HiFi speaker setup (max €1400)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:07
Ik zoek een?
Speaker, versterker (en eventueel subwoofer als dit nodig is)

Wat is je budget?
Tussen de 1000-1400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren in de woonkamer.

Wat heb je zelf al gevonden?
Speaker opties (prijs per paar):
  • KEF LS50 Meta (€1050)
  • KEF Q350 (€300)
  • Dali Spektor 2 (€260)
  • Klipsch RP 6000F (€800)
  • ELAC Debut 2.0 B6.2 (€320)
  • Bowers & Wilkins 606 S2 Anniversary Edition (€400)
  • Wharefedale Diamond 12.3 (€860)
Versterker:
- Marantz PM6007 (€380)

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoi hoi, drie jaar geleden stapte ik in de wereld van HiFi toen ik op zoek was naar een nieuwe koptelefoon. Ik overwoog toen om de Sony XM3s te kopen, maar door alle reacties op Reddit en Discord werd ik overtuigd om de HD 6XX te kopen. Daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. (Ondertussen heb ik ook de Moondrop aria’s en een Qudelix 5K gehaald voor onderweg)

Ik vond het nu tijd om ook de audio in de woonkamer te verbeteren. Maar ik zoek wat hulp bij het uitzoeken van goede kwaliteit speakers met hoge audio kwaliteit. En alles wat daarbij komt kijken. Zouden jullie mij daarmee kunnen helpen?

Beste antwoord (via Auxority op 05-08-2023 19:11)

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Je kan nog zulke mooie lijstjes maken als het om audio gaat is mijn advies om toch bij de speciaal zaken een luister sessie aan te vragen.

De ene speaker is de andere niet en ook verschillende versterkers, receivers kan anders op je overkomen.

Ben zelf altijd gecharmeerd van Bowers & Wilkins. Heb geïnvesteerd in een mooie set 15 jaar geleden waar ik nog steeds heel blij mee ben.
KEF en Dali was ik minder fan van maar dit is persoonlijk.

Maar nogmaals ga zelf luisteren wat jij mooi vind want alleen dat telt niet al die meningen hier.

Bowers & Wilkins, KEF, Dali, Dynaudio zijn allemaal goede merken die verschillende modellen in bepaalde prijsklassen hebben.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Je kan nog zulke mooie lijstjes maken als het om audio gaat is mijn advies om toch bij de speciaal zaken een luister sessie aan te vragen.

De ene speaker is de andere niet en ook verschillende versterkers, receivers kan anders op je overkomen.

Ben zelf altijd gecharmeerd van Bowers & Wilkins. Heb geïnvesteerd in een mooie set 15 jaar geleden waar ik nog steeds heel blij mee ben.
KEF en Dali was ik minder fan van maar dit is persoonlijk.

Maar nogmaals ga zelf luisteren wat jij mooi vind want alleen dat telt niet al die meningen hier.

Bowers & Wilkins, KEF, Dali, Dynaudio zijn allemaal goede merken die verschillende modellen in bepaalde prijsklassen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auxority
Dankjewel voor de tip, dan ga ik toch maar eens zo’n zaak in de buurt zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En neem bij het luisteren je eigen muziek mee :)

Dynaudio zou ik ook zeker luisteren, net als Focal. Als het kan, gaan voor vloerstaande speakers ipv bookshelves. Vloerstaande gaan van zichzelf uit lager, scheelt je voor muziek een sub :)

Heb je overigens tweedehands overwogen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxority
Zal ik doen :)

Focal ben ik wel mee bekend, ook uit de headphone wereld. Wist eigenlijk niet dat ze ook bookshelf en floorstanding speakers maken. Dynaudio is mij helemaal onbekend, maar bedankt voor de tip :)

Tweedehands is voor mij zeker een optie, zolang ik ze wel in persoon eerst heb kunnen beluisteren. Om zeker te weten dat er niks mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Iets dat ook erg belangrijk is, is de accoustiek van je luisterruimte.

Mocht het mogelijk zijn, zou ik de speakers thuis uitproberen.

Ik ben een aantal jaren terug verhuisd. Mijn audio set klinkt, waar ik altijd erg blij mee was, nergens meer naar. Waardeloos eigenlijk.

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Afgelopen zaterdag zelf de RP-8000F gehoord bij een demo.
Daarbij gevraagd wat hij vond van de kef q550, hij gaf aan dat muziek prima klinkt hierop maar dat klipsch beter is voor films. (of dit ook zo is....blijft een vraag, helaas had jij geen kef in de winkel)

De Klipsch klonk opzich prima, in mijn oren, schijnt dat de kef wat heldere hoge tonen geeft.

EDIT:

Zelf gister de RP-4000F besteld van klipsch.
Voor jawel 192 euro...
Scheelt toch weer een 220 euro totaal..

Er is een filmpje op youtube van de Q350 vs de klipsch rp400 of rp 500 volgens mij.
Die laat het verschil tussen geluid horen.

[ Voor 26% gewijzigd door Eskimoo op 08-08-2023 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klipsch werkt met een hoor tweeter. Die kunnen als wat schel in het hoog ervaren worden. Ik vind ze prima (full Klipsch Synergy setup thuis), maar dat moet je ervaren.

Goede test is het intro van ice ice baby van Vanilla Ice, of het intro van Moonlight Shadow in de uitvoering van Dana Winner.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Auxority
Ik wil jullie graag een update geven.

Ik ben uiteindelijk voor de Yamaha A-S301 receiver/versterker gegaan in combinatie met tweedehands KEF LS50 Meta speakers.

Rond 19:00 uur was ik uit werk en had ik net gegeten. Toen heb ik alles aangesloten: Speaker kabeltjes op maat gemaakt, en de banaan stekkers bevestigt.

Maar aangezien ik nog niet alle kabels binnen had, moest ik even creatief zijn om wat input te krijgen op de receiver. Uiteindelijk heb ik de DAC van mijn koptelefoon gebruikt (JDS Labs Atom DAC) met de RCA kabel en USB-B naar USB-C kabel, en mijn laptopje.

Mijn moeder moest huilen toen ze het hoorde, zo mooi vond ze het. Ik moest ook een traantje wegpinken. Ik heb nog nooit in mijn leven zulk mooi geluid gehoord, het is echt prachtig.

In de komende dagen hoop ik er wat meer van te gaan genieten, maar ben echt heel erg blij met deze aankoop.
Pagina: 1