marcieking schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:01:
[...]
Als ze inderdaad zouden ontkennen dat je arbeidsovereenkomst beëindigd is: je aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten van het acuut moeten vervangen van jouw capaciteit, en je salaris niet uitbetalen.
Dat zal vast juridisch wel wat anders in elkaar steken, maar dan schiet je je als werkgever toch behoorlijk in de voet met zulke argumenten.
Want of de bewuste medewerker nou ineens niet komt opdagen omdat die onderweg naar werk is verongelukt en in het ziekenhuis is belandt (en vervolgens 2 jaar in de ziektewet zit om maar wat te noemen) óf omdat de medewerker niet meer komt omdat die de werkgever heeft laten weten 'met inachtneming van het opzegtermijn' niet meer in dienst te zijn vanaf die bewuste datum.
Daar zit voor de situatie van de werkgever kwa werkcapaciteit 0 verschil in. Er is op dat moment gewoon niemand die zijn werkzaamheden kan oppakken.
Een leuke discussieafkapper die ik maar al te vaak op mijn werk moet benoemen als ik weer eens een vrije dag wil. 'Beter geplanned verlof, dan ongeplanned afwezig', deal with it.
Maar goed, verder heeft TS een soort van bevestiging, iets of iemand heeft een mail gelezen en/of doorgestuurd en voor de rest is het allemaal best.
Als je je nu nog druk zou maken over het uitbetalen van vakantiedagen of iets dan had je dat ook in je ontslagbrief kunnen vermelden. Maar goed, daar heb je verder recht op, dus daar al dan niet achteraf (als je al uit dienst bent) op terugkomen moet geen probleem zijn. Anders gewoon in gebreken stellen en meer van dat soort gedoe.
Verder: Met draaiende recorder (voicerecorder op telefoon ofzo) aan een leidinggevende/werkgever vragen of ze die mail nog hebben ontvangen en als je dan op tape hebt dat dit zo is zit je verder gebakken. Heimelijk opnemen mag alleen als je zelf deelneemt aan het gesprek. Mocht het voor het hekje eindigen is het echter niet altijd een garantie voor succes (maar dat heeft met overige zaken te maken, en gezien je blijkbaar als niet zo lekker ligt met je werkgever zal dat wel aan de orde zijn).
Hoe dan ook, gewoon elke dag een mailtje sturen totdat je een reactie krijgt, ook dan laat je bij 'het hekje' zien dat het in ieder geval niet aan jou heeft gelegen (totdat je wel een fout hebt gemaakt middels een verkeerd mailadres bijvoorbeeld).