Warmtepomp barmeter trilt

Pagina: 1
Acties:

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb de warmtepomp bij lopen vullen, eerst liep ie per ongeluk op tot 2.4 bar, toen heb ik 'm afgetapt tot de goede stand 2.0 bar, maar nu trilt de drukmeter tussen de 1.9 en de 2.3 bar (bij 't aanslaan van de buitenunit) :?
En ja ik heb de waterbijvulslang eerst gevuld met water.
Hoe is dit getril van de drukmeter op te lossen? 8)7 Zit er soms lucht in de leidingen ofzo, of gaat het vanzelf over?

[ Voor 13% gewijzigd door Blaze85 op 05-08-2023 15:35 ]

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:11
Wellicht moet er ontlucht worden?

• paasei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:28
Als de buitenunit aanslaat gaat de circulatiepomp lopen,deze veroorzaakt de drukverhoging.

• Blaze85
  • Niet online
paasei schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:41:
Als de buitenunit aanslaat gaat de circulatiepomp lopen,deze veroorzaakt de drukverhoging.
Nu trilt/fluctueert de een stuk minder, maar nog steeds als de buitenunit aanslaat.

Zou het kunnen dat de buitenunit gewoon moet 'wennen' aan de bijgevulde hogere waterdruk?

• Blaze85
  • Niet online
Trillen is spontaan opgehouden :)
Blijft een irritant pokkeding. Verzin gewoon een warmtepomp die niet constant vibreert/trilt/zoomt als een soort Consumentenbond-panel die de laatste vibrators van de Action lopen te testen...

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-12 10:36
Heb ik ook weleens! Ook WP. Durf niet te zeggen of dit met bijvullen te maken heeft. Dacht, het wijzertje zal bij een bepaalde druk en stroomsnelheid wel meeresoneren. En houdt vanzelf op.

Met CV nooit opgevallen overigens.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:09
Wellicht is de luchtbel verschoven tot bij de automatische onluchter, en netjes afgevoerd (ook vers water bevat een deel lucht wat er uiteindelijk uit gaat, geen fout van jou ofzo).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1