Op zoek naar een nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 18:30
Ik ben op zoek naar een nieuwe muis, aangezien de huidige problemen begint te krijgen met het clicken.

Mijn huidige muis heeft 4 knoppen en een wiel dat kan kantellen om zowel vertikaal als horizontaal te kunnen scrollen, daarnaast functioneert het wieltje als nog een knop. Mijn huidige muis heeft dus in totaal vijf knoppen.

Daarnaast heeft hij wat ergonomische eigenschappen. Zo is hij gevormd naar mijn hand en kan ik mijn hele hand kwijt op de muis. Nu heb ik geen kolenschoppen, maar mijn handen hebben, denk ik, eerder een normale omvang voor een man.

In een nieuwe muis ben ik op zoek naar dat ik mijn hand ontspannen kan rusten op de muis. Er hoeft geen overdaad aan knoppen/wielen te zijn, maar naast de standaardknoppen (waarvan er ééntje verstopt is in de muiswiel), en knoppen die als forward/backward worden gebruikt in browsers zouden ook fijn zijn (deze functionaliteit gebruik ik regelmatig).

Ik ben geen gamer, noch doe ik grafische dingen. Een achterlijk hoge DPI of refresh rate is dus niet noodzakelijk. Aan de andere kant wil ik wel dat mijn nieuwe muis goed reageert en geen pixels overslaat. Een goede bouwkwaliteit is mij belangrijk. Een muis met een redelijk gewicht is ok, maar hij moet niet al te veel weerstand bieden bij het verplaatsen. Onder géén beding wil ik een muis met een balletje (ik HAAT het schoonmaken van dergelijke muizen).

Daarnaast wil ik geen muis waarvoor ik extra software moet installeren om hem volledig te kunnen benutten, aangezien ik geen toegang tot Windows of een Mac heb; ik draai Linux Mint.

Opties?

Beste antwoord (via Expresso op 10-08-2023 10:56)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Gabriël AM5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Welke muizen heb je zelf al gevonden die kans maken? En wat voor budget zat je aan te denken?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb ik goed nieuws voor je: Er zijn de afgelopen 20 jaar ofzo geen muizen met balletje meer gemaakt.

Verder is een beetje de vraag hoeveel het uitmaakt dat je software nodig hebt om hem volledig te benutten, als je tevreden bent zonder de volledige functies ervan. Je eisen zijn verder zo standaard dat ik zou zeggen: Loop de Mediamarkt in en kijk wat je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
Ik heb in de pricewatch gekeken, maar zag door de bomen het bos niet meer. Ik ben best bereid wat neer te tellen, maar dat verhoogt de verwachting van de kwaliteit dan behoorlijk.

Budget voor een muis: €75 - met enige rek tot een maximum van €100, maar dan verwacht ik een zeer hoge bouwkwaliteit. Het is wel belangrijk dat de muis niet bij het minste of geringste uit elkaar valt.

Ik was ook vergeten te vermelden dat de comptuter op de grond staat en ik aan tafel zit. Ik denk dat een minimale lengte van de kabel 1.8m moet zijn. Nee, ik wil absoluut geen draadloze muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:03
Welke muis gebruik je nu? Kan je die nog nieuw kopen? Lost meteen dat probleem op als je er al zo lang tevreden van bent. Switch zou je ook kunnen vervangen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Gabriël AM5

• Expresso
Bedankt allemaal! Ik heb zojuist een bestelling gedaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Ik verplaats het alsnog:

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1