Toon posts:

Wachten op ATA 133 en KT266A waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het uitmaakt of je ATA100 of ATA133 hebt met b.v. een nieuwe MAXTOR 40 GB 7200 Rpm HDD. Of haalt zo'n HDD die 133 Mb zowiezo toch niet. En zo niet welke HDD dan wel?
En die KT266A, weet misschien toevallig iemand warneer er moederboorden met die Chip zullen komen. Want ik was net van plan een ASUS A7V266 te kopen. Maar zou het kunnen zijn dat dit moederboord over een tijdje gewoon met een VIA KT266A chip gebakken wordt?

Nieuwe uitvindingen ik wordt er |:( van.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een MaXtor 40G 7200RPM hoe die nu in de winkel ligt is gewoon ATA 100 volgens mij hoor, dus dat heeft weinig effect of je die nou aan een ATA100 of ATA133 controller hangt :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar er komen of zijn al nieuwe ATA 133 MAXTOR HDD's. Las ik bij MAXTOR. EN zou het dan uitmaken? Als je dus een ATA133 HDDtje hebt en die CHIP.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Wachten op GeForce 7 die over een jaar of 3 uit gaat komen ?? Als je huidige systeem het nog voldoende trekt, dan kan je wel wachten. Zit je je nu kapot te ergeren aan je langzame sloeberbak, dan zou ik niet wachten hoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik bedoel, het zou lullig zijn en ASUS A7V266 te kopen met VIA KT266 en over een tijdje zit er een VIA KT266A op en dan zit ik met die VIA KT266. En de nieuwe VIA KT266A stuurt o.a. het geheugen veel sneller aan. :P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op dinsdag 04 september 2001 00:06 schreef GameKA het volgende:
Maar ik bedoel, het zou lullig zijn en ASUS A7V266 te kopen met VIA KT266 en over een tijdje zit er een VIA KT266A op en dan zit ik met die VIA KT266. En de nieuwe VIA KT266A stuurt o.a. het geheugen veel sneller aan. :P
Op die KT266a zou ik wel wachten (is het heel binnenkort) maar ATA133 lijkt me overbodig..

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

het verschil tussen ata100 en 133 is zeer klein en het verschil zal denk ik (bijna) niet te merken zijn

alleen te zien met benchmarks

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op maandag 03 september 2001 23:56 schreef GameKA het volgende:
Maar er komen of zijn al nieuwe ATA 133 MAXTOR HDD's. Las ik bij MAXTOR. EN zou het dan uitmaken? Als je dus een ATA133 HDDtje hebt en die CHIP.
Die komen binnenkort vast wel, maar waarschijnlijk gaat het hetzelfde als met de eerste ATA100 schijven, men neme een ATA66 schijf, gooien nieuwe firmware op de controller en voila... hij praat ATA100 :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 03 september 2001 23:51 schreef GameKA het volgende:
Ik vroeg mij af of het uitmaakt of je ATA100 of ATA133 hebt met b.v. een nieuwe MAXTOR 40 GB 7200 Rpm HDD. Of haalt zo'n HDD die 133 Mb zowiezo toch niet. En zo niet welke HDD dan wel?
Inderdaad. Zo'n HDD'je haalt hooguit 60MB per seconde. Die 133MB/s van de ATA133 is feitelijk de snelheid die de Interface kan halen. Dat is geheel buiten de fysieke harddisk om. Check hier de Maxtor DMP60 specs:
code:
1
2
3
DATA TRANSFER RATE:
  To/From Interface (UDMA/100): ............ Up to 100.0 MBs
  To/From Media: ........................... Up to  57.0 MBs

ATA133 is dus niet echt het wachten waard, als de media snelheid (die dus puur fysiek van de harddisk afhangt) de ATA100 interface nog helemaal niet heeft overtroffen.
Op maandag 03 september 2001 23:51 schreef GameKA verder:
En die KT266A, weet misschien toevallig iemand warneer er moederboorden met die Chip zullen komen. Want ik was net van plan een ASUS A7V266 te kopen. Maar zou het kunnen zijn dat dit moederboord over een tijdje gewoon met een VIA KT266A chip gebakken wordt?

Nieuwe uitvindingen ik wordt er |:( van.
Ik zou er zelf wel voor wachten. Het schijnt ook een aantal goeie bugfixes te hebben en de geheugenbus is ook efficienter geworden. Zoiets moet je wel kunnen merken :)

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

dat zelfde probleem had ik met mijn kt7-raid met een kt133 chipset. Door de chipset dus geen FSB van 133. had hem in December 2000 gekocht en ff later kwam de kt133a uit, vond ik dus wel ff balen, was ongeveer dezelfde prijs. Maar scheelt wel in performance. En ook de productcyclus.

Ga er nu geen atlhon 266 in prikken.

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Ik hoorde vandaag in een PC shop dat de KT266A binnen een maand verkrijgbaar is. Ik was aan het kijken voor een MSI K7T266 Pro en vertelden uit zichzelf dat er een chipset revisie aan zat te komen. Als ik volgende maand een ander mobo+proc ga kopen zal deze wel verkrijgbaar moeten zijn.

Wel netjes vond ik, want ze hadden me ook een oude versie kunnen proberen te verkopen (niet dat ik daar in getrapt was ;) )
Pagina: 1