Mijn zoon (14) heeft gespaard voor zijn eerste GamePC. In de tijd dat ik mijn eerste pc bouwde, kwam Nvidia nog met de eerste TNT kaart, en AMD(ATI) bestond nog niet eens. Toen ik stopte met bouwen was waren net de eerste SLI kaarten uit.
Uit bovenstaande kun je concluderen, dat men kennis roestig is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wordt vooral gebruikt om te gamen. Zoals GTA, Sea of Thieves, Fortnite, Phasmophobia, Sons of Forest, Need for Speed Heat. Gamen wordt op een 1080p monitor gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 650 euro voor alleen de tower. De rest hebben we nog liggen en kan hij later zelf upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een Nvdia RTX 4060 of een AMD RX 6650 de meest intressante videokaarten zijn. Volgen GPU bench is alleen de Nvidia beter. Tweakers raadt echter eerder de AMD aan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens mijn zoon moet de kast tegenwoordig licht geven
.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wou eerst zelf gaan bouwen, maar ik zie dat het tegenwoordig goedkoper is om een prebuild te kopen
Ik vind zelf de volgende heel interresant.
https://www.agando-shop.nl/product_info.php/info/p105384
Met een upgrade voor de voeding en SSD.
Is bovenstaande systeem voldoende of moeten er nog meer componenten geüpgraded worden ?
Uit bovenstaande kun je concluderen, dat men kennis roestig is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wordt vooral gebruikt om te gamen. Zoals GTA, Sea of Thieves, Fortnite, Phasmophobia, Sons of Forest, Need for Speed Heat. Gamen wordt op een 1080p monitor gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 650 euro voor alleen de tower. De rest hebben we nog liggen en kan hij later zelf upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een Nvdia RTX 4060 of een AMD RX 6650 de meest intressante videokaarten zijn. Volgen GPU bench is alleen de Nvidia beter. Tweakers raadt echter eerder de AMD aan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens mijn zoon moet de kast tegenwoordig licht geven
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wou eerst zelf gaan bouwen, maar ik zie dat het tegenwoordig goedkoper is om een prebuild te kopen
Ik vind zelf de volgende heel interresant.
https://www.agando-shop.nl/product_info.php/info/p105384
Met een upgrade voor de voeding en SSD.
| Behuizing | Aerocool RGB Gaming Tower |
| Voeding | be quiet! System Power 10 650 wat |
| Moederbord | MSI A520M-A PRO |
| Processor | AMD Ryzen 5 5500 |
| Ram | 16GB DDR4-RAM PC-3200 (2x 8GB) |
| VGA | AMD Radeon RX 6650 XT 8GB |
| HD | NVME M.2 SSD 500GB Kingston NV2 |
Is bovenstaande systeem voldoende of moeten er nog meer componenten geüpgraded worden ?