Tijd voor een nieuwe PC!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb brede interesses: video en foto bewerking (Photoshop, DaVinci), 3D modelling (Fusion 360), programmeren (C++, Java, PHP, etc) / game development (Unity, Godot, etc), werk ook regelmatig met virtuele machines en docker containers. Wil binnenkort ook wat gaan prutsen met AI/ML.
Speel daarnaast ook regelmatig wat spellen: Witcher 3, RDR2, Fallout 4, CSGO, Cyberpunk, Baldur's Gate 3, straks ook Starfield.
Ik wil dat alles lekker werkt op de hoogste settings (nu 1440p@144hz) en dat ik niet gelimiteerd word door wat m'n pc kan / dat alles lang duurt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €5000, wil het systeem in principe laten assembleren door Azerty (of soortgelijke partij).
Hoeft natuurlijk niet op, maar hoef ook niet op de centen te letten
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard randapparatuur (toetsenbord, muis, etc) en mijn monitoren (2x https://tweakers.net/pric...g-swift-pg279q-zwart.html, op relatief korte termijn wil ik naar 2x 4k schermen).
Huidige PC gaat naar mijn partner dus die laat ik compleet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU, NVIDIA GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope, van wat ik begrijp ook niet echt mogelijk bij AMD. Misschien dat ik de 4090 zelfs iets undervolt om energieverbruik te verlagen.
Wat verwacht je van ons?
Wilde graag weten of dit allemaal met elkaar gaat werken en passen, of mis ik nog wat?
Stilte van de PC is belangrijk voor me, weet niet of deze kast en fans hierbij een goede keuze zijn?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb brede interesses: video en foto bewerking (Photoshop, DaVinci), 3D modelling (Fusion 360), programmeren (C++, Java, PHP, etc) / game development (Unity, Godot, etc), werk ook regelmatig met virtuele machines en docker containers. Wil binnenkort ook wat gaan prutsen met AI/ML.
Speel daarnaast ook regelmatig wat spellen: Witcher 3, RDR2, Fallout 4, CSGO, Cyberpunk, Baldur's Gate 3, straks ook Starfield.
Ik wil dat alles lekker werkt op de hoogste settings (nu 1440p@144hz) en dat ik niet gelimiteerd word door wat m'n pc kan / dat alles lang duurt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €5000, wil het systeem in principe laten assembleren door Azerty (of soortgelijke partij).
Hoeft natuurlijk niet op, maar hoef ook niet op de centen te letten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard randapparatuur (toetsenbord, muis, etc) en mijn monitoren (2x https://tweakers.net/pric...g-swift-pg279q-zwart.html, op relatief korte termijn wil ik naar 2x 4k schermen).
Huidige PC gaat naar mijn partner dus die laat ik compleet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU, NVIDIA GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik wil de PC zo min mogelijk horen, liefst helemaal niet
- PC komt op de grond onder m'n bureau (met glas kant tegen de muur), dus RGB dingen zijn overbodig
- 64GB geheugen
- 2.5Gbps NIC en bluetooth
- PCIe 5.0 SSD klinkt leuk, maar is nu volgens mij (nog) niet heel nuttig
Nope, van wat ik begrijp ook niet echt mogelijk bij AMD. Misschien dat ik de 4090 zelfs iets undervolt om energieverbruik te verlagen.
Wat verwacht je van ons?
Wilde graag weten of dit allemaal met elkaar gaat werken en passen, of mis ik nog wat?
Stilte van de PC is belangrijk voor me, weet niet of deze kast en fans hierbij een goede keuze zijn?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X3D Boxed | € 699,75 | € 699,75 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG STRIX X670E-E GAMING WIFI | € 495,95 | € 495,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G | € 1.949,- | € 1.949,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 110,19 | € 110,19 |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 34,11 | € 34,11 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3040G32GX2-TZ5N | € 223,09 | € 223,09 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 1200W | € 228,65 | € 228,65 |
| 2 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 249,80 |
| Totaal | € 4.119,54 | |||