Fritzbox wireguard, full tunnel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik heb een Fritzbox met wireguard. Nu wil ik graag een full tunnel profiel maken, en niet zoals standaard een split-tunnel configuratie.

De instellingen lijken redelijk beperkt. Weet iemand of het mogelijk is een full tunnel configuratie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Kun je met SSH inloggen in de Frizbox?
Zoja, dan kun je waarschijnlijk de file /etc/wireguard/configs/jouw_wg_file.conf aanpassen.
Daar staat bij Peer nu een specifiek allowed IPs, vervang dit door 0.0.0.0/0, ::/0

[ Voor 26% gewijzigd door EverLast2002 op 05-08-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik moet daar nog even induiken. het lijkt geen setting in de GUI te zijn om SSH aan te zetten. Bedankt voor de configuratie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:30
Beste @Piet400

full tunnel kan met een FRITZ!Box met WireGuard en zonder SSH.

Als je gebruik maakt van een WireGuard verbinding vanaf een mobile device of een computer naar een FRITZ!Box is full-tunneling altijd actief.

Als je een LAN-LAN-verbinding wilt opzetten, dan moet je tijdens de configuratie de optie "Send all network traffic via the VPN connection" activeren om full-tunneling aan te zetten.
Dit vindt je ook in onze handleidingen terug, b.v. https://nl.avm.de/service...ox-netwerken-configureren

Mis je ergens anders nog full-tunneling, dan laat het ons graag weten.

Vriendelijke groet uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Super, bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:47
FRITZ!webcare schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:56:
Beste @Piet400

full tunnel kan met een FRITZ!Box met WireGuard en zonder SSH.

Als je gebruik maakt van een WireGuard verbinding vanaf een mobile device of een computer naar een FRITZ!Box is full-tunneling altijd actief.

Als je een LAN-LAN-verbinding wilt opzetten, dan moet je tijdens de configuratie de optie "Send all network traffic via the VPN connection" activeren om full-tunneling aan te zetten.
Dit vindt je ook in onze handleidingen terug, b.v. https://nl.avm.de/service...ox-netwerken-configureren

Mis je ergens anders nog full-tunneling, dan laat het ons graag weten.

Je FRITZ! Supportteam
Om even aan te haken: bovenstaande klopt en heb ik ook zo werkend. Maar.... alleen via ipv4. Ik krijg ipv6 niet aan de praat. Mijn Fritzbox hangt aan een KPN glasverbinding met ipv 4 en 6 en dat werkt ook allemaal. Maar als ik met mijn iPhone op een ipv6 verbinding zit, via wifi op een andere KPN glasverbinding met ipv6 dan krijg ik netjes mijn ipv4 van thuis maar geen ipv6.

Weten jullie hoe dit komt en wat er aan te doen is?

Hoeiendag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:30
Beste @tvtech

Het klopt helemaal. Het maakt niet uit of de WireGuard-VPN tunnel met IPv4 of IPv6 is opgebouwd, de dataoverdracht binnen de tunnel is altijd via IPv4.

Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:13
Is het met wireguard op de Fritzbox (4060) mogelijk om split tunneling in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56

MsG

Forumzwerver

The Slicer schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:36:
Is het met wireguard op de Fritzbox (4060) mogelijk om split tunneling in te stellen?
Zelfde vraag hier. Ik merk dat ik automatisch ook een full tunnel krijg, terwijl de snelheid dan behoorlijk inkakt, dus ik heb liever een split tunnel puur voor toegang tot mijn thuisapparaten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1