beste MedeTweakers!
Al geruime tijd lees ik mee in dit en ook het grote zonnepanelen topic.
Inmiddels ligt er nu ruim een half jaar een mooie PV installatie (groene vlak) op het dak, maar wij willen graag uitbreiden op de schuur (gele vlak)
En hier loop ik dan na een hoop denkwerk vast, google biedt mij helaas geen uitkomst.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dcDEKCgVrGj2OllP34RULzTA.jpg?f=user_large)
Flatfix Fusion met 6x Jinco 430wp en IQ7+ €2495
BluBase Connect met 6x Canadian Solar 410 en IQ7+ €2233
Valkpro+ met 6x Jinco 375 en IQ7+ €2202
Prijzen inclusief panelen, legsysteem, omvormers, aansluitkabels en q-relais
Bestaande installatie 11 370wp panelen met Enphase IQ7+ op het zuiden (ik denk 1 fase aangesloten)
Uitbreiding installatie 6 420wp panelen met Enphase IQ7+ op oost-west (of is het verstandiger om de uitbreiding ook op zuid te leggen. Het Schuurdak heeft de hele dag geen schaduw.)
Vraag 1: Zien jullie voordelen in oost-west tov zuid. Ik zie zelf geen voordelen ten opzichte van oost-west behalve het esthetische of wellicht een fractie meer aan het begin en einde van de dag maar misschien zie ik zaken over het hoofd.
PVCalc op oost-west https://www.thomasberger....1125&temp_coeff2=0&max2=0
PVCalc op zuid https://www.thomasberger....kw2=&temp_coeff2=0&max2=0
Ik wil graag dat de nieuwe panelen ook gemonitord kunnen worden door de Envoy Standaard.
Deze praten middels een Qubino en Toon prefect met mijn Home Assistant en ik zou graag willen dat deze eenvoud blijft bestaan.
Vraag 2: Mag ik de nieuwe installatie met een eigen YMVK kabel mag aansluiten middels een SEP voedingsklem op de bestaande aansluiting in de groepenkast (groene lijn). Dus dan totaal 17 panelen via een 1-fase Qubino naar een aardlekautomaat.
Waardoor ik dus geen aparte groep moet opofferen en zo ook simpelweg de 6 extra panelen toe kan voegen aan de Envoy.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XXRNhUAhpMhx3QfW9riq2vsB.jpg?f=user_large)
Onderstaande tekening ter illustratie
Al geruime tijd lees ik mee in dit en ook het grote zonnepanelen topic.
Inmiddels ligt er nu ruim een half jaar een mooie PV installatie (groene vlak) op het dak, maar wij willen graag uitbreiden op de schuur (gele vlak)
En hier loop ik dan na een hoop denkwerk vast, google biedt mij helaas geen uitkomst.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dcDEKCgVrGj2OllP34RULzTA.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
5,80*3,05 meterSchaduw
geenJaarverbruik
5000/6000, nog geen referentiejaar.Huidige elektriciteitsaansluiting
3*25ABudget en doel
2000/2500 doel is om het jaarverbruik zoveel mogelijk zelf op te wekken.Wie gaat het project uitvoeren
ZelfBijhouden van data
Belangrijk, huidige systeem wordt ook bijgehouden via Qubino/Toon/HAReeds verkregen offertes
3 offertes opgevraagd die best wel in prijs verschillen met betrekking tot de gekozen panelen en leg systemen.Flatfix Fusion met 6x Jinco 430wp en IQ7+ €2495
BluBase Connect met 6x Canadian Solar 410 en IQ7+ €2233
Valkpro+ met 6x Jinco 375 en IQ7+ €2202
Prijzen inclusief panelen, legsysteem, omvormers, aansluitkabels en q-relais
Regio
Zuid Holland gemeente Nissewaard.Bestaande installatie 11 370wp panelen met Enphase IQ7+ op het zuiden (ik denk 1 fase aangesloten)
Uitbreiding installatie 6 420wp panelen met Enphase IQ7+ op oost-west (of is het verstandiger om de uitbreiding ook op zuid te leggen. Het Schuurdak heeft de hele dag geen schaduw.)
Vraag 1: Zien jullie voordelen in oost-west tov zuid. Ik zie zelf geen voordelen ten opzichte van oost-west behalve het esthetische of wellicht een fractie meer aan het begin en einde van de dag maar misschien zie ik zaken over het hoofd.
PVCalc op oost-west https://www.thomasberger....1125&temp_coeff2=0&max2=0
PVCalc op zuid https://www.thomasberger....kw2=&temp_coeff2=0&max2=0
Ik wil graag dat de nieuwe panelen ook gemonitord kunnen worden door de Envoy Standaard.
Deze praten middels een Qubino en Toon prefect met mijn Home Assistant en ik zou graag willen dat deze eenvoud blijft bestaan.
Vraag 2: Mag ik de nieuwe installatie met een eigen YMVK kabel mag aansluiten middels een SEP voedingsklem op de bestaande aansluiting in de groepenkast (groene lijn). Dus dan totaal 17 panelen via een 1-fase Qubino naar een aardlekautomaat.
Waardoor ik dus geen aparte groep moet opofferen en zo ook simpelweg de 6 extra panelen toe kan voegen aan de Envoy.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XXRNhUAhpMhx3QfW9riq2vsB.jpg?f=user_large)
Onderstaande tekening ter illustratie
:strip_exif()/f/image/d4X5KfkvcrlR87ikur6VVwro.jpg?f=fotoalbum_large)