Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Verwijderd
)
* TheLunatic vraagt zich af of het idee van Wasp wel echt zo goed is
Mother, will they like this song?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
leek mij heel origineel. Denk ik
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Verwijderd
dat is een leuke naam voor het spel ja!
bedankt. iemand nog meer suggesties?
Blijf ontopicOp dinsdag 04 september 2001 16:21 schreef username77 het volgende:
Ik heb ook een goed idee. Denk ik. Je hebt dan zeg maar een grote gele bal die andere kleine balletjes opeet. En dat speelt zich dan zeg maar af in een doolhof (Castle wolfenstein klinkt wel lekker denk ik). en daar zitten dan ook andere gele ballen. Die proberen jou dan weer op te eten. En dat gele balletje (We noemen hem Duke Nukem denk ik)heeft dan de beschikking over een rocket launcher, een goddelijk wezen dat hij op moet voeden, een necromancer en een soort van tijdsapparaat waardoor alles in slow motion gaat.
leek mij heel origineel. Denk ik
Gewoon opsturen naar producers nooit geschoten is altijd mis
Verwijderd
Verwijderd
Dan nog hij hoeft ons niet te vertellen waar het over gaat.
Ik zou eerst zorgen dat je het idee eerst een goed op papier zet en het zowieso tot iets meer dan een idee maakt en het dus ook wat dieper uitwerkt, want om te zeggen van het wordt een RTS met veel kewle dingen erin heb je geen barst. Verwacht toch wel iets van minimaal 10 A4tjes. een Heel concept van een spel is namelijk een paar 100 pagina's.
Zodra je dat idee van jou dus een beetje heb uitgewerkt kan je eens langs een paar bedrijven gaan. Wat je het beste kan doen is eens langs mensen gaan die dit al eens eerder hebben gedaan zoals de groep van The Masters of de gasten die in Team Sigma zaten die zullen je misschien wel wat verder kunnen helpen (kan waarschijnlijk wel een e-mail adres voor je regelen om ze te bereiken).
Hopelijk heb je hier wat aan.
Verwijderd
Dan nog het probleem bij Davilex is is dat het in house gebeurt dus een hele zooi papierwerk niet gedaan hoeft te worden.Op dinsdag 04 september 2001 18:33 schreef BoneFly_ het volgende:
Lol davilex, nah kan je nog beter ff met flash aan de slag
Verwijderd
Daarna ga je naar een jurist en laat je een NDA (non-disclosure agreement) opstellen. Dit laat je als je iemand het idee presenteert ondertekenen. Nee dat is niet raar, dat is verstandig.
Ga niet naar slechts 1 publisher, en ga ook niet automatisch in zee met de eerste die positief reageert.
En de laatste tip: don't give up.
Succes...
Verwijderd
Er is altijd een kans dat je geluk hebt natuurlijk (dan is het ook echt geluk) dan schiet je er sowieso zelf niets mee op, voor ideeën wordt iig niet betaald, in geen enkel geval. Een NDA hoef je trouwens niet een advocaat voor te betalen, die kan ik je zo een sturen
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Verwijderd
Dit geldt dus ook voor ideeen. Kortom, om juridische redenen lezen developers je ideeen niet eens. Maar dat is Amerika. Then again, zoveel developers hebben we ook weer niet aan deze kant van de plas (alhoewel, Oost-Europa is in opmars, kwam Flashpoint daar niet vandaan?)
Boeken bijv. zijn ook niet de patenteren, alleen nieuwe apparaten (technologische toepassingen) kunnen worden gepatenteerd, dit is bovendien erg duur.
Maar als je het idee publiceerd, dan rust er wel een copyright op. Alleen zal het erg moeilijk zijn om ooit te bewijzen dat iemand het idee van je heeft gejat (mocht dat gebeuren), een beetje juridische procedure gaat namelijk erg veel geld kosten en dat heb je vast niet
Great minds think alike!
Lijkt me logisch... stel je voor je had de 3d shooter of rts gepatendeerd.....Op donderdag 06 september 2001 00:30 schreef 456GT het volgende:
patenteren heeft sowieso geen zin; dat kan namelijk niet!
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Team Sigma bestaat niet meer.Op donderdag 06 september 2001 04:09 schreef [YR]paladin het volgende:
had team sigma geen geldproblemen?
het geld was volgens mij op.
misschien the lost boys?
Europese Publishers/Developers:
ITE Media (DK)
Studio 1-2 (DK)
Phenomedia (DE)
Shinen (DE)
Softgold (DE)
Infogrames (FR)
Ubisoft (FR)
Microids (FR)
Cryo Interactive (FR)
TDK Mediactive (LUX)
Codemasters (UK)
Eidos (UK)
Telegames (UK)
SCI (UK)
Sunsoft Co Ltd (UK)
Virgin Interactive (UK)
Interactive Magic (UK)
Midas Interactive (UK/NL)
Lost Boys (NL)
Davilex (NL)
Karma Studios (NL)
Engine Software (NL)
twotribes (NL)
Nikita (RU)
Buka (RU)
Iridon (SE)
UDS (SE)
Ik vergeet er misschien nog een paar
Verwijderd
Zelfs als je er een "Open source" project van zou maken is de kans van slagen bijna nul.
Want stel dat je na een jaar ofzo een leuke game hebt, dan is het idee inmiddels alweer verouderd.
Én je moet het ook nog eens aan de man kunnen brengen wat opzich al een groot probleem is.
Hoe kun je Rare nou vergeten?!Op donderdag 06 september 2001 11:54 schreef MrRudi het volgende:
Lijstje
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verwijderd
Indeedie! Zit alleen niet bij mijn kaartjes aangezien ik nog nooit met die lui heb gesproken...vandaarOp donderdag 06 september 2001 15:14 schreef D³ het volgende:
[..]
Hoe kun je Rare nou vergeten?!Die hoort er ook bij toch?
Ik weet niet wat je zelf allemaal kan qua programmeren/designen etc....