Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:10
Mij huidige werkgever weigert een schriftelijk bevestiging van mij ontslag te geven.

Ik heb ruim van tevoren ontslag aangeboden om 31 augustus te vertrekken om te voldoen van 1 kalendermaand.

Mij leidinggevende zeg dat ik mail die naar HR is gestuurd een bevestiging is. Heb gemeld dat ik een schriftelijk bevestiging wil zien wat ook in mij ontslagbrief heb gemeld zoals mondeling als via de mail.

Helaas is onze verstandhouding hierdoor slechter geworden en was hiervoor al slecht.

Kan ik de mail die ook naar HR-afdeling is gestuurd door de leidinggevende gebruiken als bewijs?

Acties:
  • +109 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waarom maak je je hier druk om? Als jij een mail hebt gestuurd is het toch duidelijk? Na de 31e kom je niet meer op dagen en een paar dagen van te voren vraag je je leidinggevende hoe en wanneer je je spullen kan inleveren.

Ingewikkelder is het niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:52

de Peer

under peer review

dat lijkt me ook ja. het moet wel heer raar lopen willen ze straks zeggen: nee hoor, wij weten van niets.

Echter zou het wel fijn zijn als ze even bevestigen dat je per X uit dienst bent en dat dat matcht met jouw verwachting/aanname.

Maargoed het is pas 4 augustus, dus misschien gewoon nog eens rustig vragen na een tijdje?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 13:31

lasharor

7 december 2004

Nog een keer die mail opsturen met een CC naar je eigen email adres. Vragen om bevestiging. Daarna doen zoals @Hooglander1 aangeeft.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:23
Hooglander1 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:52:
Waarom maak je je hier druk om? Als jij een mail hebt gestuurd is het toch duidelijk? Na de 31e kom je niet meer op dagen en een paar dagen van te voren vraag je je leidinggevende hoe en wanneer je je spullen kan inleveren.

Ingewikkelder is het niet.
Precies. Wat willen ze doen dan. Je ontslaan? :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

VidaR-9 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Precies. Wat willen ze doen dan. Je ontslaan? :+
Als ze inderdaad zouden ontkennen dat je arbeidsovereenkomst beëindigd is: je aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten van het acuut moeten vervangen van jouw capaciteit, en je salaris niet uitbetalen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zoals anderen hier eigenlijk al aangeven: niet te veel druk om maken.

Stel je hebt een goede reden om je hier wel druk om te maken, dan zou je nog kunnen kijken of je op een meer 'sneaky' manier je ontslag schriftelijk bevestigd kan krijgen.

Bijv. een mail naar je leidinggevende in de trant van: "Hoi Piet! Zoals je weet heb ik op (datum) mijn ontslag ingediend en is dit helaas, jammer, jammer, mijn laatste maand. Moet ik spullen X/Y/Z bij jou inleveren of bij Tineke?"

Dan reageert hij op je vraag ("Hans" of "Tineke") en heb je automatisch bewijs dat je werkgever op de hoogte was van je ontslag. Anders zouden ze zo'n belangrijke, cruciale, zin (over dat je ontslag hebt genomen) niet negeren. Dan heb je in feite genoeg bewijs dat je werkgever op de hoogte was dat je je ontslag had ingediend - zeker in combinatie met je ingediende ontslag richting HR (CC die mail nog even naar jezelf als je dat niet hebt gedaan).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:46
HR vragen om de eindafrekening (vakantiedagen etc)

Memento mori

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
Maargoed het is pas 4 augustus, dus misschien gewoon nog eens rustig vragen na een tijdje?
Is wel bijna 3,5 week geleden.
En zo moeilijk is een bevestiging toch niet.
Bob-B190 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:20:
HR vragen om de eindafrekening (vakantiedagen etc)
Dit ga ik doen.

Bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 12:17
Maar jij hebt toch een mail van je leidinggevende aan de HR afdeling met jou in CC, waarin hij je ontslag bevestigd? Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sitelabs schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:50:
Maar jij hebt toch een mail van je leidinggevende aan de HR afdeling met jou in CC, waarin hij je ontslag bevestigd? Wat is het probleem?
volgens mij is er alleen een mail van TS aan HR geweest zonder reactie daarop. Maar ik begrijp de andere interpretatie van TS heeft een nogal brakke zin geschreven die niet duidelijk is. ;)

alternatieve interpretatie is inderdaad TS overhandigt brief aan manager. Manager stuur e-mail aan HR.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 04-08-2023 18:53 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:52:
[...]

volgens mij is er alleen een mail van TS aan HR geweest zonder reactie daarop. Maar ik begrijp de andere interpretatie van TS heeft een nogal brakke zin geschreven die niet duidelijk is. ;)

alternatieve interpretatie is inderdaad TS overhandigt brief aan manager. Manager stuur e-mail aan HR.
Als de ontslagbrief net zo duidelijk is, snap ik dat de werkgever niks durft te bevestigen. :)

OT: Als jij ergens een mail hebt waaruit blijkt dat de ontslagbrief/mail is ontvangen, is het al goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sitelabs
de Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:52:
[...]

Uit openingspost
Kan ik de mail die ook naar HR-afdeling is gestuurd door de leidinggevende gebruiken als bewijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ah excuses, ik mag zelf ook wel wat beter lezen zie ik.
Ik struikelde vooral over "Mij leidinggevende zeg dat ik mail die naar HR is gestuurd een bevestiging is"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sitelabs
de Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

ah excuses, ik mag zelf ook wel wat beter lezen zie ik.
Ik struikelde vooral over "Mij leidinggevende zeg dat ik mail die naar HR is gestuurd een bevestiging is"
Excuus nergens voor nodig! Ook ik begrijp de verwarring 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Skating_vince schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:55:
[...]

OT: Als jij ergens een mail hebt waaruit blijft dat de ontslagbrief/mail is ontvangen is het al goed.
Die heb ik maar er is blijkbaar niet gecommuniceerd met de hr afdeling nergens staat CC.

Ik ga maandag terug mail met HR en de directeur in CC.

Helaas is HR afdeling alleen beschikbaar per mail/ telefoon en loopt via via.

Maar wat boven is gemeld ga ik hier mij niet druk maken.
Raar is het wel hun willen het schriftelijk op papier maar een schriftelijk bevesting is moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

EvH

Idem zelfde situatie hier. Ik wil de topic niet kapen, maar zit wel met wat vragen die TS wellicht ook heeft. Dus even een volg van mijn kant uit en mijn vergelijkbare situatie.

directe collega’s hebben mondeling laten weten dat er ontslag is doorgekregen en zijn nu zoekende naar nieuw personeel, alleen HR geeft geen reactie. Die blijft uit.

Een reminder is erachter aangegaan per mail dat er geen bevestiging is gekomen (gisteren verzonden) + CC.

De vraagstukken die bij mij vooral spelen:
- mondeling is het bevestigd via directe collega’s, maar kan ik niet aantoonbaar maken. Telt nu de datum van het ingediende ontslag? Of bestaat de kans dat dit een wending kan krijgen zoals @marcieking schreef?
- HR tevens gevraagd om vakantiedagen etc.. maar reactie blijft uit. Onlangs overgenomen door deze werkgever (1 mei) en mijn opgebouwde uren (stuk of 90) zijn tot op heden nog niet verwerkt op de loonstrook.

Iets neigt mij dat HR laks is, en dat er meer “actie” ondernomen moet worden.. Zoals persoonlijk langs gaan naar HR.

Zoals gezegd; ik wil de topic niet kapen. Maar ik zie enorme raakvlakken en volg deze topic dan ook graag. Tips zijn zeker welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 14:32
Je had dit beter aangetekend kunnen versturen. Heb ooit ook bij zo'n detacheerder gewerkt die moeilijk liep te doen. Aangetekend verstuurd en ook middels fax met bevestiging dat deze is aangekomen.

Heb zelf een keer ontslag genomen via whatsapp, screenshots gemaakt dat Manager deze gelezen heeft en klaar.

Kortom het moet schriftelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Heb je een tijdelijk of een vast contract? Indien je een tijdelijk contract hebt doet je werkgever wellicht terecht moeilijk.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@EvH
Daar is toch een forum voor. En het is bijna dezelfde situatie.

Jammer dat werkgevers moeilijk doen.

Misschien heeft ook bij mij te maken dat geen goede werkrelatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Evertt schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Die heb ik maar er is blijkbaar niet gecommuniceerd met de hr afdeling nergens staat CC.
Dat is dan niet meer jouw probleem. Zo lang jij van een meerdere een mailtje hebt waaruit blijkt dat ie jouw ontslagbrief heeft ontvangen, is het voor jouw goed, denk ik.

Nog wel even achter de eindafrekening (vakantie dagen, salaris) aan gaan zodat dat ook tijdig duidelijk is wanneer je laatste dag dan precies is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 12:41
Hellboy! schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:00:
Je had dit beter aangetekend kunnen versturen.
Waarom? Aangetekend zegt werkelijk waar helemaal niets. Je krijgt een ontvangstbevestiging dat iemand bij de wederpartij iets ontvangen heeft. Maar het zegt vrij weinig over het feit of dit bij de juiste partij is terecht gekomen, noch over wat ontvangen is.

Het kan net zo goed een lege envelop zijn.

Mail is betrouwbaarder t.a.v. vastleggen van inhoud en ontvanger. Dit soort correspondentie archiveren voor eigen gebruik. Mocht het ooit tot problemen komen. Maar verder inderdaad zoals @Hooglander1 aangeeft, na de gestelde datum simpelweg niet langer werkzaam te zijn bij het bedrijf.

Dat HR laks is, moet je niet een jou probleem van maken.

Verder voor @Evertt en ook @EvH goed om te herinneren dat vakantiegeld en overige posten worden verrekend één maand ná aflopen van het contract. Schrik dus ook niet direct indien bij het laatste loon dit niet verrekend is. Dit volgt. Krijg je het op de te verwachten salarisdatum na je laatste salaris niet? Dan is het bedrijf in de fout. En heb je recht op wettelijke rente en waar van toepassing wettelijke verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:23
Helemaal eens met hierboven.
psychodude schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:18:
[...]
Verder voor @Evertt en ook @EvH goed om te herinneren dat vakantiegeld en overige posten worden verrekend één maand ná aflopen van het contract. Schrik dus ook niet direct indien bij het laatste loon dit niet verrekend is. Dit volgt.
Niet per definitie uiteraard. Het is daarom goed om de laatste reguliere loonstrook (de maand waarin nog gewerkt is) en de eventuele eindafrekening even goed in de gaten te houden of alles juist en volledig is uitbetaald (én wellicht ingehouden).

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

En dan nog duidelijk hebben waar volgend jaar je jaaropgave heen moet, want als die naar je werk e-mailadres gaat kom je daar niet meer bij.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
MatHack schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:45:
En dan nog duidelijk hebben waar volgend jaar je jaaropgave heen moet, want als die naar je werk e-mailadres gaat kom je daar niet meer bij.
Bedankt daar heb ik nog niet over na gedacht.

Waarom? Aangetekend zegt werkelijk waar helemaal niets. Je krijgt een ontvangstbevestiging dat iemand bij de wederpartij iets ontvangen heeft. Maar het zegt vrij weinig over het feit of dit bij de juiste partij is terecht gekomen, noch over wat ontvangen is.

Mail is betrouwbaarder t.a.v. vastleggen van inhoud en ontvanger. Dit soort correspondentie archiveren voor eigen gebruik. Mocht het ooit tot problemen komen. Maar verder inderdaad zoals @Hooglander1 aangeeft, na de gestelde datum simpelweg niet langer werkzaam te zijn bij het bedrijf.

Dat HR laks is, moet je niet een jou probleem van maken.

Verder voor @Evertt en ook @EvH goed om te herinneren dat vakantiegeld en overige posten worden verrekend één maand ná aflopen van het contract. Schrik dus ook niet direct indien bij het laatste loon dit niet verrekend is. Dit volgt. Krijg je het op de te verwachten salarisdatum na je laatste salaris niet? Dan is het bedrijf in de fout. En heb je recht op wettelijke rente en waar van toepassing wettelijke verhoging.
toon volledige bericht
Dat HR laks is mij duidelijk.
Misschien is dat ook de reden dat de MT leden nog niet zijn langs komen dat ze het jammer vinden dat ik vertrek.

Heb wel gezien dat mij status van mij verlof dagen t/m 31 augustus is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:44

Barrycade

Through the...

Weet niet wat de voertaal in het bedrijf is, maar je manier van schrijven hier op het forum is erg cryptisch.

Maar jij hebt je deel gedaan, maar verwacht je niet wat te veel? Jij wil weg, loopt je druk te maken over een dubbele bevestiging die niet nodig is. En dan ook nog klagen dat het MT niet bij je langs is gekomen?

Denk dat dat laatste je nog het meeste dwars zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De basis is bewijs van onvangst. Een aangetekend schrijven (die 'iemand' ontvangen heeft) blijft bewijs dat iets is ontvangen, lege envelop etc zijn praktijken die 'wat als' interessant zijn, maar in rechtspraak onder categorie 'misschien waren het de smurfen' (en misbruik email is factor 10 simpeler). Dus ja, aangetekend zegt alles, en dat blijft altijd het advies als het gaat om ontslag of correspondentie.

Van Henk aan Joop verzonden 12 mei, is geen bewijs van ontvangst. Zijn mailbox was kapot, hun mailbox was kapot, kwam in de spam, typefout van email (geweldig met archiveren in PDF, waar emailheaders niet zichtbaar zijn). Krijg jij een mail terug van HR dat deze is ontvangen, zelfs een automatisch antwoord, dan heb je wat, zelfs als dat gewoon per email is. Maar als hij slechts een 'mail heeft die verzonden is', mis je bewijs van ontvangst, het cruciale punt als dit een probleem gaat worden.

Gewoon HR nog mailtje sturen met de vraag of alles is ontvangen (stond er niets in je contract met opzegging?), moment dat je die hebt is alles prima.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 07-08-2023 01:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:12

3DDude

I void warranty's

Barrycade schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 00:50:
Weet niet wat de voertaal in het bedrijf is, maar je manier van schrijven hier op het forum is erg cryptisch.

Maar jij hebt je deel gedaan, maar verwacht je niet wat te veel? Jij wil weg, loopt je druk te maken over een dubbele bevestiging die niet nodig is. En dan ook nog klagen dat het MT niet bij je langs is gekomen?

Denk dat dat laatste je nog het meeste dwars zit?
Kan ik mij verlofdagen opnemen?

Bedoelt die nou in Mei ? of iets anders :+

Ben het met Barry eens, TS doe is een beetje je best.

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 07-08-2023 01:13 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Evertt schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:18:

Ik ga maandag terug mail met HR en de directeur in CC.

Helaas is HR afdeling alleen beschikbaar per mail/ telefoon en loopt via via.

Maar wat boven is gemeld ga ik hier mij niet druk maken.
Raar is het wel hun willen het schriftelijk op papier maar een schriftelijk bevesting is moeilijk.
In het (digitale) tijdperk dat wij leven, is e-mail óók schriftelijk. :)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

3DDude schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 01:12:

Ben het met Barry eens, TS doe eens een beetje je best.
Fixed that for you. Als je dan toch wilt dat iemand zijn best doet, doe dan op zijn minst zelf ook die moeite. ;)

Uitleg: is gebruiken kan niet, dat is namelijk de derde persoon enkelvoud (hij/zij/het) van 'zijn' en dus een werkwoord (net als doe van doen, overigens), terwijl 'eens' een bijwoord is, het betekend zoiets als 'een keer'. ;)

Zie ook https://taaladvies.net/eens-of-is-of-es-of-ns-of-s/ of voor nog meer/duidelijkere uitleg:
https://schooltv.nl/video...rschil-tussen-is-en-eens/

De (andere) grammatica fout mag je zelf opzoeken, doe maar eens je best. :+

EDIT:
Ter verduidelijking; Uiteindelijk gaat het mij er vooral om, dat als je wilt dat iemand zijn best doet ergens voor, je zelf op zijn minst het goede voorbeeld kan geven. :)

[ Voor 102% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Soms gebruikt men nog de post daarvoor (meestal juist als een medewerker vertrokken is). Mijn wergever vroeg hiervoor om mijn prive emailadres. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2023 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

marcieking schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

Als ze inderdaad zouden ontkennen dat je arbeidsovereenkomst beëindigd is: je aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten van het acuut moeten vervangen van jouw capaciteit, en je salaris niet uitbetalen.
Dat zal vast juridisch wel wat anders in elkaar steken, maar dan schiet je je als werkgever toch behoorlijk in de voet met zulke argumenten.

Want of de bewuste medewerker nou ineens niet komt opdagen omdat die onderweg naar werk is verongelukt en in het ziekenhuis is belandt (en vervolgens 2 jaar in de ziektewet zit om maar wat te noemen) óf omdat de medewerker niet meer komt omdat die de werkgever heeft laten weten 'met inachtneming van het opzegtermijn' niet meer in dienst te zijn vanaf die bewuste datum.

Daar zit voor de situatie van de werkgever kwa werkcapaciteit 0 verschil in. Er is op dat moment gewoon niemand die zijn werkzaamheden kan oppakken.

Een leuke discussieafkapper die ik maar al te vaak op mijn werk moet benoemen als ik weer eens een vrije dag wil. 'Beter geplanned verlof, dan ongeplanned afwezig', deal with it.

Maar goed, verder heeft TS een soort van bevestiging, iets of iemand heeft een mail gelezen en/of doorgestuurd en voor de rest is het allemaal best.

Als je je nu nog druk zou maken over het uitbetalen van vakantiedagen of iets dan had je dat ook in je ontslagbrief kunnen vermelden. Maar goed, daar heb je verder recht op, dus daar al dan niet achteraf (als je al uit dienst bent) op terugkomen moet geen probleem zijn. Anders gewoon in gebreken stellen en meer van dat soort gedoe.

Verder: Met draaiende recorder (voicerecorder op telefoon ofzo) aan een leidinggevende/werkgever vragen of ze die mail nog hebben ontvangen en als je dan op tape hebt dat dit zo is zit je verder gebakken. Heimelijk opnemen mag alleen als je zelf deelneemt aan het gesprek. Mocht het voor het hekje eindigen is het echter niet altijd een garantie voor succes (maar dat heeft met overige zaken te maken, en gezien je blijkbaar als niet zo lekker ligt met je werkgever zal dat wel aan de orde zijn).

Hoe dan ook, gewoon elke dag een mailtje sturen totdat je een reactie krijgt, ook dan laat je bij 'het hekje' zien dat het in ieder geval niet aan jou heeft gelegen (totdat je wel een fout hebt gemaakt middels een verkeerd mailadres bijvoorbeeld).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 01:21:
[...]
Fixed that for you. Als je dan toch wilt dat iemand zijn best doet, doe dan zelf ook die moeite. ;)
Ik word juist helemaal benauwd van het 'mij' gebruik waar 'mijn' hoort te staan. 9x in dit topic, tenenkrommend :X

Maar goed, on topic. Er staat in je arbeidsovereenkomst hoe je deze dient op te zeggen, als je hebt opgezegd op de overeengekomen manier dan hoef je geen bevestiging te krijgen, dan heb jij gewoon aan je plicht voldaan en eindigt de overeenkomst zoals afgesproken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evertt
Kunnen we aub ontopic blijven en niet mensen afkappen.

Niet iedereen is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 22:26
Brief uitprinten, handtekening zetten, op bureau leggen & foto maken is dat niet mogelijk? Ofc als degene weg is. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ilaurensnl schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:27:
Brief uitprinten, handtekening zetten, op bureau leggen & foto maken is dat niet mogelijk? Ofc als degene weg is. Haha
dat is natuurlijk een onzinadvies. Je geeft zelf al aan waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 22:26
de Peer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

Bewijs lasten als ts hier een beter gevoel bij krijgt, hij kan natuurlijk ook direct het laten tekenen in tweevoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:55
Evertt schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Is wel bijna 3,5 week geleden.
En zo moeilijk is een bevestiging toch niet.
[...]

Dit ga ik doen.

Bedankt.
Bewaar het bewijs dat je de mail hebt verzonden, meer heb je niet nodig. Je zou nog de aflevering van de mailbox in logging kunnen opvragen, dat is al wettelijk bindend.
Ik zou er niet te wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:32
Nou ja je wil natuurlijk gedoe voorkomen en netjes je eindafrekening ontvangen. Stuur de eerder verzonden email als FW nogmaals aan leidinggevende en HR, check leesbevestiging aan in outlook en vraag hierom in de FW. Dan zal een kantonrechter je nooit iets verwijten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05 13:39
Evertt schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:10:
Kunnen we aub ontopic blijven en niet mensen afkappen.

Niet iedereen is perfect.
Je hoeft ook niet perfect te zijn en een spel- of grammaticafoutje maakt iedereen wel eens. Maar de opmerkingen over de grammatica zijn hier toch wel on-topic wat mij betreft, al mag dat uiteraard wel op vriendelijke toon.

Je stelt namelijk een vraag die gaat over communicatie. Het lijkt erop dat het simpele antwoord op die vraag is "Ja, die e-mail kan je als bewijs gebruiken, maak je hier verder niet druk om.".

Maar dat simpele antwoord wordt op twee manieren gecompliceerder door de onduidelijke verwoording van de topic-start. Ten eerste is het daardoor niet helemaal duidelijk wie nu welke e-mail heeft gestuurd of doorgestuurd, waardoor het dus ook niet helemaal duidelijk is wat je vraag nu precies is. Ten tweede kan die onduidelijkheid in je eigen post er op wijzen dat ook jouw communicatie naar je werkgever niet helemaal duidelijk was, waardoor het simpele antwoord misschien niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:12

3DDude

I void warranty's

Er is een verschil tussen een woordje dat niet klopt en hele zinsopbouw die niet loopt.
Dat was mijn punt ook.

bijvoorbeeld deze zin:
Heb wel gezien dat mij status van mij verlof dagen t/m 31 augustus is.

Een normaal iemand moet zoiets meerdere keren lezen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

3DDude schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:20:
Er is een verschil tussen een woordje dat niet klopt en hele zinsopbouw die niet loopt.
Dat was mijn punt ook.
Dat snap ik en het zal vast en zeker goed bedoeld zijn, maar als je iemand dan vraagt om beter zijn best te doen (terwijl het best een reden kan hebben, dat zie je niet aan de berichten af), dan is het toch ook een kleine moeite om zelf in elk geval het goed te doen? Dat is juist mijn punt. ;)
Een normaal iemand moet zoiets meerdere keren lezen.
Tja, nog nooit van bijvoorbeeld dyslexie gehoord? Nogmaals, het kan een reden hebben en het is behoorlijk offtopic daarop in te gaan. Deal with it.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2023 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

Nogal kort door de bocht. Mensen hebben duidelijke zinnen en feiten nodig om tot een advies te komen, anders krijg je geen of verkeerd advies. Deal with it.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sharky schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:27:
Nogal kort door de bocht. Mensen hebben duidelijke zinnen en feiten nodig om tot een advies te komen, anders krijg je geen of verkeerd advies. Deal with it.
Tja, met selectief quoten kun je ook gemakkelijk dingen uit verband trekken en daardoor verkeerd of onjuist advies geven of zelfs reageren. Citeer dan de gehele paragraaf om de gehele context mee te geven, je weet volgens mij best waar het op slaat wat ik zeg, maar dat laat je nu gemakshalve maar achterwege (omdat je zelf lijkt te willen 'scoren'). :) Het is niet dat dyslexie (als daar sprake van is) bijvoorbeeld als sneeuw voor de zon verdwijnen kan en een spellingscontrole breit dat ook niet recht. ;)

Kunnen we nu, conform verzoek van de TS, terug on-topic ipv het topic verder te laten verzanden in muggenziften, waar niemand bij geholpen is?
de Peer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:36:
Met 'weg' is in de context van het bericht waar je op reageert: naar huis, om de volgende werkdag terug te komen. ;) Dus het gelijk af doen als onzinadvies is dan weer een beetje jammer, het zou dus wel degelijk goed kunnen. :)

[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Je kan je ontslag ook aangetekend naar je bedrijf versturen de handtekening is dan je ontvangstbevesting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ja alles kan, kan ook met een vliegtuig met een banner, maar TS heeft opgezegd met brief, er is communicatie tussen zijn manager en HR hierover welke hij in bezit heeft.

Dus hoeveel meer bevestiging wil TS dan? (van zijn opzegging).

Als TS wil weten hoe het exit traject gaat en of hij nog verlofdagen kan opnemen en waar hij zijn spullen moet inleveren. Dát is een ander verhaal.

Maar ik mag het niet over hebben, maar communicatie is gewoon key hier.

Ligt aan het bedrijf, kan zijn dat er gewoon een handboek is. Kan zijn dat het in het contract staat. Kan ook gewoon zijn dat TS even bij zijn manager moet binnenlopen met hé hoe gaan we dit de laatste 3 weken doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
marcieking schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:01:
Het 'probleem' voor de werkgever is hier; wie eist, bewijst. Dus als ze het zover zouden laten komen, dan moet het bedrijven bewijzen dat jij iets niet gedaan hebt, en dat is heel erg lastig. TS kan in een rechtzaak zijn e-mail outbox laten zien, en de mensen op kantoor aan wie hij het verteld heeft, als getuigen oproepen. Zie het niet snel gebeuren dat die hele groep mensen meineed gaat plegen ;)

Bij mijn laatste werkgever heb ik wel op een uitgeprinte versie van m'n ontslagbrief een handtekening laten zetten onder het mom van 'cover your ass', maar gewoon een e-mail naar je manager en HR is in de basis genoeg. "Ja maar ik lees mijn e-mail niet" gaat geen enkele rechter serious nemen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Inderdaad ook een goeie om rekening mee te houden.

Ik kon toen de dag erna niet meer in het systeem. Toen jaaropgave tijd was per mail dat email adres in het hr systeem stond per mail document ontvangen als pdf bijlage (0,0 beveiliging dus)

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 07-08-2023 14:08 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Hydra schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:52:
[...]
Het 'probleem' voor de werkgever is hier; wie eist, bewijst.
Zeker, ik zeg ook niet dat het in dit geval gaat lukken, want OP heeft een ontvangstbevestiging van een mail. De werkgever zou claimen dat er een arbeidsovereenkomst is tot bewezen is dat die opgezegd is, en dat kan OP dus heel makkelijk doen.

Ik vond alleen de reactie van @VidaR-9 iets te makkelijk, want ze kunnen alsnog wel vervelend doen als er iemand in de veronderstelling is dat je niet hebt opgezegd, dus het is handiger dat voor te zijn.

Daarnaast, als je een minder sterke case hebt dan is niet op komen dagen als je ontslag wil nemen niet heel handig.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

RobbyTown schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:05:
[...]

Inderdaad ook een goeie om rekening mee te houden.

Ik kon toen de dag erna niet meer in het systeem. Toen jaaropgave tijd was per mail dat email adres in het hr systeem stond per mail document ontvangen als pdf bijlage (0,0 beveiliging dus)
offtopic:
Dat is de reden waarom bij mij (en bij iedereen bij ons bedrijf) dit soort prive mail naar prive mail adressen wordt verstuurt. Dus loonstrook, jaaropgave, bevestigingen van declaraties, alles van dat soort zaken gaat naar een door de werknemer opgegeven prive mail adres.

Alles kan stuk.

• Evertt
Helaas weigert de werkgever nog steeds de bevestiging.

Heb een mail gestuurd met een kopie van mij ontslagbrief aan de directeur en HR afdeling.

Alleen vraag de hoofdkantoor nu wel een kopie van mij ontslagbrief voor hun administratie dit weiger ik net als ze willen weten waar ik ga werken.

Ik heb nu van als ze geen bevestiging willen geven dan niet.
Heb wel alle mails bewaard als bewijs.

Ze willen niet je ontslagbrief bevestigen maar hebben wel de vraag waar je gaat werken dan hebben ze toch die brief gelezen? Naja ik zou gewoon via de post aangetekend versturen kost je 7.25 en dan ben je wettelijk ingedekt, en waar je gaat werken mogen ze lekker zelf gaan uitzoeken.

• remco_k
  • Nu online

remco_k

@Evertt Je hebt nu in ieder geval nog een paar redenen waarom je daar niet wilt werken. Wat een nono's.

Verder geen info aan ze geven over waar je gaat werken, dat gaat ze niets aan.

Alles kan stuk.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bijzondere gang van zaken zo. Nou maar goed dat je er toch al weg ging. Als je die vraag van ze waar jij gaat werken zwart op wit hebt lijkt dat toch al wel een bevestiging te zijn dat je weggaat.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
remco_k schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:13:
@Evertt Je hebt nu in ieder geval nog een paar redenen waarom je daar niet wilt werken. Wat een nono's.

Verder geen info aan ze geven over waar je gaat werken, dat gaat ze niets aan.
Het is jammer dat zulke bedrijven zijn.

Helaas hebben zich zelf er alleen mee.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41
Even bij HR langslopen of is dat te makkelijk gedacht?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Evertt
hoevenpe schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:53:
Even bij HR langslopen of is dat te makkelijk gedacht?
Helaas is vaak niet aanwezig op een andere locatie en wil graag contact via mail of telefonisch dan mondeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:09
Wat staat er in je arbeidsovereenkomst over opzeggen? Als daar is opgenomen dat dit per aangetekende brief moet, stuur die. De handtekening voor ontvangst is vervolgens je bewijs. Staat daar niks, dan kun je volstaan met de email.

Het feit dat 'HR' vraagt om een kopie + waar je gaat werken geeft overigens indirect voldoende aan dat men jouw opzegging heeft ontvangen. Die ontvangstbevestiging heb je niet meer nodig. Wel ietwat flauw om ze niet gewoon een kopie te sturen. Tuurlijk, zij doen flauw met het uitblijven van een bevestiging op jouw verzoek. Maar kwaad met kwaad bestrijden helpt natuurlijk ook niet.

En als je toch in je arbeidsovereenkomst kijkt, staat daar een concurrentiebeding in? Zo nee, dan heeft HR - behalve algemene interesse - geen enkele reden antwoord te krijgen op de vraag waar je gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@Mr. Stom bedankt voor u bericht.

Er staat niks hoe ik moet opzeggen.

Wel staat dit erin "Concurrentie-/relatiebeding vorige werkgever Met ondertekening van dit contract maakt u expliciet kenbaar dat een concurrentie- of relatiebeding, of een andere ontbindende voorwaarde van een vorige werkgever, niet van toepassing is"

Weet niet of ook ook geldt voor mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 10:44

mwa

Misschien begrijpen ze je ontslagbrief niet gezien het taalgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
mwa schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:31:
Misschien begrijpen ze je ontslagbrief niet gezien het taalgebruik?
Hoe bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-05 15:15
In de OP geef je aan dat je email die je gestuurd hebt naar HR het bewijs is dat je het gestuurd hebt. En dat is ook zo. Je kan die mail vanuit je Verzondenitems naar je privé e-mail doorsturen, dan heb je hem nog beschikbaar wanneer je werk e-mail account opgeheven wordt.

Verder hoef je niet druk te maken. Voor 1 augustus verzonden met dat 31 aug je laatste dag is, betekend dat je 1 september elders kan beginnen (opzegtermijn van 1 kalender maand). Conform AVG hoef je geen reden op te geven.

Wat is precies het probleem waarvoor je die bevestiging zo erg nodig hebt?
Evertt schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:21:
@Mr. Stom bedankt voor u bericht.

Er staat niks hoe ik moet opzeggen.

Wel staat dit erin "Concurrentie-/relatiebeding vorige werkgever Met ondertekening van dit contract maakt u expliciet kenbaar dat een concurrentie- of relatiebeding, of een andere ontbindende voorwaarde van een vorige werkgever, niet van toepassing is"

Weet niet of ook ook geldt voor mij.
Als je gaat werken voor een leverancier van je huidige werkgever, of een klant van je huidige werkgever, of een partner van je huidige werkgever, dan wel. Anders nee, en hoef je ook niet kenbaar te maken voor wie je dan wel gaat werken (niet relevant voor je huidige werkgever).

[ Voor 43% gewijzigd door Duke of Savage op 11-08-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Toch lastig communicatie blijkbaar. Hoop voor je dat je geen relatiebeding in je contract aan het breken bent.

Gezien HR er naar vraagt zullen ze je het niet makkelijk gaan maken.

Maar ik snap niet dat je zo op die bevestiging zit te wachten. De duvel en zijn oude moer heeft je al via mail hierover benadert, dus hoeveel bevestiging wil je krijgen dat ze door hebben dat je weg gaat?

Denk dat de vlag uit gaat daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
bevestiging waar handtekening staat is voor mij bewijs.

Waarom een arbeidsovereenkomst wel maar een ontslag weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 22:44
Evertt schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:41:
bevestiging waar handtekening staat is voor mij bewijs.
Nee. De mail die jij, voor een bepaalde datum, hebt gestuurd is het bewijs.

Zorg dat in die mail alle betrokkenen in de CC staan, inclusief naar je eigen prive e-mail en daarmee is de kous af.

Wat jij nu wilt is nergens voor nodig en ga je dus overduidelijk ook niet krijgen. Je bent alleen maar energie aan het verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 20:14
Kan je niet via het juridisch loket een aangetekende ontslagbrief sturen? Dan dien je een ontslag in, maar kan men niet zeggen het nooit ontvangen te hebben. Zit meer houvast achter dan een brief die je zelf indient.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom heb je daar het juridisch loket voor nodig? Een ontslagbrief sturen kun je zelf. Aangetekend versturen kan gewoon via PostNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Justevo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Nee. De mail die jij, voor een bepaalde datum, hebt gestuurd is het bewijs.

Zorg dat in die mail alle betrokkenen in de CC staan, inclusief naar je eigen prive e-mail en daarmee is de kous af.

Wat jij nu wilt is nergens voor nodig en ga je dus overduidelijk ook niet krijgen. Je bent alleen maar energie aan het verspillen.
Daar heb je gelijk.

Heb dit ook afgesloten.
En niet meer energie aan besteden.

Dadelijk 2 weken vrij en dan beginnen bij de nieuwe werkgever en daar ga ik mij energie inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:00
Waarom zou je nu nog iets versturen? Dan kan je zomaar nog een maand langer er moeten werken.
Ze ontkennen het bestaan van de brief toch niet? Ze vragen zelfs een kopie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 22:37
Je nieuwe werkgever raakt je concurrentie en relatiebeding niet? Anders kan je daar weer na je 2 weken vrij gedoe over krijgen.

En wat de tweaker boven mij bedoelde over je communicatie is dat je heel erg communiceert op basis van wat je nodig hebt of wilt en dat is wat je als output verwacht. Wijkt het af dan raak je zo te zien een beetje van slag. Wat helemaal niet nodig is, want in het leven begrijpen mensen elkaar vaak niet en dan wordt er juist wat meer gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 10:36
Barrycade schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:33:
Gezien HR er naar vraagt zullen ze je het niet makkelijk gaan maken.
Er zijn hier wel eens vaker casussen geweest van werknemers waarbij de werkgever zich schijnbaar op het standpunt stelt dat ze een bijzondere zorgplicht heeft ten opzichte van de werknemer. Dit kan bijvoorbeeld door een registratie in het doelgroepenregister zijn (waarbij ik uitdrukkelijk *niet* zeg dat dat in dit geval zo is).

Dan is het in de praktijk gebruikelijk dat werkgever (middels HR) nog eens laat bevestigen dat er daadwerkelijk een nieuw dienstverband is, om te voorkomen dat werknemer zich onvoorzien in de nesten werkt door een arbeidsovereenkomst te beëindigen en geen inkomen meer te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door wian_gn op 11-08-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
wian_gn schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Er zijn hier wel eens vaker casussen geweest van werknemers waarbij de werkgever zich schijnbaar op het standpunt stelt dat ze een bijzondere zorgplicht heeft ten opzichte van de werknemer. Dit kan bijvoorbeeld door een registratie in het doelgroepenregister zijn (waarbij ik uitdrukkelijk *niet* zeg dat dat in dit geval zo is).

Dan is het in de praktijk gebruikelijk dat werkgever (middels HR) nog eens laat bevestigen dat er daadwerkelijk een nieuw dienstverband is, om te voorkomen dat werknemer zich onvoorzien in de nesten werkt door een arbeidsovereenkomst te beëindigen en geen inkomen meer te hebben.
Volgens mij zijn er ook situaties, zoals bij een collectieve zorgverzekering, waarbij deze alleen gedurende het kalenderjaar kan worden opgezegd als de nieuwe werkgever een eigen collectieve zorgverzekering aan de werknemer aanbiedt. Er zijn dus wel vaker redenen voor de werkgever om hiernaar te vragen, en dit hoeft dus inderdaad niet per se altijd uit verkeerde bedoelingen voort te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 11-08-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-05 09:33
Duke of Savage schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:55:
Als je gaat werken voor een leverancier van je huidige werkgever, of een klant van je huidige werkgever, of een partner van je huidige werkgever, dan wel. Anders nee, en hoef je ook niet kenbaar te maken voor wie je dan wel gaat werken (niet relevant voor je huidige werkgever).
Dat is niet wat er staat.

Er staat alleen dat OP bevestigt dat hij/zij bij zijn vorige werkgever (dus niet de huidige werkgever waar hij/zij ontslag heeft ingediend) geen concurrentiebeding is overeengekomen die bij het aangaan van het contract met zijn huidige werkgever nog van toepassing is.

Aangezien OP nu vertrekt bij de huidige werkgever, heeft een eventuele concurrentiebeding van de vorige werkgever geen invloed op het ingediende ontslag bij de huidige werkgever. Dit hele stuk is dus totaal niet relevant, ongeacht waar OP gaat werken.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Concurrentiebedingen zijn ook niet in alle gevallen rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

EvH

Evertt schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

Helaas is vaak niet aanwezig op een andere locatie en wil graag contact via mail of telefonisch dan mondeling.
Wat een gedoe ook.
En een fysieke afspraak maken met HR? En vervolgens direct laten tekenen?

Offtopic; hier inmiddels de bevestiging binnen na veel touwtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
EvH schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Wat een gedoe ook.
En een fysieke afspraak maken met HR? En vervolgens direct laten tekenen?

Offtopic; hier inmiddels de bevestiging binnen na veel touwtrekken.
Had gekund maar hier ga ik verder geen energie meer insteken.

Heb nog begrepen dat iemand van HR aanwezig was maar ook niet even langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet om nog om een getuigschrift te vragen voor je excellente werkzaamheden, je werkgever is nog wettelijk verplicht ook om er eentje op te maken en zo te lezen doen ze dat met liefde voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@Anoniem: 361276 bedankt voor de tip. Had het in de brief gemeld. Ik lees nu dat de werkgever verplicht is om dit te doen.
En strafbaar is hun het niet doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Evertt op 11-08-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
sypie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:38:
Waarom heb je daar het juridisch loket voor nodig? Een ontslagbrief sturen kun je zelf. Aangetekend versturen kan gewoon via PostNL.
Ik had ooit het juridische loket gesproken en ik kon me herinneren dat ze mij zoiets vertelde. Wist niet dat het ook via PostNL kan. Het gaat er hier om dat met een aangetekende brief er niet later beweerd kan worden dat de brief nooit is ontvangen. Mocht een werkgever claimen deze nooit ontvangen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Helaas weigert deze werkgever ook de getuigen schrift.

De reden is van de week grensoverschrijdende gedrag heb gemeld tegen een collega bij het hoofdkantoor. Helaas was dit niet de eerste keer en dit doet hij bij meer mensen helaas doen ze er niks mee.

En ze konden daardoor geen positieve getuigen schrift opstellen.
Gisteren was mij laatste dag. Ik denk dat ik de getuigen schrift laat zitten zit hier niet op te wachten.

Wat een gedoe allemaal kan dit nu afsluiten

[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 19-08-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Aahh.. Nou, dan in plaats van een getuigschrift maar een uitgebreide (eerlijke) review op Glassdoor.nl of .com. Daar hebben meer mensen wat aan tenslotte.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 18:41
Ik heb zelden een verwarrender verhaal gelezen dan in dit topic. Om dit soort gedoe in de toekomst te voorkomen zou ik als ik jou was toch ook even naar mijn eigen communicatie kijken. Ik kan me zo voorstellen dat daar ook een mogelijke oorzaak in zit voor onduidelijkheid en conflict waar jij tegenaan loopt. Zoek hulp de volgende keer voordat je dit soort zaken gaat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@delpit daar heb je wel gelijk ben niet even duidelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dus omdat jij een melding hebt gemaakt over negatief gedrag van een ander kunnen ze geen getuigschrift opstellen voor jou? :? Bijzonder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
SmurfLink schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:18:
Dus omdat jij een melding hebt gemaakt over negatief gedrag van een ander kunnen ze geen getuigschrift opstellen voor jou? :? Bijzonder..
inderdaad ik zie dit meer als pesterij.
Maar ik laat het hierbij anders ga ik mij meer druk maken.
En richten op de toekomst.

De melding van grensoverschrijdende gedrag zie ik meer als afscheid cadeau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Evertt schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

inderdaad ik zie dit meer als pesterij.
Maar ik laat het hierbij anders ga ik mij meer druk maken.
En richten op de toekomst.

De melding van grensoverschrijdende gedrag zie ik meer als afscheid cadeau.
Echt bijzonder... maar goed dat je er nu vanaf bent, lekker naar de toekomst kijken inderdaad en laat ze lekker stikken in hun rare gedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Nu maar hopen dat ze je maandag niet bellen waar je blijft. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Interessante topic. Ik haal hier eerder dat TS een bevestiging van ontslag wil, maar de werkgever dat nog niet heeft gestuurd, omdat het te lang duurde.

Aangetekende brief kan, maar als de brief wordt geweigerd of niet is opgehaald, dan voldoe je nog steeds niet aan de ontvangsttheorie. Wel dat je meerdere pogingen tot inspanningen hebt verricht om de opzegging bevestigd te krijgen vanuit de werkgever.

Wat je ook had kunnen doen was je werkgever opbellen, het vragen en het gesprek opnemen. Dan heb je ook bewijs. Schriftelijk is vaak een goede vorm om te bewijzen dat je aan de ontvangsttheorie voldoet, maar een audio opname is net zo rechtsgeldig.

Wel extreem dat laatste, maar als een werkgever moeilijk gaat doen om een ontvangstbevestiging, dan lijkt me dat slechte werkgverschap en jezelf goed indekken is begrijpelijk. Alleen de kans dat een werkgever iets gaat starten is sowieso heel klein, vanwege de kosten.

Het komt vaker voor dat werknemers een geschil starten dan werkgevers.

Opmerking: Volgens mij is een werkgever verplicht om een getuigschrift te overhandigen als een werknemer daarom vraagt.

Als een werkgever dat niet doet, dan kan die mogelijk in de toekomst schadeplichtig worden gesteld wanneer er zich bepaalde voorvallen voordoen. Voor zowel de werknemer als werkgever is het fundamenteel. Jammer genoeg houden niet alle werkgevers zich daaraan en zijn zich daar niet van bewust.

[ Voor 16% gewijzigd door TheFrames op 30-10-2023 20:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evertt
Inmiddels meer dan 2 maanden geleden dat ik ben vertrokken.
Heb wel de getuigenschrift gekregen.

De werkgever heeft wel een maand te laat de eindrekening betaald ging pas betalen toen ik een aangetekende brief stuurde. Via een voorbeeld brief van de bond.

Helaas hebben ze te weinig uit betaald en stond rare bedragen op en de ex werkgever reageert nergens meer op.
Dit ligt nu bij de bond en hun gaan nu kijken welke stappen ik eventueel kan ondernemen.

Als je het aan mij vraagt de slechte werkgever ooit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Laat een review achter op indeed om anderen te behoeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
En op Glassdoor. Je wilt toch anderen behoeden voor deze ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Evertt schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:10:
Inmiddels meer dan 2 maanden geleden dat ik ben vertrokken.
Heb wel de getuigenschrift gekregen.

De werkgever heeft wel een maand te laat de eindrekening betaald ging pas betalen toen ik een aangetekende brief stuurde. Via een voorbeeld brief van de bond.

Helaas hebben ze te weinig uit betaald en stond rare bedragen op en de ex werkgever reageert nergens meer op.
Dit ligt nu bij de bond en hun gaan nu kijken welke stappen ik eventueel kan ondernemen.

Als je het aan mij vraagt de slechte werkgever ooit.
Wauw :') Nog even wat trappen na ook... wat een triest bedrijf. Online reviews achterlaten zou ik nog even niet doen met het oog op een mogelijke rechtszaak via de bond. Maar achteraf zeer zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SmurfLink schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Wauw :') Nog even wat trappen na ook... wat een triest bedrijf. Online reviews achterlaten zou ik nog even doen met het oog op een mogelijke rechtszaak via de bond. Maar achteraf zeer zeker wel.
Niet doen bedoel je

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thanks, typo gefixt. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evertt
SmurfLink schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Wauw :') Nog even wat trappen na ook... wat een triest bedrijf. Online reviews achterlaten zou ik nog even niet doen met het oog op een mogelijke rechtszaak via de bond. Maar achteraf zeer zeker wel.
Daar wacht ik ook even mee om een review te schrijven nadat alles rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Evertt schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Daar wacht ik ook even mee om een review te schrijven nadat alles rond is.
Als het bedrijf hier meeleest kan dit voor hun een reden zijn om het probleem tot het einde der tijden te gaan rekken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
remco_k schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:47:
[...]

Als het bedrijf hier meeleest kan dit voor hun een reden zijn om het probleem tot het einde der tijden te gaan rekken.
Dat is waar. Als ik de naam van het bedrijf niet noemt kunnen ze dit nooit bewijzen.
Pagina: 1