Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:08
Hallo,

Sinds gisteren komt er geen nieuwe email meer binnen op mijn Nokia 6.1 (Android One 10)
Ik probeer dat nu al een tijd weer werkend te krijgen, maar dat lukt niet.

Ik heb uit eindelijk de laatste update van 25 juli 2023 verwijderd en val dan terug op een versie uit 2019.

Als ik die opstart zie ik al mijn nieuwe email gewoon.

De stappen uit :https://support.google.com/mail/troubleshooter/2650727?hl=en heb ik ook gevolgd, maar dat leverde ook niets op. Na stap 6 nog maar weer eens opnieuw opgestart.

Nu probeerde ik de laatste versie van de Gmail app weer te installeren, maar dat lukt ook niet; krijg de melding dat hij aan het verwijderen is.... (Al sinds vanmorgen.... :( )

...Toen ik echter bij de reviews van de nieuwe app keek, zag ik dat er veel meer meldingen waren van gebruikers die na de update van 25 juli geen nieuwe mail meer ontvangen.

Ik kon er op Tweakers niets over vinden, dus daarom heb ik dit topic aangemaakt in de hoop op meer meldingen en hopelijk ook iemand die een oplossing heeft...

Of moet ik die Gmail-app links laten liggen en een nader app installeren b.v. FairEmail.

Groet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Dacht is dat mn mail provider problemen had of m'n anti-spam, of toch de eigen dns config.

Na lang testen en zoeken bleek Gmail de boosdoener.
Voor nu Bluemail maar weer geïnstalleerd. http://bit.ly/29hM2Xg
Die gebruikte ik vroeger ook al. Misschien maar weer permanent naar terug.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1977328

HellStorm666 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:14:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Dacht is dat mn mail provider problemen had of m'n anti-spam, of toch de eigen dns config.

Na lang testen en zoeken bleek Gmail de boosdoener.
Voor nu Bluemail maar weer geïnstalleerd. http://bit.ly/29hM2Xg
Die gebruikte ik vroeger ook al. Misschien maar weer permanent naar terug.
Vanuit de discussie en ervaringen Nothing 2. Jullie zijn niet de enigen.

Ik meld het maar even: na de update van Gmail op de Nothing 2 (en een tablet) kreeg ik op de N2 en mijn tablet geen mail meer *binnen* van/via de provider Ziggo.
Via webmail en mail programma Thunderbird (PC) geen problemen.

De updates van Gmail op mijn N2 en op tablet verwijderd, caches en gegevens verwijderd .... en zie daar ... probleem opgelost.
Kon weer mail ontvangen van mijn provider Ziggo.
(Contact met Ziggo leverde niets op, behalve dat alles goed was)

Later de updates van Gmail weer gedownload en .... weer zelfde probleem.

Het probleem doet zich *niet* voor bij het ontvangen van mail van je Gmail email account op
je Nothing 2

Kortom: mocht je problemen ervaren bij het niet aankomen van email van je provider, dan ligt dit niet
aan je Nothing 2 maar aan de update van Gmail.

PS het gaat om de update (2023.07.16.550911454), althans zo wordt het bij mij genoemd.
Nu op beide devices een opensource email app geïnstalleerd (wel met steile leercurve)
Wat een verademing en zo snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
ik had dit probleem ook met een ziggo account met gmail. Account verwijderd en opnieuw toegevoegd loste het probleem bij mij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:43
Heb het gezien bij mijn beide schoonouders. Op beide telefoons werkt het niet meer. Ook bij de Playstore reviews wordt geklaagd.

Account verwijderen en opnieuw toevoegen heeft een dagje gewerkt, na een dag stopte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
op apk mirror staat al weer een update van 5 augustus. deze maar even handmatig geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rowwan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:06:
Heb het gezien bij mijn beide schoonouders. Op beide telefoons werkt het niet meer. Ook bij de Playstore reviews wordt geklaagd.

Account verwijderen en opnieuw toevoegen heeft een dagje gewerkt, na een dag stopte het weer.
Wanneer je de updates van je Gmail app verwijdert en de oorspronkelijke geinstalleerde app van Gmail dus weer op de telefoon of tablet staat, is het probleem ook opgelost.

Je moet dan niet de automatische updates in de Play Store hebben aanstaan, want anders wordt het meteen weer geüpdate |:( .........
Het is ook maar afwachten of met de volgende update van Gmail alles in orde komt....

Ik wacht daar niet op en heb andere app geïnstalleerd. Gmail definitief uitgeschakeld.

Allemaal wel een geklooi, het kost toch allemaal tijd, die je beter voor wat anders kunt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Anoniem: 1977328 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:14:
[...]

Wanneer je de updates van je Gmail app verwijdert en de oorspronkelijke geinstalleerde app van Gmail dus weer op de telefoon of tablet staat, is het probleem ook opgelost.

Je moet dan niet de automatische updates in de Play Store hebben aanstaan, want anders wordt het meteen weer geüpdate |:( .........
Het is ook maar afwachten of met de volgende update van Gmail alles in orde komt....

Ik wacht daar niet op en heb andere app geïnstalleerd. Gmail definitief uitgeschakeld.

Allemaal wel een geklooi, het kost toch allemaal tijd, die je beter voor wat anders kunt gebruiken :)
Zo zou ik het bij mezelf ook oplossen... Maar bij mijn schoonouders heb ik maar gezegd dat er niks aan te doen is, en dat ze moeten wachten :). Als ik dat moet uitleggen ben ik ook een week verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rowwan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:17:
[...]

Zo zou ik het bij mezelf ook oplossen... Maar bij mijn schoonouders heb ik maar gezegd dat er niks aan te doen is, en dat ze moeten wachten :). Als ik dat moet uitleggen ben ik ook een week verder.
Ha, ha, herkenbaar!! :) Maar wel zielig en heel vervelend wanneer er geen email meer binnenkomt!
Gmail heeft het goed verpest voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
...wat ik mij nu wel afvraag...🤔🙄
Is dit probleem nog niet door Google ontdekt? Werken zij aan een oplossing? Of vind ik er niets over omdat Google dit filtert?

Vreemd, vreemd, vreemd...🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hendrik55 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:13:
...wat ik mij nu wel afvraag...🤔🙄
Is dit probleem nog niet door Google ontdekt? Werken zij aan een oplossing? Of vind ik er niets over omdat Google dit filtert?

Vreemd, vreemd, vreemd...🤔
Ja, heb ik me ook al afgevraagd. Ik had precies het zelfde probleem op mijn telefoon en tablet en ook nog eens een keer op de telefoon en tablet van mijn partner....
Ik dacht eerst dat het een storing van Ziggo was, omdat via deze provider de mail niet meer binnen kwam.
De mail kwam wel binnen via het Google Gmail email account.
Aan de hulp van Ziggo had ik werkelijk niets. (Moest de instellingen nog maar eens checken, terwijl ik daar niets aan veranderd had. En zeker niet op 4 devices...)
En als je niks veranderd hebt, dan ligt de oorzaak vaak toch 'extern' of aan een update?!?
(En: If it is not broken, do not fix it ;) )

Ja, vreemd, vreemd!
Misschien dat Tweakers er iets mee kan, door het in de actuele nieuws stream op te nemen?
Zou fantastisch zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
Google weet dit. Zie responses in de Playstore (google is aware of this and working on a fix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rowwan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:24:
Google weet dit. Zie responses in de Playstore (google is aware of this and working on a fix)
Ik zie inderdaad dat de laatste Gmail update van 5 augustus is.

En ook meer mensen met hetzelfde probleem. Dat is aan de ene kant een 'geruststelling',
omdat het niet aan je eigen configuratie ligt ;)

Ik weet niet of de laatse versie van Gmail goed werkt of niet.

Gmail komt er bij mij nooit meer op. Het gaf ook vaak problemen met verwijderde mails, die -ondanks
definitieve verwijdering- toch weer terugkwamen.

Ik heb nu FairEmail. Prima app. Opvallendheden: lekker snel, snelle notificaties, even wennen, veel instelmogelijkheden (maar daar hoef je weinig mee, wanneer je dit niet leuk vindt), fantastische privacy,
het instellen is zo gebeurd, en .... weinig batterijverbruik. Fantastische support!
Daar mag Google een voorbeeld aannemen. Die zijn gewoon niet persoonlijk bereikbaar.

Al met al het heeft toch weer wat positiefs opgeleverd. Een nieuwe lichte app en 10 keer sneller!
Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen! ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-07 18:48
Wel handig, ik had er nog geen tijd aan gespendeerd om uit te zoeken tijdens vakantie.. hoef het dus ook niet te doen nu 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudolino
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-01-2024
Hebben jullie dit issue ook als je via een desktop in de browser naar Gmail gaat? Niet alleen op telefoon, maar ook in een reguliere browser (Chrome, dat wel... :/ ) krijg ik geen e-mails binnen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baudolino schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:28:
Hebben jullie dit issue ook als je via een desktop in de browser naar Gmail gaat? Niet alleen op telefoon, maar ook in een reguliere browser (Chrome, dat wel... :/ ) krijg ik geen e-mails binnen. :-(
Even uitgeprobeerd door een testberichtje te sturen van mijn Ziggo email account via Thunderbird email naar mijn Gmail email.

Gmail op de desktop geopend .... Binnengekomen. Geen probleem dus.

Misschien even cache legen, maar dat zal je al gedaan hebben.

(Toch wel handig wanneer je naast je Gmail email een email adres hebt van je provider. Kunt dan toch op een van beide terugvallen ... Maar da`s een ander punt .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudolino
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-01-2024
Nou,,, het wordt nog gekker. Ik heb een eigen domein dat ik jaaaaren geleden al via MX-records heb gelinkt aan Gmail. Dus via Gmail op eigen domein mail verzenden en ontvangen. Werkt al zeker 10 jaar goed.
Tot 25 juli dus.
En idd... update verwijderd, cache geleegd, opnieuw geinstalleerd etc), helpt allemaal niet.

Daarnaast ook een "gewoon" gmail account (werkgerelateerd). Daar komen test emailtjes gewoon wel aan.

Lijkt toch dat iets met die domeinkoppeling niet (meer) goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik heb geen problemen met mijn Gmail account enkel met mijn hccnet.nl account op mijn telefoon...

Alhoewel...???? Vanmorgen opslag en cache geleegd en Gmail-app gestopt... Daarna Gmail-app opgestart en toen kwam mail van gisteren binnen. Dat was gisteren ook zo, maar vervolgens kwam er de hele dag geen nieuwe mail meer binnen. Maar vandaag komt is er al wel vaker mail binnen gekomen.
Versie nummer is nog steeds hetzelfde namelijk 2023.07.16.550911454

Ik snap er niets van, schiet mij maar lek. Ik kan er geen touw aan vast knoppen.... :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hendrik55 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:05:
Ik heb geen problemen met mijn Gmail account enkel met mijn hccnet.nl account op mijn telefoon...

Alhoewel...???? Vanmorgen opslag en cache geleegd en Gmail-app gestopt... Daarna Gmail-app opgestart en toen kwam mail van gisteren binnen. Dat was gisteren ook zo, maar vervolgens kwam er de hele dag geen nieuwe mail meer binnen. Maar vandaag komt is er al wel vaker mail binnen gekomen.
Versie nummer is nog steeds hetzelfde namelijk 2023.07.16.550911454

Ik snap er niets van, schiet mij maar lek. Ik kan er geen touw aan vast knoppen.... :? 8)7
Ik hoop, dat ik je goed begrijp. Gaat het om je Gmail app op je telefoon!

Misschien is het handig om eerst te kijken of de automatische update in je Google Playstore aanstaat.
Wanneer je die op handmatig zet, dan heb je zelf de controle of je updates wel of niet wilt downloaden.
De melding van een nieuwe update blijf je gewoon krijgen.
Maar misschien zeg ik iets, wat je allang weet....

Wanneer je daarna de updates van je Gmail app verwijdert (Instellingen- Apps -Gmail- rechtsboven aan stipjes)
krijg je de eerdere versie terug van Gmail.
Deze werkte bij mij goed, zonder probleem. (Zo heb ik het tijdelijk opgelost.)
Je krijgt dan wel de melding dat je Gmail moet updaten, maar dat moet je dan niet doen.
Wachten op de fix....

Daarna weet ik het niet meer want ik heb andere app geïnstalleerd. Gebruik Gmail niet meer.
Succes in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baudolino schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:31:
....
Lijkt toch dat iets met die domeinkoppeling niet (meer) goed gaat...
Ik weet ook niet meer wat er in het land van de email en de domeinen allemaal gebeurt.....

Al paar dagen liep het inloggen op mijn Outlook niet erg lekker of soepel.
(Meer email accounts heb ik niet lol :X ) Het was duimendraaien.

Vandaag alles weer soepeltjes. Maar .... bij het versturen van één email
komen nu exact 2 dezelfde emails, met dezelfde tijd in het postvak Verzonden
te staan... Een kopie van een kopie. Hè? Weer een nieuw verschijnsel.

Voor de rest alles goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Er is een nieuwe versie beschikbaar. Iemand die al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Net even wat reviews gelezen.
Ik denk dat is nog ven wacht met de nieuwe versie.
Het gaat nog lang niet bij iedereen goed met het ontvangen van nieuwe email.
Pagina: 1