Tubby's new Watercooling Case

Pagina: 1
Acties:

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 08:29

Tubby

or not to be

Topicstarter
Eerst ff wat pics laten zien ;)

Totaal pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.vopec.nl/tubby/newcase.jpg

Detailshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.vopec.nl/tubby/casedetl.jpg

De kast is de zwarte Aluminium kast van Alternate (is de enige zwarte alu kast op dit moment leverbaar lijkt wel). De kast werd geleverd met 3 80mm fans (die overigens behoorlijk stil zijn). 1 was gemonteerd in een fanduct boven de proc (no use 2 me *kick*). 1 zat er vooronderin (waar er nu 2 zitten) en de derde hing ergens halverwege aan een aluminium profiel waarmee de insteekkaarten vastgemaakt konden worden.
Voor de luchtkoelers dus een ideale case, Maar ik ben geen lucht koeler dus ik heb ze eruit gesloopt ;)
Prijs was wel behoorlijk pittig: 415,- Maar dat is goedkoper dan de Lian Li PC12 (die dus niet leverbaar is).
De kast is verder goed afgewerkt, geen scherpe randjes enzo (behalve van mijn dremel creaties 8-) ). Enigste echt grote minpunt is geen uitschuifbaar moboplank.

De radiator is bij overclockershideout.com besteld geloof ik. (Igor tnx man). Het is een aluminium radiator origineel bedoeld voor 2 120mm fans. De radiator zit bovenin mijn kast en het is de bedoeling dat 3 80mm fans voor een overdruk zorgen die door de radiator naar buiten kan.

Het waterblok is al bekend, dat is een Maze2-2 (again tnx Igor)

Vooronderin heb ik 2 80mm fans op elk 6V draaien (2 fans in serie met 12v erover). Het gat achter de fans heb ik uitgedremeld om zo min mogelijk obstakel te hebben voor de airflow. De fans zijn trouwens opgehangen in klitteband en hangen los van de voor en achterwand. Dit om resonantie te voorkomen :7 .

De voeding heb ik vooronder geplaats zodat ik boven de processor ruimte genoeg heb voor de slangen e.d. Dit had ik met mijn vorige kast ook al.

Het pompie is een vtech 800L/U, in de aanbieding gekocht bij 1 of andere vijvergroothandel (30 piek). Als er geinteresseerden zijn wil ik wel ff opzoeken waar dat was.
Het pompje hangt aan een slang en een draadje dit ook om trillingen te voorkomen.

Maar genoeg getikt,

als er vragen zijn beantwoord ik ze graag.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
netjes, erg netjes. ziet er ook goed uit

Verwijderd

All clear! :)

Nice! ;)

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

hehe je had m beter vòòr de zomer af kunnen hebben >:)

Verwijderd

Ik vind alleen de randjes om het gat voor de rad minder, voor de rest heel netjes...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

DiT = :7

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Hmm

Normaal zie je in kasten ontiegelijk veel slangen.
Bij jou nouwelijks

En hoe heb je nou je slangen op je CPU blok gedaan??

In en eruit in 1 slang ofzo??

Of ben je nog niet helemaal klaar??

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
djay -> geen tijd he ;) Al dat gedoe met die ReSpawn lan

Ik zit nog te twijfelen over die randjes:
1- Ik kan ze mooie opschuren
2- Een window molding

Wat lijkt jullie het mooiste?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wat voor slangen heb je gebruikt voor je waterkoeling ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Ziet er zwaar bud uit!!!!

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Ik heb verder geen resevoir, en het pompje zie je daar hangen. Die 2 slangen die naar boven gaan, gaan rechtstreeks op de radiator. Ik denk dat ik iets van 30cm slang heb gebruikt ;).
Volgens mij maakt de inhoud van het circuit niets uit voor de koeling. Het bepaalt alleen hoe snel het evenwicht tussen verwarmen (cpu) en afkoelen (radiator) gehaald wordt.

Het zijn overigens siliconen slangen. Ik kreeg ze van Igor toen ik mijn blokkie bij hem kocht. 10mm binnenmaat en 14mm buiten

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 03 september 2001 23:39 schreef jordyb het volgende:
Hmm

Normaal zie je in kasten ontiegelijk veel slangen.
Bij jou nouwelijks

En hoe heb je nou je slangen op je CPU blok gedaan??

In en eruit in 1 slang ofzo??

Of ben je nog niet helemaal klaar??
Tja, ben ik ook wel benieuwd naar, hoe zit dat ? Ik zie het pompje, maar geen slagen :?

One of the animals has left its cage today.

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Linksonder op de detail foto kun je de slangen goed zien.

Verwijderd

Misschien mis ik iets, maar ik zie onderin je kast een voeding. De zit daar zonder behuizing.

Nou heeft een geschakelde voeding de eigenschap van binnen levensgevaarlijke hoogspanning te produceren. En water loopt meestal naar beneden. Met die hoogspanning onderin je kast zonder afscherming en dat water boven is dit wachten op een ramp. En dan bedoel ik dus een korte knetterende dood door electrocutie. LEVENSGEVAARLIJK |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Gelukkig zit er minder dan een liter water in het circuit en bovendien zitten er nog een aantal gaatjes in de bodem voordattie bij de voeding aankomt.

En bovendien zodra er kortsluiting zet ELKE voeding zichzelf uit. ;) trust me i know helaas...

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

bijna (8> als je niet oppast met koortsluiting

Verwijderd

Nou ok ik zal tub zijn foto's even een beetje aanvullen met wat extraatjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.acroflex.f2s.com/tubby/1.jpg

Hier kun je zien hoe dat de 2 fans vooronder gemonteerd zijn. Mischien niet helemaal duidelijk te zien maar dat grijze stukje tussen die fans is klitteband met aan een kant een plakrandje.

Afbeeldingslocatie: http://www.acroflex.f2s.com/tubby/2.jpg

De radiator van bovenaf gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.acroflex.f2s.com/tubby/3.jpg

Hier kun je da achterste fan zien met de ruimte tussen de kast en radiator. Deze ruimte is bestemd voor de slangen uiteraard :P

Afbeeldingslocatie: http://www.acroflex.f2s.com/tubby/4.jpg

Het aanleggen van de klitteband voor de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.acroflex.f2s.com/tubby/5.jpg

Een geimproviseerde isolatie laag.

Afbeeldingslocatie: http://www.acroflex.f2s.com/tubby/6.jpg

Hier is de voeding op de klit aangebracht met de isolatie eronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.acroflex.f2s.com/tubby/7.jpg

(no comment)

Verwijderd

Wat ben jij een dom rund, we hebben het hier over een enorme klap als je er met je fikken aankomt. Misschien vertel je het niet eens na gek. Denk na en doe er op z'n minst een kap omheen. En als het kan randaarde met een snelle aardlekschakelaar. Maar die kap is echt het minste.

Nou sterkte verder, en als ik je hier niet meer zie weten we waarom.
Op dinsdag 04 september 2001 00:00 schreef Tubby het volgende:
Gelukkig zit er minder dan een liter water in het circuit en bovendien zitten er nog een aantal gaatjes in de bodem voordattie bij de voeding aankomt.

En bovendien zodra er kortsluiting zet ELKE voeding zichzelf uit. ;) trust me i know helaas...

Verwijderd

Ziet er goed uit :) alleen hoe vervang je je water? (om de zoveel weken is dat namelijk wel aan te raden.

Maar stel dat je water cicuit gaat lekken krijg je eerst gewoon kostsluiting op je mobo, waardoor vrij wel zeker gewoon je stoppen van je meter kast door slaan. Of van je voeding de zekering springt. Hier komt namelijk geen golf water uit :)

van pompje naar blok
dan een slang naar radiator
en van radiator terug naar popmje als ik het goed zie :)

Maar gebruik je dat T stukje voor afvullen :)

Tja zelf maar eens een goede case kopen dan die ik nu heb en gemod. :( ziet er echt niet uit :)

Verwijderd

CPU/MoBO Temp plz ;)

mooi in elkaar gezet

btw is die vtech magnetisch afgeschermd ??
zoals de eheim pomp ??

ik zelf heb een RIO 180 in en resevoir maar die staat toch al wat verder weg van mijn mobo

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
ja, ok, als jij dat zegt

Maar hebben we het nu over het aanraken of over het water gevaar? Dat aanraken dat kan ik me idd best voorstellen. Maar water leek me al sterk.

Ik zal eens kijken of ik een mooie kap kan fabriceren die de airflow niet belemmerd :P .

Bedankt voor het commentaar in ieder geval

Halon--> Het water vul ik met het t-stukje (dan zet ik mijn kast ondersteboven). En het is de bedoeling dat er Redline Water Wetter in komt (in bestelling bij FreakyFrank). En dan hoef ik het dus niet te verversen.

Meteor--> Zoals je ziet is deze computer nog niet af. Ik verwacht de rest van mijn onderdelen ergens in deze week over te kunnen bouwen. En dan kan ik je temps geven. Ik weet eigelijk niet of dit pompje afgeschermd is. Maar hij doet 't al een aantal maanden goed moet ik zeggen.

Verwijderd

heb zelf ook dat redline water wetter, en werk perfect en geeft de water een leuk kleurtje :)

ik zelf heb een Athlon classic Slot-A 700@900
mijn temp norm CPU/MOBO = 30/32 , Stressed 35/33

water cooling is the only way to cool the power hungry and Hot athlon ;)

Verwijderd

andere optie is een swiftech lompe luchtkoeler.!
goede koeling, maar was bij mij meer uit nood nodig dan om te overclocken.
Nokjes van socket afgebroken, swiftech was enige passende koeler op dat moment

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
*uche*stofzuiger*uche*

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Op dinsdag 04 september 2001 00:55 schreef Tubby het volgende:
*uche*stofzuiger*uche*
:?

---

Verder een nette Case-mod man ziet er strak uit :P

Verwijderd

Tering..tubby....dat ziet er netjes uit!!!! :9~

Gaat dat pompje nog weggewerkt worden???

Voor de rest een origineel design....heerlijk schone kast!!!

Complimenten!!!!!!

Ik ga mijn pics ook even snel maken...Ik hou je op de hoogte

Ps tubby bedankt voor de mail!

Verwijderd

Nice!
Nu nog een peltje >:)

Nog de naweeen van ReSpawn goed doorgekomen?

Btw: de hoogste spanning die er in deze voeding te vinden is, is ca. 350VDC. En je moet wel heel erg je best doen wil je daar met je fikken bijkomen. En dan nog: dan heb je pijnlijke vingers (en soms erg pijnlijke vingers, ahum), maar ben je niet dood. Daarvoor is de capaciteit van de elco's waar deze spanning opstaat te laag.

Blijft het risico van 't water. Nu, als je koeling lekt, en je trekt de 220V stekker eruit, dan loop je nog geen risico, want stroom vloeit in een kring.

Dus Smooth2k: eerst denken, dan blaten.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik vind het inderdaad een beetje gevaarlijk, bovendien zijn de slangen niet eens goed vastgeklemt dus als dat losschiet en over je mobo heen spuit! :'(

Maar voor de rest is het netjes, ik heb trouwens nog niemand gezien die zijn systeem ook doorspoeld, en misschien is een 'droogkook beveiliging' iets. Die dingen zitten ook in je CV, als er geen water meet in het circuit zit dan gaat het systeem uit, of zoiets... En kan er ook iemand de lucht uit zijn systeem 'draaien'?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ziet er cool uit, maar idd die slangen zien er niet echt vast uit :)

verder cool gedaan Tub

• DR
  • Niet online

DR

Op dinsdag 04 september 2001 00:41 schreef jugfire het volgende:
andere optie is een swiftech lompe luchtkoeler.!
goede koeling, maar was bij mij meer uit nood nodig dan om te overclocken.
Nokjes van socket afgebroken, swiftech was enige passende koeler op dat moment
die stofzuiger van je >:)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Mooi, maar voeding is voorin de kast is minder voor je hele kast/cpu temp. Want nu wordt de warmte van de voeding in je kast geblazen ipv normaal eruit.

iStockphoto

Verwijderd

godsamme zeg,wat een knutselwerkje.

- die voeding (als het lekt ben je de het lul)
- dat pompje (wat een vage plek man)
- verder is het allemaal rommelig enzo

Verwijderd

Windows....het begint met blauw en het eindig met blauw <---Dabit
Heheh >:)

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Ik moet idd nog extra slangenklemmen halen, de slangenklemmen die ik had waren 8-12mm en dat was net groot genoeg voor de radiator aansluitingen maar niet voor de andere aansluitingen. Dus daarvoor moet ik nog ff een bezoekje plegen aan de formido.

Verder wil ik dat afsluitdopje (bij het t-stukje) vervangen door iets anders. Ik ben er nog niet helemaal uit wat. Maar ik heb het vermoeden dat het huidige dopje (messing met schroefdraad) een vrij grote kans op lekken heeft.

Verder had ik dit weekend het overdruk principe getest (3 fans intake en radiator, passief outlet) en dat werkte best goed. Ik had grotendeels alle gaten van de kast afgedicht met schilderstape en de kast dichtgemaakt. Toen heb ik de fans aangezet en het gaf een mooie egale airflow boven door mijn radiator.

Maar ja, ;) nu eerst ff langs de formido.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

hey Tubbermans. Dit is leuk speelgoed wat je laat zien :)
Okee, er zijn nog wat kleine dingetjes die afgewerkt moeten worden, maar ik wed dat de meesten hier toch wel behoorlijk jaloers zijn op je alu watergekoeld kassie 8-)

Ik wacht de complete opstelling af!

edit:

jij gaat me dus echt wel advies geven voor mijn waterkoeling ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Nice *D

Verwijderd

Waarom heb je ingodsnaam de behuizing van de voeding afgesloopt?

En die hoge spanning staat soms ook op de koelribben!
Lekspanning? Waarschijnlijk enkele 100-den volts op die aluminium koeler aan de hoogspanningskant.

Ik kan er over meepraten: even voelen of het koelprofiel warm wordt, en dan één keer vergeten om een siliconen-isolatieschijfje te gebruiken. WHAM

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Ik denk dat er toch serieus iets kapot is met je voeding als er spanning op je koelribben komt te staan.
En bovendien is het zoiezoal vrij stom om je poten in de voeding te steken terwijl ie draait.

• DR
  • Niet online

DR

Op dinsdag 04 september 2001 11:44 schreef DaBit het volgende:

[..]

Heheh >:)
Zei je zelf @ respawn

BTW, mijn RAID stripe is al gecrasht dabit :)
idd Rotte serie die 45Gbs :P

Verwijderd

In moderne voedingen zijn de koelprofielen geisoleerd gemonteerd.

DR:
klopt :)
En 't was toch ook zo? Wel vreemd overigens: nu heb ik dus weer 0,0 problemen met die IBM diskjes. Hitte kan het amper geweest zijn, want als het buiten warm is, dan is het op m'n kamer ook 32 - 35 graden (ReSpawn was ca. 30 graden). En op Respawn stond m'n kast open met de disken erbuiten, terwijl thuis m'n kast dicht zit.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

offtopic:
DaBit, pas op met die IBMs, mijne 40GB viel vorige week al een dag uit! En genoeg koeling.. en is 2e IBM al.
Ik ga volgende keer maar aan de Seagate barracuda IV of zo

Zeg Tub, heb je je mobootje al? en slangenklemmen? :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Yuri de Jager
  • Laatst online: 13-05 14:01

Yuri de Jager

Assume good intent

Ik zou toch graag willen weten wat je resultaten nu zijn. Weet je de totale prijs en benodigde tijd ook? Buiten dit ziet het er natuurlijk gewoon goed uit, alleen ben ik het wel eens met de waarschuwingen over de setup van je voeding.

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Verwijderd

2Dutch2:

Dat was allemaal nog niet bekend toen ik die IBM's kocht. En inwisselen voor Maxtors ofzo gaat niet als ze niet stuk zijn. Ach, we zullen wel zien waar ze eindigen. Ze draaien toch al een jaar goed, behalve dan op die LAN :(

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zal toch maar ff mijn mening hierop geven. het mooie is dat je weinig slangen hebt door je case, maar ik vraag me af kan het water zow wel goed afkoelen.

[edit]
klikte perongeluk al op Alt + s. maargoed ik vrees dus dat het bij mij wat meer slangen komen ivm dat ik 2 apparte pc's gah coolen en ook nog de GF kaarten :)
verder vind ik ook die voeding er erg link uit zien.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kwistnix
  • Laatst online: 20:04
Ziet er wel zeer vetjes uit! :)
Ik vind alleen zelf het idee van waterkoeling in een pc een beetje verontrustend. Stel dat er een lek in komt op een of andere vage manier...
Maar dat zal wel aan mij liggen :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 12:38 schreef Tubby het volgende:
Ik denk dat er toch serieus iets kapot is met je voeding als er spanning op je koelribben komt te staan.
En bovendien is het zoiezoal vrij stom om je poten in de voeding te steken terwijl ie draait.
Hoe kom jij daarbij? Die koelribben zijn vaak niet geisoleerd van de componenten die daar aanzitten.

Ik heb het voor de lol eens gemeten: er stond 400 volt tussen de koelrib en de behuizing.

Maargoed, het is idd een erg slecht plan om geen behuizing om je voeding te hebben.

Straks moeten we weer alemaal aan het witte bloempje icoon :'(

• salvador4
  • Laatst online: 11-05 22:12
netjes, alleen waar stop je nou je voedingskabel in? gat in de voorkant? dat ken ik nergens terug vinden in de piccies.

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Gewoon in de achterkant waar ie normaal ingaat.

Ik heb de backplate van de voeding afgehaald en de stekker die normaal in de voeding gaat is een stukje verlengt (loopt achter de mobobackplate langs naar beneden) . Ik heb op deze aansluiting ook meteen het pompje aangesloten zodat deze altijd aan staat als de computer aanstaat.

• salvador4
  • Laatst online: 11-05 22:12
handig, zal ik ook eens gaan doen, ik heb meer ruimte nodig daar waar me voeding nu zit..

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Jaja michael, ziet er goed uit.
Respawn was wel leuk dus en nu ben ik dus ook aangestoken met het overclocking/case-modding virus, met als resultaat dat ik dus de zijkant uit mijn bigtower heb gesloopt om deze te vervangen door een plexiglas plaat volgestauwd met coolers.

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Heheh :)
verslavend he...

ff trouwens wat temps enzo:
Mijn cpu draait nu op 7x133 = 933mHz
Hoger wil ie nog niet. Het voltage is 1.85v, zodra ik tijd heb neem ik de soldeerbout ter hande.

De temps zijn wel relaxed, 32 graden idle en 38/39 graden stressend (paar potjes kweek in een window).

Maar de radiator is lekker warm als ie stressed is :), en er komt een mooie airflow uit. :7 .

Ik heb de frontjes van mijn floppy drive en cdrom drive nu ook gedeeltelijk zwart gemaakt. Als ik vanavond thuis kom dan zal ik eens wat pics posten.

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Een koper blok en een alu radiator krijg je dan geen last van electrocorrosie ???.. en ik zou nog 2x12cm op de rad zetten. En een kap om die voeding doen is vet link zo..

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mooi gedaan :P
Pagina: 1