Internet lan en wifi veel onderbrekingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:26
Sinds een aantal weken en vooral in de avond veel internet onderbrekingen. Abonnement bij Tmobile en daarvoor een paar jaar een tevreden klant.

We ondervinden problemen op de volgende manieren.
  • Radio luisteren via Sonos beam (wifi). Alleen in het afgelopen 15 minuten 5 onderbrekingen. Dus geluid valt weg voor 5 sec.
  • Sinds kort actief met Diablo4 op de laptop (wifi). Waarbij de ping naar 2000 schiet. en het herpakt zich naar 10 seconden. Kan ook paar keer per avond gebeuren.
  • Op een smart TV kijken via de tmobile app (lan blijkt wifi te zijn). Scherm wordt zwart, 5 sec. wachten, zappen en beeld springt terug.
  • Wifi signaal op de mobiel valt weg en springt op 4G tijdelijk.
Nu heb ik bijv. een ping lopen op 192.168.1.1 -t op de laptop. het resultaat na 15 minuten.

en 8 van die timeout/general failure blokjes in datzelfde tijdsbestek Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6UKWbiVrWqlnI4zEwW543SN0os=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NwC0Z0gYT3TsuVWPHFLTTsSs.png?f=user_large

Ik wil bij tmobile aankloppen. Maar zo goed voorbereid mogelijk. Is de pingtest uitgevoerd op een representatief IP of moet ik het uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Test opnieuw doen, maar dan met een bedraade computer.
En dan het resultaat posten.

liefst met wifi uit, ivm sonos die in mijn voorgaande ervaringen nog al ''aanwezig'' kunnen zijn binnen een netwerk/wifinetwerk en de boel dicht trekken met hun gedrag.

[ Voor 73% gewijzigd door jack zomer op 04-08-2023 21:03 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:31
Een ding is zeker, Sonos is niet bevorderlijk voor goede wifi met hun bagger protocol.
Dus zoals @jack zomer al zei eerst bekabeld testen en dat kun je het beste met pingplotter doen.

https://www.pingplotter.com/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Gisteravond lange tijd zonder problemen kunnen gamen en de tv stond ook aan. Bij thuiskomst van de vriendin letterlijk 3 seconden binnen. TV springt op zwart en ping (Diablo4) slaat weer uit. In starttopic gaf ik aan dat de tv via lan is aangesloten, maar dat blijkt niet zo te zijn, dus wifi. Nu overigens wel via lan.

Toen de router gecontroleerd. En daaruit bleek dat de mobiel van de vriendin (Motorola G72 3 weken in het bezit.) via 5Ghz verbinding maakt. de 2.4 en 5 hebben beide dezelfde naam. Besloten om de 5Ghz uit te zetten.

Vandaag overdag ging het goed. Maar einde middag ging het weer mis. Met de ervaring van gisteravond. Besloten om te testen als ik de Motorola G72 in de vliegtuigstand zet. Dan geen problemen en zodra de vliegtuigstand uit zet en starten dan ook een app zoals netflix, nu.nl, instagram. Dan is het eigenlijk meteen weer raak. Dit heb ik in de afgelopen 2 uur getest met blokken van 10/15 minuten. En dus elke keer als de vliegtuigstand eraf ging. klapperde gelijktijdig de wifi op mijn telefoon, de laptop en de radio (sonos).

En als we dan ook terug redeneren dan lijkt het er ook op dat deze problemen zijn ontstaan ongeveer vanaf het moment dat we de G72 in gebruik hebben.

Als ik overigens de laptop aansluit met de kabel geen problemen. Dus het lijkt puur te gaan om het wifi signaal.

Ik kan het moeilijk voorstellen dat een mobiel zoveel impact kan hebben op een wifi netwerk. We hebben nog ruim een week de tijd de telefoon nog terugbrengen. Maar zou graag er achter willen komen of dit een probleem is dat opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
jack zomer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:56:
Test opnieuw doen, maar dan met een bedraade computer.
En dan het resultaat posten.

liefst met wifi uit, ivm sonos die in mijn voorgaande ervaringen nog al ''aanwezig'' kunnen zijn binnen een netwerk/wifinetwerk en de boel dicht trekken met hun gedrag.
met lan geen probleem op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Ben(V) schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:21:
Een ding is zeker, Sonos is niet bevorderlijk voor goede wifi met hun bagger protocol.
Dus zoals @jack zomer al zei eerst bekabeld testen en dat kun je het beste met pingplotter doen.

https://www.pingplotter.com/
Niet bekend dat Sonos mogelijk ook een oorzaak kan zijn. Maar hebben de beam al een aantal jaar en nog nooit problemen gehad zoals nu het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Test het door die Sonos uit te zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Update: gisteren 5Ghz wifi weer geactiveerd op de modem met een andere naam dan de 2.4. Speciaal voor de Motorola. En de problemen lijken nu opgelost. Alleen op de bovenverdieping geen wifi op de 5Ghz. De telefoon gaat daarom terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Ben(V) schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:16:
Test het door die Sonos uit te zetten.
Zal eerste volgende test zijn als het probleem toch niet is opgelost blijkt te zijn met 5Ghz wifi. Of als we er ook last van hebben met de vervanger van de Motorola.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Zeer onwaarschijnlijk dat het aan de Motorola ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Ben(V) schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:50:
Zeer onwaarschijnlijk dat het aan de Motorola ligt.
Dit had ik ook.

Toch je advies opgevolgd meteen na mijn laatste reactie van maandagochtend en de Sonos via lan aangesloten. En tot nu geen enkel probleem meer gehad. Zelfs de WPB van LG, die niet correct werkt met een tijdschema als de wifi instabiel is, lijkt ook weer te werken.

nieuwe telefoon vooralsnog dan ook niet meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Jirure1984 op 09-08-2023 09:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet de WiFi op je Sonos ook uit bij voorkeur als je ze bekabeld aangesloten hebt. Dat scheelt bakken met ellende, zeker als je er meerdere hebt in je huis.
Pagina: 1