HDMI ARC aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 23:05
Goedenmorgen,

Ik heb een LG oled 65E9PLA tv. En nu nog een BDS receiver van harman kardon. Op beide toestellen zit een arc aansluiting.

Nu heb ik op de receiver het kpn kastje aangesloten op een hdmi aansluiting van de receiver.
En van de receiver loopt er een kabel van de arc aansluiting naar de arc aansluiting van de tv.

Nu heb ik gewoon beeld op de tv en geluid via de speakers.

Maar als ik bv netflix open op de tv dan hoor ik alleen plofjes. Heb geluid van de tv op uitvoer arc,earc gezet. En de receiver staat ook op arc.

Waar kan het hier aan liggen? Als ik een optische kabel gebruik dan hoor je steeds onderbrekingen in het signaal

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:06
Ik denk dat je de receiver aan de tv moet aansluiten en dan het HK systeem aan het ARC kanaal van de tv moet knopen.

Zo werkt dat bij mijn BDS 280 systeem en LG C2 tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
- Kpn kastje met hdmi naar hdmi 1 van receiver (BDS270)
- Op de receiver hdmi aansluiten op monitor out ( arc), en deze aansluiten op de tv op hdmi 2 IN , arc aansluiting.

Zo zit het nu aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 19:49
Selecteer je wel tv audio op de receiver?
Anders ga je nooit geluid van de tv horen als ie op een andere hdmi ingang staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Ja tv staat geselecteerd op geluid via arc. En dr receiver staat op hdmi arc in.

Ik heb wel geluid maar het is hetzelfde probleem als via de optische kabel. Ik heb wel geluid maar met tussenpauzes. Dus geluid,geengeluid,geluid,geen geluid.

Heb dit nog nooit meegemaakt. En vraag me af waar dit nu aan ligt. Functie av sync op tv staat uit

[ Voor 4% gewijzigd door mark28179 op 06-08-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

DarkSide

theres no place like ::1

Soms moet je arc resetten.
Dat kan soms met de optie uit en dan weer aan te zetten.
Kan zijn dat er een handshake probleem is?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Heb de tv al gereset en de receiver heb ik ook naar helemaal van stroom gehaald voor paar minuten.

Probleem blijft heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Bij mijn denon x3400 kon ik ook nooit het geluid bedienen met afstandbediening van tv.
Bij mn vorige lg cx niet en ook nog niet met de lg g3, was er net nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Goofy1978 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:01:
Bij mijn denon x3400 kon ik ook nooit het geluid bedienen met afstandbediening van tv.
Bij mn vorige lg cx niet en ook nog niet met de lg g3, was er net nog mee bezig.
Het is niet dat ik het geluid niet kan bedienen. Maar er komt via de arc aansluiting gewoon haperend geluid uit de boxen. En dat is alleen als hij op de arc stand staat.

Was aan kijken voor een nieuwe hifi set maar begin me nu toch wel af te vragen na nu jullie antwoorden of het daar wel aan ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door mark28179 op 06-08-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
mark28179 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:05:
[...]

Het is niet dat ik het geluid niet kan bedienen. Maar er komt via de arc aansluiting gewoon haperend geluid uit de boxen. En dat is alleen als hij op de arc stand staat.

Was aan kijken voor een nieuwe hifi set maar begin me nu toch wel af te vragen na nu jullie antwoorden of het daar wel aan ligt.
Ik heb wel normaal geluid uit de receiver gelukkig, is de hdmi kabel wel goed en snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Goofy1978 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Ik heb wel normaal geluid uit de receiver gelukkig, is de hdmi kabel wel goed en snel genoeg?
Er staat high speed op de kabel. Dus daar ga ik wel vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
mark28179 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Er staat high speed op de kabel. Dus daar ga ik wel vanuit
Ja dat moet wel goed zijn, zit ie er wel goed in of soms stof ertussen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deze setup draait al een hele tijd zo en heeft nu ineens kuren? Of is er onlangs iets bij gekomen en nu zijn er kuren?
Heeft onlangs de tv, kpn kastje of de receiver een update gekregen?

Eea kan in mijn ervaring twee oorzaken hebben:
1. Hdmi kabel die er net niet lekker in zit of los contact maakt --> aansluitingen even met spuitlucht doorspuiten

2. Hdmi handshake die er telkens doorheen komt en waar de Denon op reageert. Ik vermoed hier het kpn kastje als boosdoener dan, aangezien een hdmi handshake een optische aansluiting van een Ander apparaat ook in de war kan brengen.

Als optie 1 niet werkt: kpn kastje rechtstreeks op de tv aansluiten en dan via de Arc aansluiting naar de HK (zoals nu het geval is).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
The Eagle schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:01:
Deze setup draait al een hele tijd zo en heeft nu ineens kuren? Of is er onlangs iets bij gekomen en nu zijn er kuren?
Heeft onlangs de tv, kpn kastje of de receiver een update gekregen?

Eea kan in mijn ervaring twee oorzaken hebben:
1. Hdmi kabel die er net niet lekker in zit of los contact maakt --> aansluitingen even met spuitlucht doorspuiten

2. Hdmi handshake die er telkens doorheen komt en waar de Denon op reageert. Ik vermoed hier het kpn kastje als boosdoener dan, aangezien een hdmi handshake een optische aansluiting van een Ander apparaat ook in de war kan brengen.

Als optie 1 niet werkt: kpn kastje rechtstreeks op de tv aansluiten en dan via de Arc aansluiting naar de HK (zoals nu het geval is).
Het heeft niet met het kpn kastje te maken. Want het geluid van kpn beeld hoor ik gewoon via de radio en zie ik op de tv.

Het probleem is dat ik het geluid van de apps op de tv ( netflix en dergelijke) niet via de speakers van de radio krijg. Heb het een tijd geleden geprobeerd en toen de hoop maar opgegeven. Wilde het nu weer eens proberen maar nog steeds zelfde probleem. Vraag is alleen ligt het aan de tv of aan de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Overigens: check even de handleiding van je HK BDS of er iets in staat van het type aansluiting (en) dat per bron gebruikt wordt. Ik heb bij mijn Denon drie opties per bron (optical, coax, hdmi) die ik in combinatie aan kan zetten. Dus kan tegelijk optical en hdmi aansluiting voor een source input selecteren. Als dat bij jou ook zo is kun je daar ook mee spelen, dwz keihard op HDMI of optical input zetten en de rest negeren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mark28179 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

Het heeft niet met het kpn kastje te maken. Want het geluid van kpn beeld hoor ik gewoon via de radio en zie ik op de tv.
Kun je dat keihard uitsluiten? Als je het kpn kastje er uit trekt en een TV app gebruikt, heb je dan ook nog van die plopjes? Zo ja, dan moeten we het voornamelijk zoeken in het type digitale signaal dat je TV uitstuurt vs wat je HK snapt.
Het probleem is dat ik het geluid van de apps op de tv ( netflix en dergelijke) niet via de speakers van de radio krijg. Heb het een tijd geleden geprobeerd en toen de hoop maar opgegeven. Wilde het nu weer eens proberen maar nog steeds zelfde probleem. Vraag is alleen ligt het aan de tv of aan de radio.
Zie vorige opmerking. Welke apps heb je allemaal geprobeerd, wat stuurt je TV standaard uit aan formaten (DD+, stereo, etc) en wat snapt je HK).
Wat als je bij de TV aangeeft dat ie alleen stereo output moet doen richting de externe speakers (HK), gaat het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
The Eagle schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:08:
Overigens: check even de handleiding van je HK BDS of er iets in staat van het type aansluiting (en) dat per bron gebruikt wordt. Ik heb bij mijn Denon drie opties per bron (optical, coax, hdmi) die ik in combinatie aan kan zetten. Dus kan tegelijk optical en hdmi aansluiting voor een source input selecteren. Als dat bij jou ook zo is kun je daar ook mee spelen, dwz keihard op HDMI of optical input zetten en de rest negeren.
Heb idd een paar opties. Ik ga via de ab naar aux en blijf daar net zolang door scrollen tot ik hdmi arc zie staan en dan ok.

De tv staat dan ook op

Hdmi arc
Digitaal geluid uit op automatisch
eArc staat aan

Bij geluid uit heb ik nog de keuze uit pcm en passeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 10:18
ik kreeg het hier met dat android tv kastje van KPN niet aan de gang. Ondanks bediening via hdmi stond het geluid altijd op zijn zachtst.

je kan ook alles via het kpn kastje doen. die heeft ook een netflix app en hoeft je tv niet om te schakelen van hdmi geluid naar arc geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
DaTimMan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:18:
ik kreeg het hier met dat android tv kastje van KPN niet aan de gang. Ondanks bediening via hdmi stond het geluid altijd op zijn zachtst.

je kan ook alles via het kpn kastje doen. die heeft ook een netflix app en hoeft je tv niet om te schakelen van hdmi geluid naar arc geluid.
Ja ok maar dat lost het probleem niet op aangezien we ook youtube en disney en pathe via de tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mark28179 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

Heb idd een paar opties. Ik ga via de ab naar aux en blijf daar net zolang door scrollen tot ik hdmi arc zie staan en dan ok.

De tv staat dan ook op

Hdmi arc
Digitaal geluid uit op automatisch
eArc staat aan

Bij geluid uit heb ik nog de keuze uit pcm en passeren
Dan denk ik dat bij de digitale geluidopties je probleem zit. Wat gebeurt er als je daar iets anders selecteert?

Nogmaals, kijk even in je boekje of doe ons een link naar het de productspecs. De vraag is welke geluidsfragmenten je BDS snapt. De gewone BDS doet Dolby Digital en DD+, en meer niet. Dat is ws niet het zelfde als wat Netflix, YT en Disney uitsturen, danwel je LG er van maakt.

Ik tag @FeaR even, die weet meen ik uit zijn hoofd wat die diensten /apps icm een LG TV er uit kunnen gooien. Gebruik ze zelf nl niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 10:18
mark28179 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:22:
[...]

Ja ok maar dat lost het probleem niet op aangezien we ook youtube en disney en pathe via de tv kijken.
snap ik, maar ook die apps zitten er op.
hier was het meestal goed, maar met terugkijken was het geluid dan weer ineens weg. brakke kpn box was mijn oordeel.

zonder hdmi cec icm arc aan ging het ineens een stuk beter. ik heb dat dus uitgezet op de kpn box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
DaTimMan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

snap ik, maar ook die apps zitten er op.
hier was het meestal goed, maar met terugkijken was het geluid dan weer ineens weg. brakke kpn box was mijn oordeel.

zonder hdmi cec icm arc aan ging het ineens een stuk beter. ik heb dat dus uitgezet op de kpn box.
Heb het geprobeerd om het via het kpn kastje youtube te kijken. Voordeel is ik heb nu geluid via de boxen van de surround set.

Nadeel is dat youtube heel erg traag is en het beeld wel even nodig heeft voor het scherp beeld weergeeft. En je kan beeldkwaliteit niet kiezen.

[ Voor 26% gewijzigd door mark28179 op 06-08-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
The Eagle schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:13:
[...]

Kun je dat keihard uitsluiten? Als je het kpn kastje er uit trekt en een TV app gebruikt, heb je dan ook nog van die plopjes? Zo ja, dan moeten we het voornamelijk zoeken in het type digitale signaal dat je TV uitstuurt vs wat je HK snapt.

[...]

Zie vorige opmerking. Welke apps heb je allemaal geprobeerd, wat stuurt je TV standaard uit aan formaten (DD+, stereo, etc) en wat snapt je HK).
Wat als je bij de TV aangeeft dat ie alleen stereo output moet doen richting de externe speakers (HK), gaat het dan wel goed?
Heb in de tv al dolby atmos uitgezet en AI geluid ook. Maar nog geen geluid over de boksen. Die propjes hoor ik maar af en toe. Het is meer dat er totaal geen geluid uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Helemaal geen geluid zit hem 99% kans in de encoding, dus het formaat wat doorgestuurd wordt. Dus nogmaals : Wat kan je HK aan qua formaten, en wat stuurt je TV cq die apps standaard uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:12
Het kan ook nog zijn dat je handmatig op je receiver de tv als input moet kiezen. Op onze Denon hebben wij vaak ook dat je nog even moet instellen dat ie naar de tv luistert ipv vrolijk verdergaat met ziggobox doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf ook een LG TV en een BDS receiver. Als ik alles goed instel en de juiste kabels gebruik dan werkt het soms een tijdje, maar daar is ook alles mee gezegd.

Je moet exact dezelfde versie van (e)ARC hebben op de receiver en je TV, op zowel de receiver als de TV alles goed hebben ingesteld, en je moet de juiste HDMI kabel gebruiken. Gebruik je niet de juiste kabel dan werkt het sowieso niet.
Bij mij was dat de laatste keer dat ik de moeite gedaan heb een dik half uur rommelen met kabels omsteken om instellingen op de receiver te veranderen en dan weer terugsteken om te kijken of het werkte, het gaat niet automatisch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5QM4Z-9mwlYWLTxLsBQgHrGlBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzi7nRBAzXQBoCqtRv6r0Glg.jpg?f=fotoalbum_large

Heb net foto van de bovenkant van de bovenkant van de HK gemaakt. Dat hij netflix niet afspeelt qua codec kan ik inkomen met dolby atmos en dergelijke. Maar bv enzo knol youtube zal toch gewoon stereo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
skimine schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:31:
Het kan ook nog zijn dat je handmatig op je receiver de tv als input moet kiezen. Op onze Denon hebben wij vaak ook dat je nog even moet instellen dat ie naar de tv luistert ipv vrolijk verdergaat met ziggobox doorsturen.
Ik zet idd de HK via de ab met de aux knop op hdmi arc in. En dan zet ik de tv op uitvoer via (e)arc.

Qua kabels gebruik ik high speed profi gold kabels die ik al aantal jaar heb.
Pagina: 1