Controller voor PC (steam) games op Sony TV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorbulas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 10:49
Hi all,

Ik game eigenlijk altijd met toetsenbord en muis, maar mijn vriendin vind het gezelliger als ik in de woonkamer zit.

Zeven jaar geleden heb ik eens een Steam controller gekocht, maar na heel veel gekloot krijg ik hem niet goed werkend op de tv (Sony KE-55A8).

Gelukkig werkt de steamlink app wel gewoon op mijn TV en PC, dus het is nu alleen nog een kwestie van een controller aanschaffen.

Wat zouden jullie aanraden om te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Ik heb eens zitten spelen met die optie - ook een Sony met Android TV en de Steam Link app. Ik had er een oude draadloze 360 controller aan hangen - de dongle in een USB poort en dat werkte prima. Voordeel is ook dat Steam dat ding out-of-the-box ondersteunt dus daar heb je dan ook geen gedoe mee.

Geen idee hoe dat met de modernere Xbox controllers zit en of je die eventueel gewoon via Bluetooth zou kunnen koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:50

MsG

Forumzwerver

Eventueel tweedehands een fysieke steam link nog een optie? Heb je al wel voor 15-20 euro. Werkt wat nadlozer dan de app is mijn ervaring. Ook gaat de Steam link mee aan of uit met de controller.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn