[Toyota Aygo] Contactslot vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 20:02

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
De deursloten van mijn Toyota Aygo (bouwjaar 2010 - geen centrale deurvergrendeling en geen afstandsbediening) waren zo versleten dat WD-40 ook geen optie meer was.
De sleutels (incl. reservesleutel) waren allemaal versleten en de cilindersloten deden het vaker niet dan wel.

Na wat wikken en wegen online een setje cilindersloten, contactslot en sleutel gekocht. De hele set is afkomstig van een sloopwagen en het was dus een wilde gok om te zien hoe goed deze sloten werken.
Verbazingwekkend zijn ze perfect in orde en gisteren de cilindersloten van de linker- en rechterdeur vervangen.

Nu wil ik ook het contactslot vervangen. Het contactslot vervangen is nog geen 5 minuten werk.
Maar...
Bij het setje wat ik gekocht heb zat ik ook een startonderbreker en ECU/computer.

Is het simpelweg van een oude sleutel (die ik nu dus gebruik voor contactslot/passagiers-airbag-schakelaar/achterklep de transponder (dat kleine blokje) eruit halen en overzetten in de nieuwe sleutel. En daarna het nieuwe contactslot installeren?
Of is de ECU geprogrammeerd met de transponder in de sleutel in combinatie met het contactslot?

Als ik naar YouTube: CityBug Immobiliser Fault/Reprogramming/Key Coding/ECU Replacement D... kijk dan kan de computer opnieuw geprogrammeerd kan worden middels het verbinden van 2 punten voor 35 minuten.

Jammer genoeg kan ik er nergens online wat over vinden wat te doen indien je een contactslot wilt vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 06-08-2023 11:40 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Beste antwoord (via slaay op 06-08-2023 20:50)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Veelal zit er rondom het contactslot enkel de leesspoel en gebeurd het controleren van de transponder elders. Grote kans dat dit bij een eenvoudige auto als een Aygo het geval is. Ik zou enkel het contactslot monteren en de transponder(s) overzetten uit je oude sleutel(s). Meest eenvoudige en veilige manier, voorkomt dat je met een niet werkende startonderbreker komt te zitten.

Die sleutels heb je zo open en het is inderdaad een klein rechthoekig blokje bij deze sleutels.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Koop deze handleiding als je graag wat sleutelt:
https://haynes.com/en-gb/...008-2012-10-petrol-330063

Ik weet bijna 100% zeker dat hierin staat hoe je je contactslot vervangt en hoe je 'm moet inleren (als dat kan zonder dealer software).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
slaay schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:40:

Is het simpelweg van een oude sleutel (die ik nu dus gebruik voor contactslot/passagiers-airbag-schakelaar/achterklep de transponder (dat kleine blokje) eruit halen en overzetten in de nieuwe sleutel. En daarna het nieuwe contactslot installeren?
.
beetje afhankelijk van hoe het blokje in de sleutel zit.
ik vermoed dat het idd een 2 min klusje is. aangezien de sleutel gewoon sleutel is en alarm/keyless etc.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Veelal zit er rondom het contactslot enkel de leesspoel en gebeurd het controleren van de transponder elders. Grote kans dat dit bij een eenvoudige auto als een Aygo het geval is. Ik zou enkel het contactslot monteren en de transponder(s) overzetten uit je oude sleutel(s). Meest eenvoudige en veilige manier, voorkomt dat je met een niet werkende startonderbreker komt te zitten.

Die sleutels heb je zo open en het is inderdaad een klein rechthoekig blokje bij deze sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:45

DaWaN

'r you wicked ??

Voor zover ik weet kun je bij deze auto's gewoon het blokje overzetten in de sleutel en dan zou het moeten werken.
Tot die tijd gewoon alles markeren en compleet houden, dan kun je eventueel als het tegenzit alsnog de ECU overzetten. De reden dat de sloperij ook alles netjes bij elkaar houdt is dat het je 30 minuten kan schelen in de installatie :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Dank allemaal voor de reacties! Komende week ga ik gewoon het nieuwe contactslot plaatsen en zal de transponder uit de oude sleutel overzetten naar de nieuwe sleutel.
Ik zal mijn bevindingen hier nog posten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Vandaag het contactslot vervangen, daarna de transponder van de oude sleutel overgezet naar de nieuwe en de auto start als normaal.

Kortom, contactslot vervangen kan zonder computer te programmeren als je de transponder overzet.

Pagina: 1