Bresser 7 in 1 upload problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossifan
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb een bresser 7 in 1 weerstation. Deze in gebruik genomen en wifi etc ingesteld.
Nu verliest deze (vanaf het begin van installatie ) na een aantal dagen, soms 2 en soms ongeveer 10, zijn upload naar weathercloud.
Het wifi lampje op het basisstation blijft wel gewoon branden ,maar hij upload niet.
Stekker van het station er uit, en er weer in en het probleem is opgelost.

We hebben hier internet van delta, incl tp link deco m9. Nu had ik ergens gelezen dat de bresser nogal last kan hebben van de mesh technologie ,dus heb ik de wifi van mijn modem weer aangezet (alleen de 2,4 ghz) en het station daar mee verbonden. Maar dit levert ook geen beter resultaat op.

Op aanraden van bresser heb ik het station verwijdert en opnieuw aangemeld, dit heb ik al 3x gedaan, maar dit levert ook niks op.Weathercloud zegt dat het aan het station ligt.

Je kan zien wat de upload % per dag is,en dat schommelt ook altijd tussen de 94 en 98 %. Bij andere stations is dat altijd rond de 99 of zelf gewoon 100%.

Nu is het zo dat ik een leek ben wat betreft instellingen etc, dus als iemand tips heeft ,graag beetje simpel verwoorden ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09

pistole

Frutter

Misschien niet mooi, en zeker geen 'oplossing': al dan niet slimme (tijd)schakelaar ertussen die herstart kan uitvoeren? Als je domotica gebruikt dan kan je de herstart triggeren als je data mist.

Geen oplossing, maar wel een workaround.

Ik frut, dus ik epibreer

• rossifan
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-11-2023
pistole schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:47:
Misschien niet mooi, en zeker geen 'oplossing': al dan niet slimme (tijd)schakelaar ertussen die herstart kan uitvoeren? Als je domotica gebruikt dan kan je de herstart triggeren als je data mist.

Geen oplossing, maar wel een workaround.
Bedankt. Heb dit gedaan. Maar zelf met een programma er in dat die 2x per dag opnieuw opstart valt die uit. Heb nu alle deco verwijdert en gewoon internet alleen via mijn modem, maar ook dit werkt niet.
Gisteren om 1600 over gegaan op mijn internet alleen via modem, en vannacht om half 3 valt die uit, en maakt geen verbinding opnieuw. Stroom er af en er weer op en maakt weer verbinding. Ga vandaag nog proberen om een complete reset te doen van het hele station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmc0mpr0
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 14:12
Ik had precies hetzelfde probleem met die onvoorspelbare uitval en ik heb dit gedaan:
na verbinding met weerstation de taal op DEUTSCH zetten i.p.v. standaard ENGLISH
... en geloof het of niet : geen enkele uitval meer gehad sindsdien :)
(die deutsche grundlichkeit nichtwar)