geactiveerd. Dan wil ik eens testen hoe snel ik op de oude manier weer kan opnemen...

Die Next heeft ook wel weer voordelen, kan nu 2 dagen terugkijken waar ik ook weer af en toe gebruik van wil maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Zonder CI+ moduul kan je op je tv nog een aantal zenders bekijken. En dus ook opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:01
Normaal kan je je extra smartcards gewoon actief behouden als je verandert naar een next box, tot een maximum van 3/4?
Tenzij het overgaan naar Ziggo zakelijk weer anders gaat?
Soms worden smartcards "per ongeluk" gedeactiveerd bij het veranderen van het TV pakket.
devriesjande schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:43:
Zonder CI+ moduul kan je op je tv nog een aantal zenders bekijken. En dus ook opnemen.
Dat is al een vrij uitgebreid pakket, je kan dan je TV instellen op frequentie 4444 voor het ongecodeerde pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidney013
Ja dat is inderdaad gebeurd. Gebeld met de klantenservice en zij gingen de smartcard weer activeren. Kon wel max 72 uur duren, maar ze hadden het druk, dus kon ook nog langer duren.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidney013
Aanvulling, zou mogelijk 72 uur gaan duren, maar het werkt al binnen paar uur! Vink
Pagina: 1