Ik ben van plan zonnepaelen te leggen op mijn dak. Betreft een 2 onder 1 kap woning met het dak op het zuiden. Nu wil ik het dak zo vol mogelijk leggen alleen zit ik even met het type zonnepaneel. Het dak is 6,5m breed. Uitvoer wil ik zelf gaan doen.
In eerste instantie zou ik voor 10x Jinko 435WP panelen gaan type: JKM435N-54HL4R-B Breedte is 1134mm.
Nu gaat dit niet passen, andere optie zou zijn om er 8 stuks te leggen en naast het dakraam niks meer leggen.
Nu ben ik ook op zoek gegaan naar smallere panelen echter is het heel lastig deze te vinden. Ben dan op zoek naar panelen rond de 400WP full black met een prijs max rond de 130 euro. Dit type kwam ik tegen, maar kan ze nergens vinden waar ze nog voorraad van deze panelen hebben JKM395N-6RL3-BK Full breedte 1029mm.
Omvormer word zoals ik het nu heb bedacht een Goodwe GW3600D-NS:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wZLue5A5ACEBMqjKjEpjlKsr.jpg?f=user_large)
1,25m naast dakraam tot buren
dakraam is 1,7m
De afvoer van de afzuigkap zit niet meer op het dak dus heb verder geen last van schaduw.
Wat zou het best zijn in mijn situatie? Toch voor 8 panelen gaan? Of weet iemand een mooi paneel max 104cm breed wat voorradig is? Mochten er nog andere tips zijn, ik hoor ze graag
In eerste instantie zou ik voor 10x Jinko 435WP panelen gaan type: JKM435N-54HL4R-B Breedte is 1134mm.
Nu gaat dit niet passen, andere optie zou zijn om er 8 stuks te leggen en naast het dakraam niks meer leggen.
Nu ben ik ook op zoek gegaan naar smallere panelen echter is het heel lastig deze te vinden. Ben dan op zoek naar panelen rond de 400WP full black met een prijs max rond de 130 euro. Dit type kwam ik tegen, maar kan ze nergens vinden waar ze nog voorraad van deze panelen hebben JKM395N-6RL3-BK Full breedte 1029mm.
Omvormer word zoals ik het nu heb bedacht een Goodwe GW3600D-NS
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wZLue5A5ACEBMqjKjEpjlKsr.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
totaal is 6,5m breed1,25m naast dakraam tot buren
dakraam is 1,7m
De afvoer van de afzuigkap zit niet meer op het dak dus heb verder geen last van schaduw.
Wat zou het best zijn in mijn situatie? Toch voor 8 panelen gaan? Of weet iemand een mooi paneel max 104cm breed wat voorradig is? Mochten er nog andere tips zijn, ik hoor ze graag
:strip_exif()/f/image/0ubjWI9h6FyZgqj8s9F72Nve.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QHv7lJEAKvcEO6ZLuxg8AshP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yDqDc3BOJhgtq78mlHe6IMUv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Z6iRDKFumdBaAtQY0xJePYSE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AfzcTdXY3kiIYR522OTUyJ4O.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XAoS7NsF2om2qPzk07piQetw.jpg?f=fotoalbum_large)