email hosting europese partij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vzorge
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 09:40
Mijn vraag is welke email provider er aan te raden is.
...

Ik heb nu mijn zakelijke mail (zzp'er) bij GMAIL. Maar ik wil uit princiepe overwegingen overstappen naar een europese aanbieder.

Ik heb een pakketje van eisen:
- Europees
- Eigen domein met catch all
- Goede zoekfunctionaliteit
- Goede webinterface
- pre: eigen app
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Prive heb ik Tutanota, maar de zoekfunctionaliteit daarvan is bagger. En ik heb dat in mijn zakelijke mail echt nodig.
Ik heb ook Protonmail geprobeerd, maar ook daar is de zoekfunctie beperkt. Wel beter dan in Tutanota, maar zoeken in de body van de mail is onwerkbaar.

Ik kan geen andere vinden die aan mijn eisen voldoet. Kent iemand er een?

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:09
Volgens mij kun je dan bijna bij elke willekeurige hoster aankloppen. Bijvoorbeeld Transip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 12:47

Flo

Mailbox.org misschien eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je eisen zijn nogal vaag. Wat is "goede zoekfunctionaliteit"? Wat wil je precies kunnen zoeken? Wat is "goede webinterface"? Waar moet een webinterface aan voldoen zodat deze voor jou goed is?
Je kan iig eens naar Cloud86 kijken, die wordt hier vaker genoemd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat is er mis met een Nederlanse hostingpartij? Die bieden ook een webmail aan, of anders installeer je een eigen webmail-variant als hun standaard versie niet bevalt.. Die werken toch allemaal op IMAP, dus op een shared-hosting zou het eigenlijk al geen probleem hoeven te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2023 10:35 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
AW_Bos schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:34:
Wat is er mis met een Nederlanse hostingpartij? Die bieden ook een webmail aan, of anders installeer je een eigen webmail-variant. Die werken toch allemaal op IMAP, dus op een shared-hosting zou het eigenlijk al geen probleem hoeven te zijn.
:? TS wil Europees, en benoemt niks over geen Nederlandse partij willen, dus ik snap je vraag niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27
Waarom niet een Microsoft 365 pakketje? Staat je data ook gewoon Europees. Eventueel meteen Office erbij, mogelijk ook handig voor je zzp bedrijfsvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je bij TransIP een domein hebt kun je daar redelijk goedkoop mail aan hangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:06

jurroen

Security en privacy geek

vzorge schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:26:
Mijn vraag is welke email provider er aan te raden is.
...

Ik heb nu mijn zakelijke mail (zzp'er) bij GMAIL. Maar ik wil uit princiepe overwegingen overstappen naar een europese aanbieder.
In feite zullen de meeste providers volstaan. Wat het een beetje lastig antwoorden maakt, is dat je niet aangeeft wat die principes zijn. Ik denk dat het wellicht privacy is?

De zoekfunctie kan zowel clientside als serverside. Als de provider serverside een FTS (flatcurve, solr, xapian, etc) implementatie heeft draaien kunnen de meeste IMAP clients daarmee vrij rap alle mail doorzoeken, ook in de body.

Als je ook nog een website wilt, dan is de keuze voor een shared hostingprovider misschien nog wel het overwegen waard. Een die in mij opkomt is mijn.host - die hebben technisch de zaakjes goed op orde.

Ik draai zelf (begonnen als ZZP-er, nu leidinggevende binnen het bedrijf) een eigen mailserver, ook zakelijk. Dat geeft volledige controle, maar is zeker niet voor iedereen weggelegd.

Ik vond (en vind) het heel erg belangrijk dat er wel IMAP en SMTP toegang is. Enerzijds vanwege de integratie met andere tools, anderzijds vanwege de clients; als je bijvoorbeeld in de toekomst medewerkers krijgt of een project met een andere ZZP-er gaat doen is het fijn als zij niet gedwongen zijn om specifieke app te gebruiken (Tutanota/Proton).
Nielson schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:49:
Waarom niet een Microsoft 365 pakketje? Staat je data ook gewoon Europees. Eventueel meteen Office erbij, mogelijk ook handig voor je zzp bedrijfsvoering.
Algemene reden waarom niet: het is de laatste tijd nogal een onveilige clusterfuck in het Microsoft wolkje. Dat ze kwetsbaarheden hebben - dat kan gebeuren. Maar los het als bedrijf wel op. Laat het geen maanden onbeantwoord, zoals ze bij Tenable doen.

[ Voor 20% gewijzigd door jurroen op 05-08-2023 11:46 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vzorge
Bedankt voor de antwoorden. Ik zie dat ik inderdaad beetje vaag ben.
Ik heb nu mijn mail met mijn eigen domein gehost bij google. En dat werkt op zich heel prettig, maar ik wil eigenlijk (wat meer) van de grote techbedrijven af.

Een hosting heb ik in het verlwden gehad, maar ik vond dat toen een stuk minder gebruiksvriendelijk. Maar dat is zeker een aantal jaar geleden, dus wellicht moet ik het gewoon nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

loves wheat smoothies

vzorge schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:26:

Ik heb een pakketje van eisen:
- Europees
- Eigen domein met catch all
- Goede zoekfunctionaliteit
- Goede webinterface
- pre: eigen app
...
Toch snap ik je redenen niet helemaal, Google Europe heeft ook gewoon een kantoor in NL net als omgekeerd al die kleinere providers buitenlandse aandeelhouders/investeerders hebben. Aangezien je Google workspace hebt kan je ook aangeven waar je je data geografisch wilt plaatsen https://support.google.com/a/answer/7630496

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Je eisen conflicteren.

Je wilt van de grote partijen af, maar de grote partijen zijn juist degene die de resources hebben om alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De kleine partijen willen hetzelfde aanbieden als de grote partijen maar ze hebben heel wat minder personeel in dienst.

Een mogelijkheid is hosted Exchange. Dan heb de de gebruiksvriendelijkheid van Microsoft Exchange maar dan bij een kleine partij. Houd er rekening mee dat deze setup een stuk meer kost dan Exchange online die overigens vaak een hogere uptime heeft. Ik zeg vaak want ook Microsoft maakt wel eens fouten waardoor hun diensten minder goed of zelfs niet werken, maar ze hebben de fouten vaak wel heel snel hersteld omdat ze daar ook de capaciteit voor hebben.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vzorge
Ja het klopt dat mijn eisen redelijk conflicteren. Maar ook niet helemaal. Eigenlijk zou protonmail zonder de body encryption (zodat de search server side kan) perfect zijn.

Maar alle reacties hebben me goed aan het denken gezet. Dank je wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn.philips
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-07 12:40
Combell Hosted Exhange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrWouterNL
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-10 22:30
Soverin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:29
Protonmail. Vinken al je eisen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:50

eisbaer

Zie signature

slijkie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:55:
Protonmail. Vinken al je eisen af.
Als ik de ervaringen op trustpilot lees dan is het geen aanrader.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:29
eisbaer schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:40:
[...]
Als ik de ervaringen op trustpilot lees dan is het geen aanrader.
Wellicht dat de positieve mensen niet veel raten? Ik lees ze momenteel eens door en die er ook veel kattengejank tussen staan. (Ook wel normale feedback hoor)

Denk dat ik ook eens een review daar submit.

Ik herken de issues die ze daar noemen (voor alsnog) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vzorge
Bij soverin heb ik niet genoeg info kunnen vinden van hoe ik met 2 users mails binnen 2 domeinen kan verdelen.

Ik heb uiteindelijk runbox (uit Noorwegen) en protonmail geprobeerd en heb voor nu voor protonmail gekozen.
Wel iets duurder, maar een aantal zaken in runbox werkte net niet lekker voor mijn dagelijkse gebruik en bij proton dan weer wel.

Bedankt voor de vele suggesties.
Pagina: 1