Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpurcell
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 18:08
11 maanden geleden ben ik begonnen met een nieuwe baan in een sportbedrijf . Als enige in deze functie met sporadisch hulp van een aantal vrijwilligers. Met periodes gaat dit over grote logistieke order die binnenkomen. Wel 10 jaar ervaring in deze sector. Logistiek blijft steeds hetzelfde, bestellen, orders komen binnen, verwerken en stockeren. Daarna stockmanagement, niet zo heel moeilijk.

Echter door mijn ruim takenpakket, buiten het logistieke om, zijn er op korte tijd zoveel orders binnengekomen, (lees + 20 paletten) waardoor ik letterlijk heb moeten werken met een prioriteitenlijst. Het meest dringende eerst, daarna het volgende, enzovoort. Dit had natuurlijk invloed op de kwaliteit van mijn werk. Ik was persoonlijk niet tevreden over de kwaliteit die ik bracht en heb aan mijn rechtstreekse leidinggevende aangegeven dat de werkdruk te hoog lag. (50/60 uur per week zonder enige compensatie). Work/life balance ver onder wat gangbaar is.

2 weken later heb ik dit dan met één van de directieleden besproken (degene van mijn departement). Hij zou verder stappen ondernemen met de nadruk dat iedereen tevreden is van het geleverde werk.

Echter nu haal ik een deadline niet, of hier heb ik nog een week voor, en heb aangegeven dat dit op een andere manier kan maar brengt extra kosten met zich mee. En nu begint de CEO zich te moeien met het verhaal. Hij verwijt mij een slechte planner te zijn en niet tijdig heb aangegeven wat betreft de werkdruk.
Echter dit heb ik wel gedaan, aan de mensen tussen mij en hem.

Dit begint, naar mijn gevoel, een persoonlijk issue te worden tussen hem en mij. De directeur van mijn departement stelde me gerust en zei dat ik me geen zorgen diende te maken. Toch heb ik er geen goed gevoel over. Iemand tips hoe ik dit verder kan benaderen? Alle scenario`s zijn mogelijk in mijn ogen, zelfs ontslag vermits ik het gevoel heb dat het aan het evalueren is naar een persoonlijk conflict tussen de CEO en mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Jackpurcell schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:31:
. Toch heb ik er geen goed gevoel over. Iemand tips hoe ik dit verder kan benaderen? Alle scenario`s zijn mogelijk in mijn ogen, zelfs ontslag vermits ik het gevoel heb dat het aan het evalueren is naar een persoonlijk conflict tussen de CEO en mij.
Het is maar werk, waarom maak je je druk over wat je CEO vindt of denkt? Meer dan je best kan je niet doen, al vind ik überhaupt dat je slecht bezig bent als werknemer als jij voor je collega's het beeld neerzet dat het oke is om meer uren te maken dan je betaald krijgt. Ook bij een volgende medewerker wordt er straks vanuit gegaan dat hij/zij alle taken doet die jij nu doet binnen 40 uur.

Dus:
- werk het aantal uren waarvoor je betaald krijgt
- overleg met je leidinggevende over de haalbaarheid van de deadline en wat er voor nodig is

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:59

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Waarom zou je 50 of 60 werken zonder compensatie? Gewoon je normale uren werken dan ziet men dat er te veel werk is voor 1 persoon.

Ik hoop dat communicatie met je manager op mail staat zodat je in ieder geval niks verweten kan worden. Je manager moet met de CEO een oplossing vinden, daar is hun salaris dan ook naar.

Zeker niet zelf ontslag nemen... Dan verspeel je een eventuele uitkering. Blijft de CEO lastig doen? Misschien heb je wel een burnout na al deze uren te veel gewerkt te hebben... ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het start met een open drie-gesprek.

CEO + je manager en jijzelf.

Na dat gesprek hoor ik in ieder geval graag terug wat de uitkomst is geworden.

Onderwerpen:
Werktijden niet acceptabel
Daardoor voorstel voor extra capaciteit
Indien geen optie je urgentielijst laten zien.
Indien niets mogelijk lekker wat anders zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:46
Is die ceo aan het micro-managen? Heeft hij niets beters te doen? Ik zou aan je direct leidinggevende (is dat die directeur) vragen wat te doen en tevens aangeven dat je graag door 1 persoon aangestuurd wilt worden en niet door meerdere tegelijk. Daarna loslaten.

Een goede directeur en ceo lossen dat samen op zonder dat jij daar last van hebt. Gebeurd dat niet dan is het wellicht tijd om een ander bedrijf met competenter management te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:14
President schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

Het is maar werk, waarom maak je je druk over wat je CEO vindt of denkt? Meer dan je best kan je niet doen, al vind ik überhaupt dat je een *knip* bent als jij voor je collega's het beeld neerzet dat het oke is om meer uren te maken dan je betaald krijgt. Ook bij een volgende medewerker wordt er straks vanuit gegaan dat hij/zij alle taken doet die jij nu doet binnen 40 uur.

Dus:
- werk het aantal uren waarvoor je betaald krijgt
- overleg met je leidinggevende over de haalbaarheid van de deadline en wat er voor nodig is
*knip*, wil je de volgende keer een TR maken?

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 06-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sh4d0wman schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:39:
Waarom zou je 50 of 60 werken zonder compensatie? Gewoon je normale uren werken dan ziet men dat er te veel werk is voor 1 persoon.
Dat dus. Want nu ziet men geen problemen omdat jij ze oplost. Zodra je hiermee stopt, worden de problemen zichtbaar en moet men actie gaan ondernemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wlmpie
Je kunt dingen ook uit context trekken. Hij zegt dat het waardeloos is als je structureel 50 60 uur werkt in een 40 urige baan, omdat je daarmee het uitknijpen van personeel door hoger management faciliteert.

[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 06-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Nu online
.ja, dat klinkt inderdaad hard.. maar TS zet een slechte maatstaaf neer voor zichzelf, collega's en toekomstige medewerkers. Niemand zou onbetaald moeten werken en niemand zou structureel meer moeten werken dan bij zijn/haar functie hoort.

[ Voor 12% gewijzigd door NMH op 06-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
President schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:50:
[...]

.ja, dat klinkt inderdaad hard.. maar TS zet een slechte maatstaaf neer voor zichzelf, collega's en toekomstige medewerkers. Niemand zou onbetaald moeten werken en niemand zou structureel meer moeten werken dan bij zijn/haar functie hoort.
Het realiseren van een gezonde work-life balance is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de werkgever. TS is juist het slachtoffer van de cultuur waarbij dat normaal is, niet de dader.

Jouw oordeel is een bizarre gedachtekronkel die nergens op slaat en waar je niemand mee helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
wlmpie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:49:
[...]

Je kunt dingen ook uit context trekken. Hij zegt dat het waardeloos is als je structureel 50 60 uur werkt in een 40 urige baan, omdat je daarmee het uitknijpen van personeel door hoger management faciliteert.
Helaas trek ik niks uit context. Hij zegt dat TS een *knip*, gequote kwalificatie is die een cultuur van overwerken normaliseert zonder ook maar één seconde de verantwoordelijkheid van de werkgever in overweging te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 06-08-2023 19:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:58
Het klinkt alsof je Vlaams bent. Werk je bij een bedrijf in België? Daar is de werkcultuur best wel anders dan in Nederland, meer hiërarchisch, minder ruimte om met leidinggevenden in discussie te gaan. Typisch Nederlandse adviezen kunnen dan wat averechts werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Nu online
MarcoC schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:55:
[...]
Het realiseren van een gezonde work-life balance is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de werkgever. TS is juist het slachtoffer van de cultuur waarbij dat normaal is, niet de dader.

Jouw oordeel is een bizarre gedachtekronkel die nergens op slaat en waar je niemand mee helpt.
Je gaat weer terug naar de industriële revolutie. We hebben CAO's, arbeidstijd wetten en nog veel meer. Om dit geheel af te schuiven op de werkgever is wel erg makkelijk. De CEO moet niet gaan micromanagen, maar van jou wel elke minuut van de werknemers gaan bijhouden om te zien of hij/zij geen 40+ uur maakt?

TS moet gewoon gaan werken waarvoor hij betaald krijgt, aangeven bij zijn leidinggevende als hij het werk niet kan afkrijgen in de uren die ervoor staan en nu dus ook het gesprek aangaan over een deadline welke niet gehaald gaat worden.

De leidinggevende kan het vervolgens met de CEO bespreken en zal mogelijk de CEO zelf nog even aanspreken op hoe hij/zij TS heeft aangesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpurcell
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 18:08
marana schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:16:
Het klinkt alsof je Vlaams bent. Werk je bij een bedrijf in België? Daar is de werkcultuur best wel anders dan in Nederland, meer hiërarchisch, minder ruimte om met leidinggevenden in discussie te gaan. Typisch Nederlandse adviezen kunnen dan wat averechts werken.
Vlaams met Engels management en CEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
President schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

Je gaat weer terug naar de industriële revolutie. We hebben CAO's, arbeidstijd wetten en nog veel meer. Om dit geheel af te schuiven op de werkgever is wel erg makkelijk. De CEO moet niet gaan micromanagen, maar van jou wel elke minuut van de werknemers gaan bijhouden om te zien of hij/zij geen 40+ uur maakt?

TS moet gewoon gaan werken waarvoor hij betaald krijgt, aangeven bij zijn leidinggevende als hij het werk niet kan afkrijgen in de uren die ervoor staan en nu dus ook het gesprek aangaan over een deadline welke niet gehaald gaat worden.

De leidinggevende kan het vervolgens met de CEO bespreken en zal mogelijk de CEO zelf nog even aanspreken op hoe hij/zij TS heeft aangesproken...
Ik ben het eens met deze adviezen, ik ontken dat ook nergens, alleen de kwalificatie *knip*, gequote kwalificatie is onjuist en tevens is niemand daar bij gebaat.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 06-08-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:03
Ik lees dat je een gedreven werknemer bent die meer doet dan waar je voor betaald wordt. Wat me ontgaat is de opmerking "sporadisch hulp van een aantal vrijwilligers". Dat doet me meer denken aan een non-profit.

Het lijkt me dat je terug moet naar je eigen, gezonde werk/prive balans. Baan voor 40 uur = 40 uur werken en niet meer of je moet uit meer uren dezelfde voldoening halen als een vrijwilliger maar ook dat kan niet structureel.

Een CEO mag met je praten over koetjes en kalfjes maar zodra het gaat over de kwaliteit van het werk (dus niet jouw werk!) moet ie bij je manager zijn. Die gaat daarover en die is ook voor jou aanspreekpunt. Je manager moet ervoor zorgen dat jij niet overbelast raakt en dat het werk goed en correct wordt uitgevoerd, eventueel door nieuwe vaste medewerkers aan te nemen. Betaald werk is een economische overeenkomst: In jouw geval 40 uren voor X geld. Als het stukswerk is (X pallets per dag voor X geld) dan kan men je aanspreken op specifieke productiviteit maar je hebt nu geen prestatieverplichting maar een inspanningsverplichting. 40 uur vol? Tijd om naar huis te gaan.

Het lijkt me tijd voor een goed gesprek met als uitgangspunt: teveel werk voor 1 persoon dus ofwel minder orders aannemen ofwel personeel erbij. Jij bent niet een gratis kracht die alle lasten op zich neemt. 10 uur is de afspraak. Groeiende bedrijven hebben vaker moeite om het personeelsbestand mee op te schalen want dat zijn extra kosten. Aan de andere kant, als jij uitvalt hebben ze ook een probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Ren jij nu rond met schoenendozen en adres stickers of zit je op een heftruck?

Snap er niets van de situatie, jij doet aan de ene kant voorkomen dat je "de logistiek" doet, maar aan de andere kant lijkt het alsof je pallets af stapelt en wat orders picked.

Dan heb je nog een directeur ook, dus jij werkt rechtstreeks onder een leidinggevende en je hebt ook nog een afdelingsdirecteur? En dan komt de COE ook nog even buurten. Kunnen ze je dan niet even helpen want blijkbaar heeft iedereen tijd behalve jij die een 20 pallets moet afstapelen, maar dat is blijkbaar zo belangrijk dat ze allemaal op je huid zitten.

Is dit verschil tussen functie benamingen tussen Vlaanderen en Nederland? Want eerste deel van je TS verwacht ik van een supervisor of zo, of is dit de nieuwe manier van je werk omschrijven voor als je orderpicker bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Zoals ik het lees maak je het 'probleem' een stuk groter dan het daadwerkelijk is. Maar één belangrijk detail:
En nu begint de CEO zich te moeien met het verhaal. Hij verwijt mij een slechte planner te zijn en niet tijdig heb aangegeven wat betreft de werkdruk.
Echter dit heb ik wel gedaan, aan de mensen tussen mij en hem.
Als jij vindt dat je dat duidelijk genoeg hebt aangegeven, dan zijn er twee mogelijkheden:
  1. De mensen tussen jou en hem hebben het niet (duidelijk) door gecommuniceerd
  2. Jij bent toch niet zo duidelijk/tijdig geweest als je dacht
Het lijkt me zaak om dat op te helderen. Sowieso met de mensen tussen jou en de CEO in, maar misschien ook met de CEO direct (om herhaling van communicatie-falen te voorkomen).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
Jackpurcell schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Vlaams met Engels management en CEO.
Oh dear, Vlaams vind ik al ingewikkeld, maar Engels management...........
Dat is, naar mijn mening, een diametraal andere cultuur dan de Nederlandse. Mijn persoonlijke observaties zijn beperkt tot die tussen een engelse hoogleraar en pHD-student (allebei zeer vriendelijk en beiden zeer competent), maar mijn mond viel letterlijk open. Extreme hiërarchie en ze hadden het zelf niet eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-09 15:13
wlmpie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Oh dear, Vlaams vind ik al ingewikkeld, maar Engels management...........
Dat is, naar mijn mening, een diametraal andere cultuur dan de Nederlandse. Mijn persoonlijke observaties zijn beperkt tot die tussen een engelse hoogleraar en pHD-student (allebei zeer vriendelijk en beiden zeer competent), maar mijn mond viel letterlijk open. Extreme hiërarchie en ze hadden het zelf niet eens door.
Mijn ervaring met Engelsen is dat ze niet zo direct zijn als wij Nederlanders kunnen zijn, maar heel subtiel kunnen ze echt behoorlijk uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
JEightyFive schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

Mijn ervaring met Engelsen is dat ze niet zo direct zijn als wij Nederlanders kunnen zijn, maar heel subtiel kunnen ze echt behoorlijk uithalen.
Ook niet subtiel hoor, dat verschild simpelweg per persoon/bedrijfscultuur.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Ten eerste eens met eat er al benoemd is, ga eerst eens het gesprek aan met jouw leidinggevende en de CEO.

Een langetermijn oplossing moet er ook zijn, en daar mist wat context; wie is er verantwoordelijk voor de bestellingen, de hoeveelheden, en datum binnenkomst? Zeker omdat de CEO van mening is dat jij een planner bent. Ben jij dat?

Kortom, heb jij invloed op het volume dat per periode binnenkomt, dan wel het inzicht wat er per periode aan komt?

Klinkt als een bekend issue waarbij logistiek aan de grillen van commercie wordt overgelaten tegenover de domme aanname dat er oneindige capaciteit is in het logistieke apparaat. Of eigenlijk, de terechte aanname, gezien je dus zonder compensatie 10 tot 20 uur extra per week maakt.

Dat is jouw stok om mee te slaan. Echter, als jij verantwoordelijk bent voor het teveel aan werk, dan is onderstaande nog steeds van belang, maar dan heb je geen stok om mee te slaan behalve dat je enkele keren hebt aangegeven onder water te staan qua werk, waar niets mee gebeurd is.

De oplossing is om heel snel de werkzaamheden van binnenkomst goederen en alle randzaken te kwantificeren in capaciteit; ongeacht wat de business verder doet, dat is de capaciteit, en als de vraag groter wordt dan die capaciteit dan moet er en/of een oplossing gezocht worden in gecompenseerd overwerk, extra handen, een prioritering van het uit te voeren werk.

Ook de vraag of het een periodiek probleem is (seizoensgebonden dus uitzendkracht/gecompenseerd overwerk), of een structureel probleem (extra vaste collega) dient natuurlijk beantwoord te worden.
Pagina: 1