verschil tussen lpt en com poort met lcd schermpje

Pagina: 1
Acties:

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 15:01
zoals tpic zegt
wat is het grootste verschil en is het makkelijker om lpt of com te nemen voor bv het maken van progies ervoor
je moet volgens mij ook iets maken om het com te maken maar denk niet dat dat een groot probleem meot zijn en anders ken ik wel iemand die dat kan dus...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De paralelle display's zijn goedkoper, maar de seriele zijn iets makkelijke aan te sturen. Niet dat het aansturen van een paralelle een probleem is :)

Ik geloof voor de rest dat er niet zo veel verschillen zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Het IRQ van de parallelle poort heeft de allerhoogste prioriteit. Als je het schermpje vaak wil updaten blokkeert dat denk ik je systeem...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

irq van par poort heeft allerhoogste prioriteit?? jaja.. waar komt dat vandaan? nog nooit van gehoord... waarom zou dat?
De CPU weet juist dat bij een IRQ hij ff die IRQ moet gaan afhandelen, en meerdere IRQ's op binnenkomst van request! en niet op nummer ofzo. ofzo van.. he, hiero hangt de par poort aan, die mag altijd eerst..
Zou ook betekenen dat bij een flinke print-job heel je systeem dus zou hangen.. heb ik nooit last van gehad..

CPU belasting maakt voor aansturing serieel/paralell niet uit..

edit:
typevauten eruit voor de zeikerds :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op dinsdag 04 september 2001 13:20 schreef Creepy het volgende:
icq van par poort heeft allerhoogste prioriteit??
icq op je parallelle poort.. das knap...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Op dinsdag 04 september 2001 13:22 schreef KNETTER2000 het volgende:

[..]

icq op je parallelle poort.. das knap...
gewoon met touchscreen 4×40 LCD :P

Verwijderd

Oeps, als ik het ff nakijk is het juist de laagste prioriteit. Als je een Asus moederbord hebt (tenminste bij mijn CUV4X) staat het onder paragraaf 3.7.2: Assigning IRQs for Expansion Cards. De Systeem Timer heeft de hoogste prioriteit...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

:P jaja en je HDtje? irq 15...de laatste?

Verwijderd

je irq worden op volgorde afgehandeld van 0 naar 15 dus lagere irq gaat voor een hogere. :)
dus dan hebben je compoortjes ( irq 3/4 ) een hogere prioriteit dan je printerpoortje ( irq 5 of 7 )... ;)

Verwijderd

Dit is een stukje uit de Asus handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiograbber.nl/irq.gif
Zie je het nu?
Pagina: 1