Ticketmaster canceled Taylor Swift

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:42

itarix

404 soul not found

Topicstarter
Onlangs heeft mijn vrouw de Taylor Swift loterij gewonnen en twee kaartjes weten te bemachtigen.

Zei blij, totdat we vandaag deze email ontvangen:
Belangrijke informatie over jouw Taylor Swift tickets
Je ontvangt deze mail omdat er met dit e-mailadres tickets zijn gekocht voor Taylor Swift - The Eras Tour.

We hebben geconstateerd dat je de Algemene Voorwaarden voor de concerten van Taylor Swift in de Johan Cruijff ArenA, Amsterdam hebt overtreden. Dit houdt bijvoorbeeld in dat je meer dan het toegestane aantal tickets hebt gekocht of dat we het vermoeden hebben dat de tickets niet voor eigen gebruik zijn.

Jouw tickets worden daarom geannuleerd. Je ontvangt een gedeeltelijke terugbetaling van de geannuleerde tickets via de betaalmethode die gebruikt is ten tijde van de aankoop van de tickets. De servicekosten worden niet terugbetaald.

Klik hier voor de Algemene Voorwaarden van Greenhouse Talent

Indien je het niet eens bent met deze beslissing kun je tot en met 20 augustus 2023 contact opnemen met organisator Greenhouse Talent via....

Met vriendelijke groet,

Team Ticketmaster

Important information about your Taylor Swift tickets
You are receiving this e-mail because this e-mail addres has been used to purchase tickets for Taylor Swift - The Eras Tour.

We have concluded that you have violated the Terms and Conditions for Taylor Swift's concerts at the Johan Cruijff ArenA, Amsterdam. This means, for example, that you have purchased more than the permitted number of tickets or that we suspect that the tickets are not for your own use.

Your tickets will therefore be cancelled. You will receive a partial refund of the cancelled tickets via the payment method used at the time of purchasing the tickets. The service charges will not be refunded.

Click here for the General Terms and Conditions of Greenhouse Talent

If you do not agree with this decision, you can contact the organizer Greenhouse Talent until August 20, 2023 via....

Kind regards,

Team Ticketmaster
Gezien we met onze code 2 kaartjes hebben gekocht (en niet >4) gaan we er vanuit dat ze vermoeden dat we niet zelf naar het concert gaan.

Dit heeft heel erg de vibes van een random algoritme a la youtube a la toeslagen affaire. Die eventjes bepaald dat we "verdacht" zijn.

Zo super graag hoef ik niet naar het concert, maar ik vind het wel raar dat ze zoiets besluiten en vervolgens wel de service kosten houden.

Hoe legaal is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Waarschijnlijk gewoon conform de voorwaarden.

Gewoon even bellen en vragen wat er mis is gegaan. Je hebt gewoon alles volgens het boekje gedaan toch? Waarom zouden ze er vanuit gaan dat jullie niet zelf gaan? Hebben ze daar reden toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Lijkt me dat ze het mogen onderbouwen. Wat kun je nu overtreden bij het kopen van 2 tickets.?

Of heeft ze met hetzelfde adres meerdere keren meegedaan? Of wellicht bij een eerder concert iets doorverkocht?

[ Voor 38% gewijzigd door de Peer op 04-08-2023 18:15 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Topicstarter
Precies we hebben het bijgevoegde adres geemailed. Maar hoe kunnen ze service kosten rekenen voor een service die ze weigeren te leveren.
de Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:14:
Lijkt me dat ze het mogen onderbouwen. Wat kun je nu overtreden bij het kopen van 2 tickets.?

Of heeft ze met hetzelfde adres meerdere keren meegedaan? Of wellicht bij een eerder concert iets doorverkocht?
Haar account is in het verleden ook al een keer om een onduidelijke reden geblokkeerd, toen ze de loterij won dacht ze daar pas weer aan. Maar ze kon gewoon een nieuw account aanmaken met het zelfde email adres.

[ Voor 66% gewijzigd door itarix op 04-08-2023 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

itarix schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:16:
Precies we hebben het bijgevoegde adres geemailed. Maar hoe kunnen ze service kosten rekenen voor een service die ze weigeren te leveren.
[...]

Haar account is in het verleden ook al een keer om een onduidelijke reden geblokkeerd, toen ze de loterij won dacht ze daar pas weer aan. Maar ze kon gewoon een nieuw account aanmaken met het zelfde email adres.
Aha. Blijkbaar staat ze dus op een zwarte lijst. Dat zou een valide reden kunnen zijn om nu te weigeren.

Misschien toch eens doorvragen /uitzoeken waarom er toen geblokkeerd is?

Het blijft vergezocht hoor..

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@itarix Is er nog wat uit de e-mailconversatie gekomen?
* Wormaap is wel heel benieuwd of er nog uitleg is gekomen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Topicstarter
@Wormaap Nadat we ze gemailed hadden moesten we bewijs opsturen, oa kopie id kaart en een kopie van een bank afschrift.

Hierop hebben ze na een week gereageerd dat we onze kaartjes mochten houden en dat de door ons opgestuurde gegevens zijn verwijderd.
Thank you for providing the requested information. After checking it appears that you have been wrongly designated as a fraudster. You can keep your full order of Taylor Swift tickets in Amsterdam. We apologize for the inconvenience. Your submitted documents have been removed from our server.

Kind regards,

Greenhouse Talent
Dus eind goed al goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

itarix schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:13:
@Wormaap Nadat we ze gemailed hadden moesten we bewijs opsturen, oa kopie id kaart en een kopie van een bank afschrift.

Hierop hebben ze na een week gereageerd dat we onze kaartjes mochten houden en dat de door ons opgestuurde gegevens zijn verwijderd.

[...]

Dus eind goed al goed
Dus nog steeds geen bewijs overlegd van jullie 'overtreding'?
Ik zou hier dus écht wel rechtsbijstand op hebben gezet. Zonder enige aanleiding verdacht worden van een strafbaar feit.

Ticketmaster is een losgeslagen boevenbende met een monopoliepositie. Aanpakken die hap, en dit soort acties als consument niet tolereren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

Ik zou hier dus écht wel rechtsbijstand op hebben gezet. Zonder enige aanleiding verdacht worden van een strafbaar feit.

Ticketmaster is een losgeslagen boevenbende met een monopoliepositie. Aanpakken die hap, en dit soort acties als consument niet tolereren.
En welk doel wil je hiermee bereiken?

Volgens mij is het voornaamste doel dat je naar het concert mag. Dat doel is nu bereikt. Waarom zou je in vredesnaam nog verder gaan procederen als je daarmee het risico loopt dat je er helemaal niet meer binnen komt?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

SmurfLink schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

En welk doel wil je hiermee bereiken?

Volgens mij is het voornaamste doel dat je naar het concert mag. Dat doel is nu bereikt. Waarom zou je in vredesnaam nog verder gaan procederen als je daarmee het risico loopt dat je er helemaal niet meer binnen komt?
Vind jij het niet van de zotte dat zo'n firma zonder blikken of blozen jou veroordeelt tot crimineel? En zonder bewijs jou even de toegang ontzegt?
Dat het uiteindelijk gelukt is doet niets aan het feit dat niet TicketMaster, maar @itarix zelf bewijs moest overleggen. Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Wie eist, die bewijst. En dit soort praktijken moeten stoppen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Vind jij het niet van de zotte dat zo'n firma zonder blikken of blozen jou veroordeelt tot crimineel? En zonder bewijs jou even de toegang ontzegt?
Dat het uiteindelijk gelukt is doet niets aan het feit dat niet TicketMaster, maar @itarix zelf bewijs moest overleggen. Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Wie eist, die bewijst. En dit soort praktijken moeten stoppen.
Ja, maar "veroordelen tot crimineel" is niet echt wat er gebeurd is, wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21
[...]

Joh die ticketmaster verkoop is sws doorgestoken kaart, met die loterij. Hier hebben we ook een Taytay fan. Kunstmatige schaarste creëren dmv een "loterij", zeggen dat er tickets bestaan van 60 euro. Als je dan geselecteerd bent krijg je dus alleen tickets van 180 of 240 euro te zien. Niemand die die tickets dan laat lopen, terwijl je vooraf zegt duurder dan 100 euro doen we niet. Die tour draait zo een omzet over de miljard en zelf wordt TS ook miljardair binnenkort. Maakt leuke muziek hoor, daar niet van.

Scam is het woord wat in mij opkomt. Wat ik hier nu lees doen ze dus nog wel meer rotte dingen. Maar wel de "service"kosten inhouden.

/rant

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 18-08-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Je stelt mij allerlei vragen zonder die van mij te beantwoorden. Wat ik vind is allemaal nog steeds niet relevant. TS wil naar dat concert. Het is nu geregeld. Waarom zou je de knuppel opnieuw in het hoenderhok werpen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Uiteindelijk heeft Ticketmaster geen enkele reden nodig om iemand de toegang te ontzeggen en "zeiken over gedane zaken" zou een prima reden zijn om de tickets alsnog af te pakken en dan heb je ook echt geen poot om op te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

Het eerste wat de rechtsbijstand altijd vraagt is: "wat wil je bereiken?"

Dit moet iets redelijks zijn en dan denk ik toch dat de tickets mogen houden of het volledige bedrag terug het hoogst haalbare is.

Ik denk niet dat er een rechtsbijstandsverzekering is die de monopolie positie van Ticketmaster kan / gaat aanpakken :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Concerten zijn, met of zonder ticketmaster, hoe dan ook zwendel. Waarom zou je 180 euro gaan betalen om iemand, die toevallig goed kan zingen, een paar liedjes te horen zingen? Da's gebakken lucht als toegevoegde waarde.

Ik ben vorig jaar naar de F1 geweest, "zonder te betalen". Hartstikke leuk hoor, maar weet je wat mijn werkgever daarvoor heeft betaald? Van De Pot Gerukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itarix schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Het eerste wat de rechtsbijstand altijd vraagt is: "wat wil je bereiken?"

Dit moet iets redelijks zijn en dan denk ik toch dat de tickets mogen houden of het volledige bedrag terug het hoogst haalbare is.

Ik denk niet dat er een rechtsbijstandsverzekering is die de monopolie positie van Ticketmaster kan / gaat aanpakken :Y)
Civiel valt er in NL niets te halen. Daarom doen dat soort zwendel-bedrijven het in NL ook zo goed. Ons rechtssysteem geeft dit soort boeven alle ruimte. Civiel is er niets te bereiken, strafrechtelijk misschien nog wel minder....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:14:
Concerten zijn, met of zonder ticketmaster, hoe dan ook zwendel. Waarom zou je 180 euro gaan betalen om iemand, die toevallig goed kan zingen, een paar liedjes te horen zingen? Da's gebakken lucht als toegevoegde waarde.

Ik ben vorig jaar naar de F1 geweest, "zonder te betalen". Hartstikke leuk hoor, maar weet je wat mijn werkgever daarvoor heeft betaald? Van De Pot Gerukt.
Vraag je nu serieus waarom je geld zou betalen om een leuke ervaring te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:14:

Niet met je persoonlijke mening eens, de muziek is leuk, echter de manier waarop de kaartverkoop op zich gaat, dat is/lijkt wel zwendel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lennnn schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Vraag je nu serieus waarom je geld zou betalen om een leuke ervaring te hebben?
Nee, meer waarom je een absurd bedrag zou betalen om iemand een kunstje te zien doen. Dan is een kaartje voor het circus misschien nog een betere keuze.

En ik snap nog best dat iemand zoiets 1 keer doet. Maar dit jaar vroegen ze of ik weer naar de F1 wilde.... kost me maar 1 vrije dag.... Ik ga niet. In het beste geval drink ik wat gratis bier en wint Max weer.... net als vorig jaar. Was hartstikke leuk hoor, maar bij films valt deel 2 ook altijd tegen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 18-08-2023 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

pennywiser schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:21:
[...]

Niet met je persoonlijke mening eens, de muziek is leuk, echter de manier waarop de kaartverkoop op zich gaat, dat is/lijkt wel zwendel te zijn.
1 pot nat. Het doel is enkel om de huid zo duur mogelijk te verkopen. Het is, zoals wel meer hier in NL, compleet doorgeslagen.
Pagina: 1