Goed idee voor een spel - Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
Wat moet ik nu doen?
Een professionele brief schrijven aan een aantal producenten?
Patent aanvragen?
Het hele plan op papier zetten?

HELP ME! ;)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Verwijderd

Posten en hopen dat het idee niet gejat wordt :)

Verwijderd

Als het echt zo goed is zou ik eens met een advocaat gaan praten die paar 100 gulden kan er dan wel vanaf

Verwijderd

Patent aanvragen?

Maar ik betwijfel of je idee nou echt zo goed is.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:33

Smurf

Detri

zowiezo op papier zetten, dan heb je wat om te laten zien :)

)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Indeed, gewoon het hele verhaal in detail opschrijven, en dan een paar game-developers langsgaan

* TheLunatic vraagt zich af of het idee van Wasp wel echt zo goed is

Mother, will they like this song?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Iedereen kan met een idee voor een spel komen... moet wel haalbaar zijn met de huidige techniek natuurlijk :) Zou alleen niet weten wat je als je uiteindelijk een goed idee hebt zou moeten doen.... misschien een cursusje C iets voor je? :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

zoek een clubje van gemotiveerde C/C++ programmeurs en ga met ze praten :P

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Patenteren die hap. Tenminste, als je er zelf in gelooft.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Ik heb ook een goed idee. Denk ik. Je hebt dan zeg maar een grote gele bal die andere kleine balletjes opeet. En dat speelt zich dan zeg maar af in een doolhof (Castle wolfenstein klinkt wel lekker denk ik). en daar zitten dan ook andere gele ballen. Die proberen jou dan weer op te eten. En dat gele balletje (We noemen hem Duke Nukem denk ik)heeft dan de beschikking over een rocket launcher, een goddelijk wezen dat hij op moet voeden, een necromancer en een soort van tijdsapparaat waardoor alles in slow motion gaat.
leek mij heel origineel. Denk ik

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

!!!ROFLMAOPIMP!!!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Hoezo Roflmao, waar is de humor?

Waar gaat het spel dan over? ;)

Verwijderd

!!!ROFLMAOPIMP!!!

dat is een leuke naam voor het spel ja!

bedankt. iemand nog meer suggesties?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op dinsdag 04 september 2001 16:21 schreef username77 het volgende:
Ik heb ook een goed idee. Denk ik. Je hebt dan zeg maar een grote gele bal die andere kleine balletjes opeet. En dat speelt zich dan zeg maar af in een doolhof (Castle wolfenstein klinkt wel lekker denk ik). en daar zitten dan ook andere gele ballen. Die proberen jou dan weer op te eten. En dat gele balletje (We noemen hem Duke Nukem denk ik)heeft dan de beschikking over een rocket launcher, een goddelijk wezen dat hij op moet voeden, een necromancer en een soort van tijdsapparaat waardoor alles in slow motion gaat.
leek mij heel origineel. Denk ik
Blijf ontopic :)

Gewoon opsturen naar producers nooit geschoten is altijd mis :)

Verwijderd

Post gewoon eens waar het spel zoal over gaat en dan kunnen ze hier een mening geven je heeft niet precies de details uit te leggen. :)

Verwijderd

euh slimmerd hij heeft waarschijnlijk net de basics wat uitgewerkt. Daarom heet het ook nog een IDEE!!!
Dan nog hij hoeft ons niet te vertellen waar het over gaat.

Ik zou eerst zorgen dat je het idee eerst een goed op papier zet en het zowieso tot iets meer dan een idee maakt en het dus ook wat dieper uitwerkt, want om te zeggen van het wordt een RTS met veel kewle dingen erin heb je geen barst. Verwacht toch wel iets van minimaal 10 A4tjes. een Heel concept van een spel is namelijk een paar 100 pagina's.

Zodra je dat idee van jou dus een beetje heb uitgewerkt kan je eens langs een paar bedrijven gaan. Wat je het beste kan doen is eens langs mensen gaan die dit al eens eerder hebben gedaan zoals de groep van The Masters of de gasten die in Team Sigma zaten die zullen je misschien wel wat verder kunnen helpen (kan waarschijnlijk wel een e-mail adres voor je regelen om ze te bereiken).

Hopelijk heb je hier wat aan.

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

werk het uit, misschien kan je wel naar davilex proberen ofzo >:)

...

Verwijderd

Lol davilex *D , nah kan je nog beter ff met flash aan de slag ;)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 18:33 schreef BoneFly_ het volgende:
Lol davilex *D , nah kan je nog beter ff met flash aan de slag ;)
Dan nog het probleem bij Davilex is is dat het in house gebeurt dus een hele zooi papierwerk niet gedaan hoeft te worden.

Verwijderd

Werk het idee zo ver mogelijk uit. Hoe verder het is uitgewerkt hoe beter. Storyboards, alles. Als je artist impressions van screenshots in elkaar kan zetten, perfect.

Daarna ga je naar een jurist en laat je een NDA (non-disclosure agreement) opstellen. Dit laat je als je iemand het idee presenteert ondertekenen. Nee dat is niet raar, dat is verstandig.

Ga niet naar slechts 1 publisher, en ga ook niet automatisch in zee met de eerste die positief reageert.

En de laatste tip: don't give up.

Succes...

Verwijderd

succes en als je een beta tester zoekt *D

groetjes kelvin

Verwijderd

Bij voorbaat excuses voor verbrijzelde dromen. Maak het zelf of stop het in de kluis tot je het kan. Stuur het op naar publishers -> wordt niet gelezen. Iedereen heeft ideeën, bijna niemand krijgt de kans er iets mee te doen. Zelfs niet als je al in deze industrie werkt, laat staan van buitenaf. "I have a good idea for a game" is een grap geworden in de gamesindustrie, als je flink wilt lachen bel je met die mededeling je baas op en meld je je daarna ziek.

Er is altijd een kans dat je geluk hebt natuurlijk (dan is het ook echt geluk) dan schiet je er sowieso zelf niets mee op, voor ideeën wordt iig niet betaald, in geen enkel geval. Een NDA hoef je trouwens niet een advocaat voor te betalen, die kan ik je zo een sturen :)

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

leer c >:)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Rechtstreeks van de LucasArts-site: LucasArts does not accept unsolicited artwork, music, proposals, outlines, manuscripts or other creative material; if we receive such material, we will return it unread to the person who submitted it. If you are interested in being evaluated for employment or freelance consulting work, you must sign, date and return to us a submission release before submitting any artwork or demo tapes.

Dit geldt dus ook voor ideeen. Kortom, om juridische redenen lezen developers je ideeen niet eens. Maar dat is Amerika. Then again, zoveel developers hebben we ook weer niet aan deze kant van de plas (alhoewel, Oost-Europa is in opmars, kwam Flashpoint daar niet vandaan?)

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

patenteren heeft sowieso geen zin; dat kan namelijk niet!

Boeken bijv. zijn ook niet de patenteren, alleen nieuwe apparaten (technologische toepassingen) kunnen worden gepatenteerd, dit is bovendien erg duur.

Maar als je het idee publiceerd, dan rust er wel een copyright op. Alleen zal het erg moeilijk zijn om ooit te bewijzen dat iemand het idee van je heeft gejat (mocht dat gebeuren), een beetje juridische procedure gaat namelijk erg veel geld kosten en dat heb je vast niet :)

Great minds think alike!

Verwijderd

had team sigma geen geldproblemen?
het geld was volgens mij op.
misschien the lost boys?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 06 september 2001 00:30 schreef 456GT het volgende:
patenteren heeft sowieso geen zin; dat kan namelijk niet!
Lijkt me logisch... stel je voor je had de 3d shooter of rts gepatendeerd..... :7 :7 :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 04:09 schreef [YR]paladin het volgende:
had team sigma geen geldproblemen?
het geld was volgens mij op.
misschien the lost boys?
Team Sigma bestaat niet meer.

Europese Publishers/Developers:
ITE Media (DK)
Studio 1-2 (DK)
Phenomedia (DE)
Shinen (DE)
Softgold (DE)
Infogrames (FR)
Ubisoft (FR)
Microids (FR)
Cryo Interactive (FR)
TDK Mediactive (LUX)
Codemasters (UK)
Eidos (UK)
Telegames (UK)
SCI (UK)
Sunsoft Co Ltd (UK)
Virgin Interactive (UK)
Interactive Magic (UK)
Midas Interactive (UK/NL)
Lost Boys (NL)
Davilex (NL)
Karma Studios (NL)
Engine Software (NL)
twotribes (NL)
Nikita (RU)
Buka (RU)
Iridon (SE)
UDS (SE)

Ik vergeet er misschien nog een paar :) maar een opmerking als "zoveel zijn er niet aan deze kant van de plas" is niet echt terecht. Met name de Engelse/Franse gamesindustrie kan zicht best meten met Amerika. Alleen Japan+Amerika is een ander verhaal :)

Verwijderd

Om een lang verhaal kort te maken, het lukt je nooit :7

Zelfs als je er een "Open source" project van zou maken is de kans van slagen bijna nul.

Want stel dat je na een jaar ofzo een leuke game hebt, dan is het idee inmiddels alweer verouderd.
Én je moet het ook nog eens aan de man kunnen brengen wat opzich al een groot probleem is.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op donderdag 06 september 2001 11:54 schreef MrRudi het volgende:

Lijstje
Hoe kun je Rare nou vergeten?! :) Die hoort er ook bij toch?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 15:14 schreef D³ het volgende:

[..]

Hoe kun je Rare nou vergeten?! :) Die hoort er ook bij toch?
Indeedie! Zit alleen niet bij mijn kaartjes aangezien ik nog nooit met die lui heb gesproken...vandaar :)

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 21:07
Probeer het zelf zover mogelijk uit te werken (het idee) en zoek dan een klein bedrijfje op om mee samen te werken.

Ik weet niet wat je zelf allemaal kan qua programmeren/designen etc....
Pagina: 1