Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourideboer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:46
Hallo!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn opa van 80 jaar oud is op zoek naar een nieuwe smartphone, omdat zijn huidige Samsung Galaxy A6 niet meer aan zijn behoeften voldoet. De batterij van zijn huidige telefoon gaat te snel leeg, en daarom zoek ik een geschikte vervanger voor hem.

Mijn opa gebruikt zijn smartphone voornamelijk voor WhatsApp, bellen, Facebook en het lezen van nieuws-apps. Daarnaast kijkt hij graag naar voetbalscores en maakt hij af en toe een foto. Het budget is beperkt tot €200, dus ik zoek naar een betaalbare optie.

Het is belangrijk dat de nieuwe smartphone gebruiksvriendelijk en overzichtelijk is, zodat mijn opa er makkelijk mee kan omgaan. Dit zal hem hopelijk ook helpen om niet steeds te hoeven vragen om hulp en mij wat ritjes naar zijn huis te besparen (haha).

Zelf zie ik de Samsung Galaxy A14 voorbij komen, maar ik lees eigenlijk geen positieve berichten over deze telefoon. Heeft iemand ervaring met de Redmi Note 12 - Xiaomi? Zou dat een betere optie kunnen zijn? Of is de stap van Samsung naar Xiaomi misschien te groot?

Wat is jullie advies? Aangezien mijn opa momenteel al een Samsung heeft, neig ik naar het blijven bij Samsung. Maar als ik zo lees, lijkt het erop dat bijvoorbeeld de Redmi Note 12 of de OPPO A76 betere telefoons zijn dan de Samsung Galaxy A14.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Yourideboer op 06-08-2023 13:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Je hebt helemaal gelijk met de andere merken dat de hardware meer bang for buck is, maar, ik heb de harde les in mijn omgeving geleerd dat je de mensen op leeftijd gelukkiger maakt met zo min mogelijk verandering, dus ik zou bij Samsung blijven voor hem.
Gebruik de Samsung backup optie in zijn telefoon en de volgende Samsung heeft alle instellingen, home screen, wifi, etc exact hetzelfde als nu.

Kijk ik rond je budget zijn er een viertal interessante toestellen van Samsung:
https://tweakers.net/pric...;1848898;1822966;1829488/

De A34, M23 en M33 zijn net boven de 200 Euro, maar misschien dat iemand iets bij kan leggen voor de M23, die heeft de betere processor dan de A14, de SD 750 is meestal een 350-500 Euro telefoon processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Op 2 negatieve gebruikersreviews hier op Tweakers zijn de meeste reviews vrij positief over de telefoon. Als je weet wat je koopt is het een prima toestel. Voor enkel simpele taken als bellen, sociale media, nieuws apps en af en toe een simpele foto is het zeker wel goed genoeg, enkel niet erg rap.

De Redmi heeft inderdaad een heel andere Android variant, maar als je m vooraf goed instelt zal de ervaring niet heel anders zijn. Als je Opa ook gebruik maakt van Samsung apps en features, kan het lastiger worden.

Wil je liever een iets duurdere Samsung dan raad ik de M33 aan. Die heeft de snelste processor en meer RAM, wat zeker gaat helpen op de lange termijn.