Radiator op vloerverwarming badkamer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Wij willen warmwater vloerverwarming in de badkamer. Nu begreep ik dat je dan mogelijk last krijgt met het drogen van je handdoeken doordat je een radiatortje mist.

Nu bedacht ik me: kun je een design radiator opnemen in de vloerverwarming lus zodat je handdoeken wat sneller drogen? De radiator hoeft de ruimte niet te verwarming (dat doet de vloerverwarming al) en hoeft dus geen hoge temperaturen te bereiken?

Is dit een haalbare oplossing of wordt dit afgeraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20
Ja, dat kan perfect. Je zit wel op heel lage temperatuur, dus nauwelijks merkbaar warm.
Een design radiator is ook typisch zeer laag in vermogen en hoog in prijs.

Je zou ook een RTL systeem kunnen overwegen, dan gaat de warmte uit de CV in de radiator, de retour uit de radiator gaat naar de RTL (die doorlaat als dit water koud genoeg is) en dan in de vloerverwarming. Zo heb je wat warmer water in de radiator, en geen vloerverwarmingsverdeler nodig. Er zijn wel wat beperkingen (hangt af van CV pomp, je moet goed waterzijdig afregelen, wat trager). Ik kan me voorstellen dat je hier ook een beperkt radiatorvermogen wil zodat de vloer ook wat warm water krijgt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.