Ik heb vorige maand met veel enthousiasme de nieuwe Homey Pro aangeschaft ter vervanging van een heleboel losse systemen die ik tot op heden aanstuurde via HomeAssistant, Homekit en een boel automatiseringen tussen beiden. Ook het alarmsysteem (Jablotron 100-serie) is inmiddels overal van de muren geschroeft en is nu deels vervangen door losse Zigbee deursensors, PIR's, sirenes, etc.
Wat ik heb aangeschaft;
Reeds bestaande Zigbee devices zijn Philips Hue lampen, die kan ik probleemloos bedienen via Homey maar hebben natuurlijk een eigen hub en zijn dus in feite niet rechtstreeks verbonden met Homey en tellen niet mee als 'end device'.
De grootste groep modules zijn de Aqara deursensors, maar simpelweg een Aqara hub aanschaffen lost het probleem niet op omdat Homey hier geen ondersteuning voor heeft. Dus ik loop een beetje vast in mijn plannen en hoop dat een van jullie een tip heeft om de opbouw voort te zetten.
Wat ik heb aangeschaft;
- 8 rookmelders (Frient Intelligent Smoke detector)
- 2 hittemelders (Frient Intelligent Heat detector)
- 20 deursensors (Aqara)
- enkele watersensors (Aeotec 7 Pro)
- enkele sirenes (Aeotec Siren 6, 230v voeding)
Reeds bestaande Zigbee devices zijn Philips Hue lampen, die kan ik probleemloos bedienen via Homey maar hebben natuurlijk een eigen hub en zijn dus in feite niet rechtstreeks verbonden met Homey en tellen niet mee als 'end device'.
De grootste groep modules zijn de Aqara deursensors, maar simpelweg een Aqara hub aanschaffen lost het probleem niet op omdat Homey hier geen ondersteuning voor heeft. Dus ik loop een beetje vast in mijn plannen en hoop dat een van jullie een tip heeft om de opbouw voort te zetten.